MuscleMeat

2-daags schema gezocht i.c.m 7-dagen de mogelijk om met dumbles te trainen.

Bezoekers in dit topic

Onderkoffer

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
6
Waardering
0
Hallo daar.

Ik ben Jasper en heb al heel wat topics gelezen, en heel veel interresante dingen gelezen, maar kan mijn antwoord nergens specifiek vinden.

Helaas heb ik een vrij tengere bouw, met name mijn benen en armen zijn vrij dun.
Ik ben vrij lang nl. 1.90 en weeg 82 kilo en 26 jaar jong.

Mijn doel is niet om bodybuilder te worden, maar wil gewoon meer massa krijgen en spiergroei kweken. Helaas kan ik maximaal maar 2 x per week kan kracht-trainen i.v.m voetbaltrainingen en wedstrijden elke week.

Ik zal dus een schema moeten hebben voor 2 dagen, alhoewel ik wel elke avond met 2 dumbles kan trainen..

Eerst dus maar zorgen dat ik geen maaltijden mis, en een goeie weight-gainer halen zodat er iig kilo's bijkomen.
Veel eiwitten zal ik nog niet nodig hebben aangezien ik nog niet zo heel veel spiergroei heb..

Als ik 't mis heb qua voeding hoor ik 't graag
En nu eerst maar een schema zien te maken, als iemand een schema heeft of een een goeie tip voor met name de dumbles 's avonds en de 2 trainingsdagen die ik heb.. be My Guest..

Bedankt alvast, en hoop hier nog veel te leren..
En vooral veel progressie te boeken..
 
2 full body-workouts met zware compoundbewegingen: squats, deadlift, bench press, barbell rows en military presses
 
als je maar 2keer per week traint kun je idd het beste fullbody doen
elke dag trainen doe je beter niet, heeft geen zin
 
En wat is veel eiwit bij jouw??
Ik zou toch maar kiezen om regelmatig vis, kip, kwark te eten. Hoe meer hoe liever, dit beschermt ook de spiermassa die je al hebt.
 
Inmiddels al een hoop goeie dumbbell-workouts gevonden.. YouTube - Broadcast Yourself.
Zal dus een full-body workout in de sportschool moeten doen..
En dan bv. 3 keer per week 's avonds met de dumbbell's stoeien..

Qua voeding betreft..

Vanochtend gewogen.. ong 82 kilo met een mangte van 1.94 schat ik ongeveer.. er kunnen dus nog wel wat pondjes bij denk ik..
Eet sinds donderdag ongeveer per dag 8 sneetjes bruin brood + 1 of 2 bakken kwark van 500 ml met ananas op sap. + daarbij m'n normale avondmaaltijd..
Ben van plan om van de week ff iets van weightgainer + whey te halen denk ik.. Zit ik dan aan een verstandig voedings-schema ???
Of zijn er nog dingen die ik bv. als tussendoortje kan eten???
 
Met de dumbbells stoeien? Enkel voor je armen dan? 2 keer per week de armen trainen is meer dan genoeg. Je traint je armen ook door andere oefeningen te doen.

Wat doe je op dat bruin brood..?
Hoeveel keer per dag eet je? (zou minstens om de 3 uur moeten zijn)
Hoeveel proteïne krijg je binnen?
 
Met de dumbbells stoeien? Enkel voor je armen dan? 2 keer per week de armen trainen is meer dan genoeg. Je traint je armen ook door andere oefeningen te doen.

Met de dumbbles train ik armen, schouders en rug..
Dit wil ik 2 dagen intensief doen.. + 1 avond tussendoor beuken in de sportschool.

Wat doe je op dat bruin brood..?
Hoeveel keer per dag eet je? (zou minstens om de 3 uur moeten zijn)

Ik eet 8-10 bruine boterhammen met pindakaas + 2 bananen verdeeld over de hele dag tussen 0800-1700 , ik eet elk uur wel wat aangezien ik niet aan vaste pauzes verbonden ben.. rond 1 uur 's middags een bak kwark, en 's avonds voordat ik naar bed ga een bak kwark.. dit i.c.m annanasstukjes op sap + wat mueslie..

Daarnaast natuurlijk avondeten, wat de pot schaft...aardappels, groenten en vlees.

Hoeveel proteinen krijg je binnen

Hoeveel proteinen ik op dit moment binnenkrijg durf ik niet te zeggen, ben nog aan 't twijfelen of ik weight-gainer of whey ga bestellen..

Iemand goeie ervaringen met een bepaald merk???
En is m'n voeding zo voldoende???
 
Laatst bewerkt:
probeer eerst meer proteïne binnen te krijgen en zie hoe dat loopt, daarna kan je nog altijd aan weight-gainers beginnen denken indien nodig
 
Met de dumbbles train ik armen, schouders en rug..
Dit wil ik 2 dagen intensief doen.. + 1 avond beuken in de sportschool.

Die éne avond beuken in de sportschool moet je géén spiergroepen trainen welke je thuis al 2x aanpakt!

Zoals R4ph4el ook al aangeeft.
 
probeer eerst meer proteïne binnen te krijgen en zie hoe dat loopt, daarna kan je nog altijd aan weight-gainers beginnen denken indien nodig

Welke verstandige manier raad jij me aan???

Die éne avond beuken in de sportschool moet je géén spiergroepen trainen welke je thuis al 2x aanpakt!

Zoals R4ph4el ook al aangeeft.
Nee, idd dat snap ik, ben bezig met een goed schema, neem sowieso steeds een rustdag qua krachttraining, aangezien ik ook andere trainingen tussendoor heb..
 
whey bestellen zoals je eerder vermelde is een goeie optie, weight-gainers zijn gewoon potten vol suiker en wat proteïne...enkel te gebruiken als het niet anders kan
je kan ook kipfilet op je boterham doen inplaats van pindakaas (niet 1 of 2 plakjes hé, minstens 100gr per maaltijd)
 
whey bestellen zoals je eerder vermelde is een goeie optie, weight-gainers zijn gewoon potten vol suiker en wat proteïne...enkel te gebruiken als het niet anders kan
je kan ook kipfilet op je boterham doen inplaats van pindakaas (niet 1 of 2 plakjes hé, minstens 100gr per maaltijd)

Okay bedankt..
Zat nog te twijflen tussen WG en Whey, maar Whey is dus verstandiger?

Evt. i.c.m. of andere supplementen of loop ik dan te hard van stapel?

Ik moet iig veel aankomen :)
82 kilo's en 1.93.. moeten wel wat kilootjes bij iig..
 
Multivitamines...
Creatine kan ook geen kwaad als je toch bezig bent, 15euro ofzo en je doet makkelijk een half jaar met een bus. Creatine zorgt ervoor dat je spieren meer water vasthouden en zo groter en voller lijken. Je kracht gaat ook de hoogte in, meer kracht => zwaardere gewichten => grotere spieren ;)
 
Multivitamines...
Creatine kan ook geen kwaad als je toch bezig bent, 15euro ofzo en je doet makkelijk een half jaar met een bus. Creatine zorgt ervoor dat je spieren meer water vasthouden en zo groter en voller lijken. Je kracht gaat ook de hoogte in, meer kracht => zwaardere gewichten => grotere spieren ;)

Okay. THNX..

Zijn er ook bepaalde merken waar jij of andere goeie ervaringen mee hebben, er zijn nl. zoveel verschillende merken..
En ze verschillen nogal in kwaliteit heb ik me laten wijsmaken.. :)
Creatine voor 15 euro ben ik nl. ng niet tegengekomen.

Bedankt alvast..
 
mijn whey en creatine komt van Maximize, heb er nog niets te klagen over gehad
(dit merk omdat ik er het eenvoudigst aangeraak, geen idee hoe het opbokst tegen andere merken)
 
Back
Naar boven