AndroidHealthClinic

2 jaar Body Transformation (+vraag)

Bezoekers in dit topic

Pieter318

Cool Novice
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
150
Waardering
97
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Goedenavond allemaal, sommige hier kennen me misschien wel. Ik ben Pieter, in 2016 begonnen met fitness.
Omdat ik zo mager was kreeg ik van iedereen te horen dat ik “gewoon moest vreten” en dat heb ik gedaan. 2 jaar lang heb ik gebulkt op 5000 calorieen. Ik werd enorm sterk maar m’n physique was niks meer.
Afgelopen januari ben ik begonnen met cutten, de bedoeling was om in 10 maanden tijd 15 kilo te verliezen. Eerst ging de progressie traag omdat ik thuis gewoon at wat de pot schafte, daarom heb ik gekozen voor meal preps.

Mijn voedingsschema is als volgt:
8:00 havermout
11:00 eiwitshake + banaan
14:00 rijst met tonijn, pinda’s en avocado
18:00 rijst met kip, groenten etc
22:00 kwark met noten & fruit

Het laatste halfjaar was dit mijn voedingsschema, alles tot op de gram afgewogen en nog geen enkele cheatmeal gehad. Kost mentaal wat moeite maar ik ben 15kg kwijt geraakt en qua kracht alleen maar vooruit gegaan. (zie foto’s)

Nu wil ik weer gaan bulken maar ik ben bang om weer terug te vallen in m’n oude shape. Daarom heb ik besloten om een half jaar lean bulk te doen. Ik wilde m’n voeding eigenlijk hetzelfde houden maar elke week 10gram rijst toevoegen aan m’n mealprep. Dat gaat dan slechts over +40kcal per week, maar na die 26 weken is dat alsnog een calorie surplus van 1040kcal per dag. Als ik te langzaam gain kan ik nog aanpassingen doen in m’n havermout.

Mijn vraag was of dit slim was als lean bulk. Het langzaam opbouwen ipv op ineens +400kcal te gaan zitten.

Tips zijn altijd welkom.

Groetjess,

Pieter
 

Bijlagen

  • 1A0938EF-48E8-433B-AB4D-15D3089E4EFF.jpeg
    1A0938EF-48E8-433B-AB4D-15D3089E4EFF.jpeg
    185,8 KB · Weergaven: 1.265
Goed gedaan en mooi resultaat.
Ik zou gewoon een stap van ca. 200 kcal verhogen. Dan een week of 2 aankijken wat dat met je gewicht doet. Kom je niet aan dan weer verhogen.
40 kcal ga je niet veel mee bereiken. Kcal waardes op voedingsmiddelen zijn nl ook gewoon gemeten en afgeronde waardes. Zo exact is dat niet.

Ik noem maar iets. Een simpele bak kwark bijvoorbeeld is de ene x steviger dan de andere x. Van nature schommelen waardes en wordt er op de verpakking een gemiddelde waarde gegeven, dus met de afrondingen en variaties die al in producten zitten heb je zo al een afwijking van 40 kcal op je dagschema te pakken.
Hoe nauwkeurig je ook afweegt.
 
Ja dat is ook mijn grootste zorg bij het hanteren van zo’n kleine surplus. Nu heb je natuurlijk na 4 weken bijvoorbeeld al wel een surplus van 160 en dat zou wel significant een verschil maken, toch?
 
Waarom zou je het in 4 weken willen doen? Je gaat dat verschil in snelheid van ophogen echt niet merken. Het kost je alleen meer tijd.

Hoeveel eet kcal eet je nu?
Want als je bijvoorbeeld maar 1500 kcal eet is het uiterraard wel anders. ;)
 
Kan ook eerst 200 ophogen en daarna +40kcal per week doen. Maar t gaat mij om dat steady opbouwen van een calorie surplus. Eerst deed ik ‘gewoon 5000kcal eten” maar je metabolisme past zich constant aan.
 

Ik zit nu rond de 2800kcal. Ik weeg gewoon altijd alles hetzelfde af maar heb t nooit uitgeteld, misschien dat ik dat morgen even doe. Dan laat ik ‘t weten
 
Dan gewoon 200 kcal verhogen.
 
Holy shit dit is echt een super resultaat mag je zeer trots op zijn. Hoelang ben je?
 
Goedenavond allemaal, sommige hier kennen me misschien wel. Ik ben Pieter, in 2016 begonnen met fitness.
Omdat ik zo mager was kreeg ik van iedereen te horen dat ik “gewoon moest vreten” en dat heb ik gedaan. 2 jaar lang heb ik gebulkt op 5000 calorieen. Ik werd enorm sterk maar m’n physique was niks meer.
Afgelopen januari ben ik begonnen met cutten, de bedoeling was om in 10 maanden tijd 15 kilo te verliezen. Eerst ging de progressie traag omdat ik thuis gewoon at wat de pot schafte, daarom heb ik gekozen voor meal preps.

Mijn voedingsschema is als volgt:
8:00 havermout
11:00 eiwitshake + banaan
14:00 rijst met tonijn, pinda’s en avocado
18:00 rijst met kip, groenten etc
22:00 kwark met noten & fruit

Het laatste halfjaar was dit mijn voedingsschema, alles tot op de gram afgewogen en nog geen enkele cheatmeal gehad. Kost mentaal wat moeite maar ik ben 15kg kwijt geraakt en qua kracht alleen maar vooruit gegaan. (zie foto’s)

Nu wil ik weer gaan bulken maar ik ben bang om weer terug te vallen in m’n oude shape. Daarom heb ik besloten om een half jaar lean bulk te doen. Ik wilde m’n voeding eigenlijk hetzelfde houden maar elke week 10gram rijst toevoegen aan m’n mealprep. Dat gaat dan slechts over +40kcal per week, maar na die 26 weken is dat alsnog een calorie surplus van 1040kcal per dag. Als ik te langzaam gain kan ik nog aanpassingen doen in m’n havermout.

Mijn vraag was of dit slim was als lean bulk. Het langzaam opbouwen ipv op ineens +400kcal te gaan zitten.

Tips zijn altijd welkom.

Groetjess,

Pieter
SUPER Zieke progressie gemaakt kerel! Mag je trots op zijn!!

Wees niet te bang om terug te vallen in je oude shape. Je bent flink wat vet verloren, maar dat krijg je echt niet zomaar terug. Ik zou je adviseren om de Reverse Diet tactiek aan te houden, waarbij je 25g Koolhydraten (in eerste instantie) per week toevoegd, tot dat je 100-300 calorieën boven je onderhoudscalorieën zit. Heb dit persoonlijk meerdere malen na een serieuze cutting fase gedaan; waarna ik mijn shape goed kon vasthouden en een succesvolle lean bulk kon neerzetten.

Je hoort veel discussies over 'of reverse dieten nou echt nodig is ja of nee', maar ik merk zelf wel degelijk verschil tussen bijvoorbeeld een Reverse Diet en een Recovery Diet (meteen naar nieuwe onderhoud of surplus) en de shape die je vast kunt houden.

Als je goed op je VP wilt blijven en wilt lean gainen; lekker wekelijks opbouwen!

Succes :)
 
Goedenavond allemaal, sommige hier kennen me misschien wel. Ik ben Pieter, in 2016 begonnen met fitness.
Omdat ik zo mager was kreeg ik van iedereen te horen dat ik “gewoon moest vreten” en dat heb ik gedaan. 2 jaar lang heb ik gebulkt op 5000 calorieen. Ik werd enorm sterk maar m’n physique was niks meer.
Afgelopen januari ben ik begonnen met cutten, de bedoeling was om in 10 maanden tijd 15 kilo te verliezen. Eerst ging de progressie traag omdat ik thuis gewoon at wat de pot schafte, daarom heb ik gekozen voor meal preps.

Mijn voedingsschema is als volgt:
8:00 havermout
11:00 eiwitshake + banaan
14:00 rijst met tonijn, pinda’s en avocado
18:00 rijst met kip, groenten etc
22:00 kwark met noten & fruit

Het laatste halfjaar was dit mijn voedingsschema, alles tot op de gram afgewogen en nog geen enkele cheatmeal gehad. Kost mentaal wat moeite maar ik ben 15kg kwijt geraakt en qua kracht alleen maar vooruit gegaan. (zie foto’s)

Nu wil ik weer gaan bulken maar ik ben bang om weer terug te vallen in m’n oude shape. Daarom heb ik besloten om een half jaar lean bulk te doen. Ik wilde m’n voeding eigenlijk hetzelfde houden maar elke week 10gram rijst toevoegen aan m’n mealprep. Dat gaat dan slechts over +40kcal per week, maar na die 26 weken is dat alsnog een calorie surplus van 1040kcal per dag. Als ik te langzaam gain kan ik nog aanpassingen doen in m’n havermout.

Mijn vraag was of dit slim was als lean bulk. Het langzaam opbouwen ipv op ineens +400kcal te gaan zitten.

Tips zijn altijd welkom.

Groetjess,

Pieter

toen ik dit las dacht ik ooo nee he, weer zo een.... maar gelukkig weet je wat je doet en zeer nette shape neergezet in die 2 jaar.
 
Back
Naar boven