MuscleMeat

2 dagen trainen ?

Bezoekers in dit topic

Sensation

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Hoi ik lees dit forum regelmatig maar ik lees telkens dat iedereen 3 of meerdere dagen traint. Door tijdgebrek kan ik eigenlijk maar 2 dagen trainen, tot nu toe trainde ik eigenlijk alle spiergroepen (behalve benen) op deze 2 dagen. Maar je kunt dus beter een verdeling maken voor deze 2 dagen. :help:

Wie kan mij advies geven over welke spiergroepen het beste te combineren zijn op deze dagen. ( benen hoeven dus niet )

bvd Sensation

Full body zou prima zijn voor jou.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat was me wel duidelijk .... met spierpijn trainen gaat ook voor geen meter en is heel slecht.

Twee keer per week trainen..mmh erg minimaal :(
Ik zou zeker benen bij betrekken,bevordert ook de groei van je bovenlichaam!Maar je kan het weglaten uit dit schema eventueel.

Ik zou dit doen(op volgorde):

Training 1:
2 oef buik
2 oef Borst,
2 oef biceps
2 oef onderarmen

Warming up benen

benen "voor/buiten" (ongeveer 3 oef)

Zeker 2 a 3 dagen rust tussen houden zodat je biceps en onderamen kunnen herstellen voor rug trainen!

Training 2:

2 oef Buik
2 oef Rug
2 oef Schouders
2 oef Triceps

Warming up benen

benen "achter/binnen"(3 oef)

p.s Goede warming up van de benen,zodat bloed er naar toe stroomt(5 min hardlopen bijv)Veel bloed is in bovenlichaam gepompt en wanneer je te snel van bovenlichaam oef naar onderlichaam oef gaat dat zul je bijv tintelingen voelen etc..ieder geval niet bevordelijk :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en suc6 ermee!

typische volgorde... Mij is geleerd van groot naar klein te werken. Benen, rug, borst, schouders, armen, buik. wijkt jouw methode daar bewust vanaf en zit er een ander idee achter die volgorde ?

Het idee achter "mijn" volgorde was dacht ik dat je de kleine spieren nodig had bij de grote bewegingen. Als buikspieren vermoeid zijn kun je niet squatten enzo.

W.

Dank voor alle reacties ik ga eens aan de slag met de verschillende methodes en kijk wat het oplevert !!

Sensation zei:
Hoi ik lees dit forum regelmatig maar ik lees telkens dat iedereen 3 of meerdere dagen traint. Door tijdgebrek kan ik eigenlijk maar 2 dagen trainen, tot nu toe trainde ik eigenlijk alle spiergroepen (behalve benen) op deze 2 dagen. Maar je kunt dus beter een verdeling maken voor deze 2 dagen. :help:

Wie kan mij advies geven over welke spiergroepen het beste te combineren zijn op deze dagen. ( benen hoeven dus niet )

bvd Sensation

Wel k*t man dat je in een rolstoel zit !!

Een andere reden om je benen niet te trainen kan ik namelijk niet verzinnen. Door je benen te trainen zullen je andere spiergroepen ook sterker worden. Probeer gewoon iedere spiergroep te trainen. Desnoods schuif je alles steeds even door dus dan sla je maar de ene week borst een keer over en de week daarop rug.

Koolhoven zei:

Een andere reden om je benen niet te trainen kan ik namelijk niet verzinnen. Door je benen te trainen zullen je andere spiergroepen ook sterker worden. Probeer gewoon iedere spiergroep te trainen. Desnoods schuif je alles steeds even door dus dan sla je maar de ene week borst een keer over en de week daarop rug.

jup, slappe zooi die mensen die benen niet trainen...

Bij mij in de gym lopen er ook genoeg van...

Ja ik train de benen niet die ziet toch niemand :rolleyes:
enz...

Maar ja je ziet het dus wel zelfs door een broek heen !

wazzup zei:
typische volgorde... Mij is geleerd van groot naar klein te werken. Benen, rug, borst, schouders, armen, buik. wijkt jouw methode daar bewust vanaf en zit er een ander idee achter die volgorde ?

Het idee achter "mijn" volgorde was dacht ik dat je de kleine spieren nodig had bij de grote bewegingen. Als buikspieren vermoeid zijn kun je niet squatten enzo.

W.

Van groot naar klein werken klopt ook.Dat is kwa bloedstroming verstandiger o.a.Maar dit schema splits je bovenlichaam en onderlichaam in de training. Er is ook een warming up training voor je benen(5 min)erin,voordat je benen gaat trainen.Waardoor die regel vervalt.Buik is ook een ander verhaal.Je zou buik idd ook gewoon als laatst doen.Maar tis handig om buik als warming up te doen.Schilt weer kostbare tijd :thumbs: En dat buikspieren te vermoeid zijn zodat je niet kan quatten lijkt me onzin.Buikspieren kwa verzuren herstellen veel sneller kwa kracht dan andere spieren.En wanneer je eventueel last van zou kunnen hebben is als je de dag erna ofzo gaat squaten of iets dergelijks.

Koolhoven zei:

Misschien als je even nadenkt dat dat dan wel lukt ..... ik geef me reden dan toch maar ......... jaren gevoetbald dus ik heb redelijk ontwikkelde benen. Mijn bovenlichaam is niet zo ontwikkeld en dat wil ik wel zo krijgen. Ik train mijn benen nu wel, maar niet zo intensief als mijn bovenlichaam.

haazebr zei:
Van groot naar klein werken klopt ook.Dat is kwa bloedstroming verstandiger o.a.Maar dit schema splits je bovenlichaam en onderlichaam in de training. Er is ook een warming up training voor je benen(5 min)erin,voordat je benen gaat trainen.Waardoor die regel vervalt.Buik is ook een ander verhaal.Je zou buik idd ook gewoon als laatst doen.Maar tis handig om buik als warming up te doen.Schilt weer kostbare tijd :thumbs: En dat buikspieren te vermoeid zijn zodat je niet kan quatten lijkt me onzin.Buikspieren kwa verzuren herstellen veel sneller kwa kracht dan andere spieren.En wanneer je eventueel last van zou kunnen hebben is als je de dag erna ofzo gaat squaten of iets dergelijks.

Ik doe mijn buikspieren meestal tussendoor om mijn armen even rust te gunnen, zodat ik dan weer maximaal met mijn armen kan werken.

Kan ook inderdaad!Maar vergeet niet dat je met armen trainen moet denken vol is vol!:) gewoon liefst binnen 3 oefeningen goed vol gooien en klaar.Het gaat puur om de impuls om je armen te laten groeien.Explosive kracht!Zo te horen train je meer op conditie dan inplaats van echt op massa en kracht.Of ik vergis maar daar in.

maak gewoon een driedaagse split, en doe elke week 2dagen van die split.
dus
push pull
legs push
pull legs
etc etc.

train wel je benen, erg dom om het niet te doen.

Sensation zei:
Misschien als je even nadenkt dat dat dan wel lukt ..... ik geef me reden dan toch maar ......... jaren gevoetbald dus ik heb redelijk ontwikkelde benen. Mijn bovenlichaam is niet zo ontwikkeld en dat wil ik wel zo krijgen. Ik train mijn benen nu wel, maar niet zo intensief als mijn bovenlichaam.

je moet van die gedachte afgaan dat je je benen niet/minder moet trainen omdat je voetbalt/loopt/....

1. Bb benen is niet gelijk aan voetbal benen of loop benen.
2. voor uw algemene groei is het trainen van uw benen een must
3. Als je uw benen niet van in het begin traint, wordt het geen zicht eens de rest redelijk is gegroeid.

mvg.

Terug
Naar boven