MuscleMeat

2 leuke artikels waarom fullbody beter zou zijn als split

Bezoekers in dit topic

Ik ben gewoon serieus.
 
Een goed fullbody schema, welke isolatie oefeningen passen jullie daarbij toe?
Ik neem aan dat één isolatie oefening per spiergroep pér training genoeg is, aangezien je de kleine spiertjes gebruikt bij de (voorafgaande) zware compounds...
 
ik vind het als opwarming (na bv enkele weken niet te trainen) wel goed, tuurlijk gaat elke oefn beter/zwaarder. Je doet ook maar 1 per spiergroep (volgens dit voorbeeld). Maar om altijd te doen is het voor mij niet leuk aanvoelen. Ik voel dan dat ik nog zoveel meer heb in mijn spiergroep. Als ik bv weet dat ik niet alle spiergroepen kan trainen die week, ga ik ook fb (ik heb veel afwisseling)
 
Een goed fullbody schema, welke isolatie oefeningen passen jullie daarbij toe?
Ik neem aan dat één isolatie oefening per spiergroep pér training genoeg is, aangezien je de kleine spiertjes gebruikt bij de (voorafgaande) zware compounds...

Hangt er een beetje vanaf hoe goed je reageert op compounds. Bvb. als ik enkel compounds doe zonder isolatie voor kuiten en biceps, dan groeien die niet (genoeg), anderen hebben daar dan weer geen nood aan.
 
Een goed fullbody schema, welke isolatie oefeningen passen jullie daarbij toe?
Ik neem aan dat één isolatie oefening per spiergroep pér training genoeg is, aangezien je de kleine spiertjes gebruikt bij de (voorafgaande) zware compounds...

Ik gebruik sinds kort zelf het schema uit de beginpost, dan pak je alle grote compounds en een stuk of 3 isolatie oefeningen.
 
flyes zijn niet belangrijk. vlak en schuin drukken is alles wat je nodig hebt.
 
Ben er ook geen echte voorstander van. Lichaam reageer er niet zo heftig op. Maak wel krachtgains maar groei er niet zo op. Natuurlijk is dit bijzonder subjectief..altijd eigenlijk.

Verwerk gewoon voldoende compounds in je routine. Lijkt mij het belangrijkste.
 

je hebt ze echt niet nodig. als je 2 of drie keer per week bankdrukt.

Net zoals je geen leg extensions en curls nodig voor je benen, ik doet immers al squat legpress en goodmornings.

de enige isolatie die ik doe zijn side raises en barbell powershrug. maar die ga ik binnenkort vervangen voor high pulls en powerclean.
 
Laatst bewerkt:
Had zoiets in gedachten. Teveel?

Za , di, do

Squat 4*8 - dinsdag inplaats squat deadlift
Schouders dumbbell presses 3*12
Bench press 4*8
Dips 3*8
Calf raises 3*15
Bent over row 3*15
Pull down 3*15

Afentoe barbell curls
 
15 herhalingen per set is wel erg veel. ik doe er 5.
 
Welke full-body oefeningen zijn er behalve de deadlift, squat, benchpress en powerclean? En als je full-body gaat, doe je dan gewoon alle oefeningen per keer a lá Bill-Star?
 
zou ik wel doen Billtom

in een full body schema doe je compound oefeningen. OH press, row en chin up pullup zijn ook compounds.
 
Xriz mis je geen flyes in je schema?

Moelijk te zeggen, ik deed hiervoor een split met uiteraard flyes voor borst.
Dit schema volg ik pas zeer kort, maar volgens de beginpost zet ik door dit fullbody schema genoeg overall mass aan om me vooralsnog geen zorgen te maken over isolatie oefeningen. De tijd zal het leren. :)
 
als je vier keer per week traint zou je fullbody ook over twee dagen uit kunnen smeren zodat wel ruimte hebt voor isolatie oefeningen. als ik tijd had om 4 keer per week te trainen zou ik dat wel doen.
 
fullbody kan je niet uitsmeren, want dan is het geen fullbody meer...
 
Het probleem waar ik altijd tegen aanloop is de energie. Met een FB schema ben ik altijd bek af tijdens het midden van de training en werk ik de laatste beetjes maar af.

Ik vind het niks.

Spreid de compounds over kortere trainingen dan ?
Een of twee compounds per training ,dan ben je maar een half uur kwijt,doe het dan desnoods verspreid over 5 trainingen per week,maar handhaaf je intensiteit.Zolang je het trainingsvolume niet vergroot zal je niet overtrainen.
 
je hebt ze echt niet nodig. als je 2 of drie keer per week bankdrukt.

Net zoals je geen leg extensions en curls nodig voor je benen, ik doet immers al squat legpress en goodmornings.

de enige isolatie die ik doe zijn side raises en barbell powershrug. maar die ga ik binnenkort vervangen voor high pulls en powerclean.

Er zijn ook zat mensen waarbij presses geen flikker doet qwa spiermassa.
 
Back
Naar boven