we zijn er weer! het is een geweldige reis geweest, heel zuidelijk afrika gezien en zelfs nog een dikke week op zanzibar gezeten! wel wat langer weggebleven dan gepland, dikke 4 maanden! wat heb ik het trainen en gezond, eten gemist. toen ik een week terug was in Kaapstad heb ik gelijk een week abonnement genomen in een sportschool daar, heerlijk getraind en behoorlijk wat spierpijn ondanks dat ik rustig aan deed. het sporten is daar wel relaxt, ze lopen toch al wel voor op ons. er zijn veel personal trainers en veel mensen die er goed (sportief) uitzien! komt natuurlijk ook omdat het daar veel vaker goed weer is dan hier en dat er daardoor ook waanzinnig veel modellen zijn daar! ik heb een paar mannelijk fitness modellen ontmoet en een vrouwelijke!!!
maar we zijn er dus weer en gelijk aan de slag gegaan, eerst anderhalve week rustig trainen en opbouwen en nu ben ik 2 weken flink en the classic-way bezig. namelijk 5 dagen in de week en iedere dag een spiergroep (ik heb nu wel een heerlijke pump ten opzichte van toen ik net terug was!!!;
ma - borst
di - armen
wo - benen
do - schouders
vr - rug
het precieze schema volgt nog maar kort gezegd laag in reps. ik wil dit een week of 7-8 volhouden en dan iets anders. mijn vragen, waar moet ik de shrugs en buikspieren bij plaatsen? en ik zie redelijk wat soort gelijke schema's alleen waar calves/kuitspieren op een andere dag gedaan worden, iemand tips?
daarnaast weet ik dat het behoorlijk belastend is voor het centrale zenuwstelsel, hoe kan ik dit goed in de gaten houden? wat zijn de symptomen als deze overbelast raakt?
omdat ik zoveel train neem ik behoorlijk wat supplementen om zo goed mogelijk te herstellen; eiwitten natuurlijk, creatine (CEE), no3, BCAA's, dextrose, multivit, zma complex, jack 3D preworkout. dit wil ik zolang vasthouden totdat ik klaar ben met dit trainingsschema en dan gaan we bijna minder gebruiken en echt cutten.
owja mijn stats toen ik net terug was; dikke 85 kg en bijna 15%. inmiddels sta ik gisteren en vandaag rond de 83kg en zit ik de komende dagen laag in koolhydraten (alleen de KH's van de dextrose na de training zo'n 30gram, is dit wel verstandig?).
mijn plan was om eerst flink hard te trainen en metname aan kracht te werken en daarna echt te gaan droogtrainen en hoog in reps te gaan zitten. maar ik wil nu toch zo snel mogelijk naar die 10% om eind mei te beginnen om naar de 8% te gaan.
als ik sochtends opsta ga ik nu +-4 keer per week minimaal 30 min harlopen met mijn hardslag meter.
mensen op of aanmerkingen? alle tips zijn welkom! we hebben immers een missie!