AndroidHealthClinic

2 dagen per week trainen??

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Een kennis van me kan door bepaalde omstandigheden nog maar 2 keer in de week trainen. Hij vraagt zich nu alleen af of dit dan nog wel een spieropbouwend effect heeft... wat vinden jullie?

Hij wil de benen er uitgooien of er alleen nog maar de quads van doen. Kan iemand misschien een schemaatje opstellen waarmee hij toch nog spieren kan opbouwen? thnx
 
hij kan toch gewoon een 3- of 4daagse split doen. Dan heb je zeg maar dag A,B en C, of ABCD. ene week doet ie A en B, daarna C en A. vervolgens B en C. en dan weer op nieuw. Of(bij 4daagse split) A en B, week erna C en D, en daarna weer opnieuw. Dan krijgen zn spieren 2 of 1,5week rust ipv 1. Ik zou in ieder geval niet de beentraining er uitgooien.
 
Wat dacht je van een upperbody /lowerbody split

Dag 1:
Incline Barbell/DB Press
Incline Flye/Peckdeck/Crossover
Chins/Pullups
DB Rows
Shoulderpress
Upright rows/Laterals

Dag2:
Squats
Romanian Deadlifts
Leg Extension
Calve Raises
(Evt. armen)
Barbell Curls
Triceps Pushdowns
Dips

Zoiets zou ik zelf doen....
 
En welke van de 2 bovengenoemde opties zou het beste zijn?
 
Ligt aan een aantal factoren, hoe lang traint ie al, hoe intens wil ie gaan, hoe reageert ie op trainingen, is ie mesomorph of niet, herstelt ie dus snel van een training? Wat lijkt hem het fijnste.. etc... Zoals ik al zei, ik zou voor een 2daagse split gaan zodat ik toch nog alles eens in de week trian, als hij liever alles eens in de 2 weken traint kan ie best dat idee van D. doen....
 
Ok thnx bro's :thumb:
 
2 keer in de week is leuk voor de gezondheid, maar verder moet je er niet al te veel van verwachten. In het begin zal je met 2 keer nog wel iets winst kunnen boeken, maar dat zal ook redelijk snel stagneren. Ga gewoon voor 3-4 keer per week. Dan kan je beter genieten van de spieropbouwende effecten van je trainingen.
 
Er zijn mensen die verschillen van mening, just a note.
 
Robin zei:
2 keer in de week is leuk voor de gezondheid, maar verder moet je er niet al te veel van verwachten. In het begin zal je met 2 keer nog wel iets winst kunnen boeken, maar dat zal ook redelijk snel stagneren. Ga gewoon voor 3-4 keer per week. Dan kan je beter genieten van de spieropbouwende effecten van je trainingen.

Natuurlijk is het beter om 3-4 x in de week te trainen, maar die gast kan maximaal nog maar 2 x per week gaan en dan denk ik van: beter iets dan niets, toch?
 
Back
Naar boven