MuscleMeat

2 leuke artikels waarom fullbody beter zou zijn als split

Bezoekers in dit topic

Er zijn ook zat mensen waarbij presses geen flikker doet qwa spiermassa.

Ik denk dat ze het dan fout doen. Voor spiergroei maakt het niet uit HOE je je spieren belast, als je het maar op de juiste manier doet.
 
Mijn pecs worden altijd hard na 6 hh bij benscpress met een hoog gewicht.
Als ik er 3 setjes uit haal is het helemaal wat.

Ik ken ook mensen die dit niet hebben. Die zullen idd te veel met hun schoudersrs drukken. Ik heb nog een filpje gepost van mijn benchpress waarbij k de chest goed voel
 
Ik denk dat ze het dan fout doen. Voor spiergroei maakt het niet uit HOE je je spieren belast, als je het maar op de juiste manier doet.

volgens mij spreek je jezelf nou tegen :roflol:

OT: ik mis de deadlift in het schema van de beginpost. ligt dit aan mij of is die gewoon neit nodig?
 
volgens mij spreek je jezelf nou tegen :roflol:

Ik wil het wel uitleggen, maar waarschijnlijk snap je wel wat ik bedoel. (anders had je er wel om gevraagd in plaats van me op die wijze te wijzen op een onnauwkeurige formulering van een maand of twee geleden)
 
Ik wil het wel uitleggen, maar waarschijnlijk snap je wel wat ik bedoel. (anders had je er wel om gevraagd in plaats van me op die wijze te wijzen op een onnauwkeurige formulering van een maand of twee geleden)

ik begrijp je inderdaad wel :) maar t ging me meer om de vraag eronder.
waarom geen deadlift in dit schema? en zou t een slecht idee zijn hem erin te stoppen? heb dit schema uit t eerst artikel vandaag geprobeerd en ben er wel over te spreken. dus als iemand mij hier een antwoord op kan geven?

sorry voor de bump idd, maar t leek me beter als een nieuw topic beginnen over dit artikel.

alvast bedankt
 
Het lijkt mij echt niet helpen als je 1 keer in de week een bepaalde spiergroep traind. Want je heb echt geen 6 dagen rust nodig lijkt mij. Ik doe nu 5x 1.5 uur per week fullbody, maar ik merk dat ik geen spierpijn meer krijg. Dus ik zal waarschijnlijk mijn schema iets aan moeten passen.
 
5x pw is te veel
er moet sowieso 1 dag rust tussen dezelfde spiergroep zitten
 
ik ben aan het cutten, is een rotatie van 1 week 4 sets van 4 herhalingen per oefening, 1 week 4 sets van 8 herhalingen en 1 week 4 sets per oefening ,met 12 herhalingen, een goede keuze( fullbody training uiteraard)
2 oefeningen per spiergroep een goede keuze?
 
Ik vind beide artikelen extreem matig geschreven.

Ja het is beter want vroeger deden ze dit en dat. Vroeger was alles beter zeker?

Verder ook wat rare logica waarom het beter zou zijn, het is heel simpel om een artikel te schrijven met allerlei gedachtengangen waarom split beter zou zijn.
 
Na ruim 3 jaar split (3-daags, 4-daags) ben zelfs ik eens aan verandering toe en dit Full Body verhaal spreekt me wel aan. Dus ben ik nu bezig een geschikt FB schema op te stellen. Ik wil een aantal isolatie oefeningen (bv biceps, triceps, benen) wel blijven doen dus het is wat een soort mix aan het worden denk ik. In elk geval is de spirit er volledig en na een paar maanden Full Body (op mijn manier dan) zal ik wel laten weten of het bevallen is. Ik doe de training 2 a 3 x per week.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/vargs-log-160883/
 
Ik train sinds een jaar, en al die tijd full (of total) body. Denk wel dat ik een fout maak; ik train om de dag, da's dus vaker dan 3 keer per week.

Denk dat ik maar 's op ma, di en vr ga trainen en het weekend vrijaf neem. Die twee dagen rust zullen me allicht goed doen!

Edit: ik denk dat er voor elke trainingsfilosofie wel wát te zeggen is, mits consequent toegepast... HIT, HVT et cetera. Áls één van je variabelen maar heavy is: volume, intensiteit, frequentie...

Groet'n,

Ron
 
Laatst bewerkt:
Ik train nu al 2 jaar met een split, en ik zit echt vast. Lastig verder te groeien dus ik ga nu ook fullbody proberen, de logica die erachter zit geeft het wel veel vertrouwen.

Greets
 
Compound oefeningen zoals de squat, deadlift, benchpress, military press en bent-over row staan centraal in full body. Isolatie oefeningen zoals dumbbell curls en triceps extensions zijn een optie maar niet noodzakelijk (deze worden namelijk al zwaar belast door de compounds). Bovendien gebruik je voor oefeningen zoals de squat en deadlift bijna elke spier in je lichaam.

Mij lijkt dit schema prima in orde. Maar zoals gezegd heb ik nog geen ervaring met full body dus misschien kan iemand anders deze vraag beter beantwoorden.

Hele oude post (pagina 2 van deze thread) maar ben hier nu net mee bezig me in te verdiepen: ik mis de deadlift in dit voorbeeld schema, is het een goed idee of juist geen goed idee om deze toch nog toe te voegen?
 
Laatst bewerkt:
Door deze post ben ik over fullbody aant nadenken, ik zal me er zeker in verder diepen
 
Ik ben deze week net begonnen met een serieuse 3 dagen FB.
Heb er het volste vertrouwen in.
We zullen zien:)
 
Ik ben deze week net begonnen met een serieuse 3 dagen FB.
Heb er het volste vertrouwen in.
We zullen zien:)

Laat je ons, mij weten hoe het gaat want ik denk dat ik het nu ook wil uitproberen
 
Laat je ons, mij weten hoe het gaat want ik denk dat ik het nu ook wil uitproberen

Gewoon proberen joh. Doe het zelf ook en vind het heerlijk! Als het niet bevalt switch je terug naar huidige schema.
 
Gewoon proberen joh. Doe het zelf ook en vind het heerlijk! Als het niet bevalt switch je terug naar huidige schema.

Ja, nu moet ik opzoek gaan daar een goed 3 daags schema dat volledig is
 
Back
Naar boven