XXL Nutrition

2 a 3 maanden op vakantie....

Bezoekers in dit topic

sRoovers

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
63
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Over precies 2 weken stap ik in het vliegtuig naar Zuid-Afrika om ergens eind januari, begin februari weer terug te komen. Nu ben ik de afgelopen maanden best aardig bezig met 4 keer in de week sporten en schommel zo tussen de 10 en 11 %. Aangezien ik ga rondtrekken ligt mijn training helemaal stil. Nu is mijn vraag hoe ik volgens jullie het beste kan onderhouden.
In dat land wordt gelukkig veel vlees/vis gegeten, zullen noten ook wel in overvloed aanwezig zijn dus moet ik zo wel aan mijn eiwitten kunnen komen. Daarnaast hoop ik stiekem misschien nog wat droger te worden omdat ik veel zal bewegen (lopen) met een backpack om.
Hebben jullie misschien nog tips?

Lekker genieten van je vakantie.

jou keuze

1.chillen in de vakantie

of

2. ga daar trainen

Ik las eerst 2 a 3 meiden op vakantie...

Jammer dit!!

• Topic Starter Topic Starter
het is niet zo dat ik daar ga trainen, maar ga wel proberen gewoon goede voeding binnen te krijgen om zo min mogelijk te verliezen en ook nog te proberen wat droger te worden. dat zou moeten kunnen omdat ik veel zal bewegen.
het wordt dus veel vlees/vis en noten.

Gewoon goed eten en van je vakantie genieten. Het is niet zo dat je al je spieren verliest in die 2 a 3 maanden.

Je kan best eventueel daar wat opdrukken (met gewicht op je rug), chins/pullups (aan een boom of wat dan ook), dips en met een beetje creativiteit en wat zwaars side raises en shoulder press doen etc.

En anders proberen een pot(je) eiwit mee te nemen? Met veel bewegen, warm weer en weinig/slecht eten zal je zeker droger komen te staan maar je gaat zeker ook veel massa verliezen.

Je kan best eventueel daar wat opdrukken (met gewicht op je rug), chins/pullups (aan een boom of wat dan ook), dips en met een beetje creativiteit en wat zwaars side raises en shoulder press doen etc.

En anders proberen een pot(je) eiwit mee te nemen? Met veel bewegen, warm weer en weinig/slecht eten zal je zeker droger komen te staan maar je gaat zeker ook veel massa verliezen.
akkoord,
eiwit is miss wat moeilijk als je het toch doet beter zak nemen denk ik neemt minder plaats in

Joh, gewoon genieten man! Dat soort dingen maak je niet vaak mee.
Ben zelf ook 2x gaan backpacken, eerste keer maakte ik me er ook zorgen om, maar geloof mij; is zo verdwenen. In 4 weken Costa Rica 6kg afgevallen maar daarna zit het er zo weer aan. Was hoofdzakelijk vocht wat weg was. Dus no worries!

we zijn er weer! het is een geweldige reis geweest, heel zuidelijk afrika gezien en zelfs nog een dikke week op zanzibar gezeten! wel wat langer weggebleven dan gepland, dikke 4 maanden! wat heb ik het trainen en gezond, eten gemist. toen ik een week terug was in Kaapstad heb ik gelijk een week abonnement genomen in een sportschool daar, heerlijk getraind en behoorlijk wat spierpijn ondanks dat ik rustig aan deed. het sporten is daar wel relaxt, ze lopen toch al wel voor op ons. er zijn veel personal trainers en veel mensen die er goed (sportief) uitzien! komt natuurlijk ook omdat het daar veel vaker goed weer is dan hier en dat er daardoor ook waanzinnig veel modellen zijn daar! ik heb een paar mannelijk fitness modellen ontmoet en een vrouwelijke!!!
maar we zijn er dus weer en gelijk aan de slag gegaan, eerst anderhalve week rustig trainen en opbouwen en nu ben ik 2 weken flink en the classic-way bezig. namelijk 5 dagen in de week en iedere dag een spiergroep (ik heb nu wel een heerlijke pump ten opzichte van toen ik net terug was!!!;
ma - borst
di - armen
wo - benen
do - schouders
vr - rug
het precieze schema volgt nog maar kort gezegd laag in reps. ik wil dit een week of 7-8 volhouden en dan iets anders. mijn vragen, waar moet ik de shrugs en buikspieren bij plaatsen? en ik zie redelijk wat soort gelijke schema's alleen waar calves/kuitspieren op een andere dag gedaan worden, iemand tips?
daarnaast weet ik dat het behoorlijk belastend is voor het centrale zenuwstelsel, hoe kan ik dit goed in de gaten houden? wat zijn de symptomen als deze overbelast raakt?
omdat ik zoveel train neem ik behoorlijk wat supplementen om zo goed mogelijk te herstellen; eiwitten natuurlijk, creatine (CEE), no3, BCAA's, dextrose, multivit, zma complex, jack 3D preworkout. dit wil ik zolang vasthouden totdat ik klaar ben met dit trainingsschema en dan gaan we bijna minder gebruiken en echt cutten.

owja mijn stats toen ik net terug was; dikke 85 kg en bijna 15%. inmiddels sta ik gisteren en vandaag rond de 83kg en zit ik de komende dagen laag in koolhydraten (alleen de KH's van de dextrose na de training zo'n 30gram, is dit wel verstandig?).
mijn plan was om eerst flink hard te trainen en metname aan kracht te werken en daarna echt te gaan droogtrainen en hoog in reps te gaan zitten. maar ik wil nu toch zo snel mogelijk naar die 10% om eind mei te beginnen om naar de 8% te gaan.
als ik sochtends opsta ga ik nu +-4 keer per week minimaal 30 min harlopen met mijn hardslag meter.
mensen op of aanmerkingen? alle tips zijn welkom! we hebben immers een missie!

we zijn nu anderhalve maand verder. 5 dagen in de week, iedere dag een spiergroep, behoorlijk aan het dieeten (low carb/keto) en met enkele supplementen (proteine, creatine mono, no3, bcaa's en jacked). wat een verandering!!!!
ben waanzinnig vooruit gegaan in kracht, heb een flinke spierspanning en ben van bijna 15% naar iets van 11% gegaan en weeg ongeveer hetzelfde (net gewogen en 85kg maar meestal rond de 84kg)! Er zijn zelfs mensen die vragen of ik aan de anabolen zit.

Maar het is bijna eind mei, dus tijd om me op te gaan maken om naar die 8% te gaan!
zoals ik er nu over denk wil ik ongeveer hetzelfde doorgaan zoals ik nu bezig ben. 4 a 5 keer per week kt maar ik ga de cardio voorrang geven. Ik ben van plan om te gaan trainen voor een 10 km en misschien een 10 mile te gaan lopen met vrienden. Dus ik zit nu te denken om 2 keer in de week hiit te doen op een hometrainer en 2 keer in de week een duurloop te doen van minimaal 45 min.
mijn dieet wil ik ook zo houden alleen iets strenger erop letten, ik merk dat ik af en toe wat smokkel omdat ik het niet goed voorbreid heb. Dus boodschappen gaan doen voor de komende 3 dagen is de oplossing.

ik zal eens kijken of ik wat foto's kan posten, spreekt toch meer aan en komt er misschien ook wat meer responce!!!!

Terug
Naar boven