Fitness Seller

2 Maand bezig

Bezoekers in dit topic

Beats.

Novice
Lid geworden
11 apr 2017
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
80kg
Vetpercentage
19%
Hey iedereen,

Ik ben momenteel 2 maand bezig met trainen en wou even zeker weten of ik wel goed bezig ben. Hierbij mijn schema.

Training:
Maandag: Borst en tricep en buik en cardio(15min) en interval(20min)
dinsdag: rug en bicep en buik en cardio(15min) en interval(20min)
woensdag: benen en schouders en buik cardio(15min)
donderdag: Borst en tricep en buik en cardio(15min) en interval(20min)
vrijdag: rug en bicep en buik en cardio(15min) en interval(20min)
zaterdag: rust
zondag: rust

Ik probeer ook zo veel mogelijk verschillende oefeningen elke keer te doen om gewenning tegen te gaan.

Ook ben ik sinds 2 weken aan het cutten:
Onderhoudsniveau: 2689kcal(week) 2082kcal(weekend) (in de week is het meer door de activiteiten.)
Ik zit gemiddeld rond de 1500-1750 calorieën, 125-175eiwitten en 175-225koolhydraten.(per dag)

Ik ben 1,71m en weef 80kg (vp19% volgens de weegschaal)

Alvast bedankt, mochten er nog vragen zijn stel ze gerust.
 
Als ik eerlijk mag zijn vind ik dit er niet super uitzien. Je traint kleinere spiergroepen ( borst , buik en triceps/biceps) vaker dan grotere spiergroepen zoals benen. Dit moet echt beter in verhouding zijn! Niet alleen omdat het er niet mooi uitziet als je een gorilla bovenlichaam hebt met tandenstokers, maar ook omdat dit leidt tot imbalances en dus problemen op lange termijn.
5keer per week je core trainen is echt wel overdreven veel. Misschien is het ook niet superverstandig om 5dagen achter elkaar te trainen, je kan beter een rustdag ertussen nemen bijvoorbeeld op woensdag. En 1500-1750kcal vind ik echt heel weinig voor jouw gewicht, zelfs voor te cutten. Ik at ( eet) meer dan dat doen ik nog 55kg woog.
Kan je ook posten wat voor oefeningen je juist doet op deze dagen?
 
Als ik eerlijk mag zijn vind ik dit er niet super uitzien. Je traint kleinere spiergroepen ( borst , buik en triceps/biceps) vaker dan grotere spiergroepen zoals benen. Dit moet echt beter in verhouding zijn! Niet alleen omdat het er niet mooi uitziet als je een gorilla bovenlichaam hebt met tandenstokers, maar ook omdat dit leidt tot imbalances en dus problemen op lange termijn.
5keer per week je core trainen is echt wel overdreven veel. Misschien is het ook niet superverstandig om 5dagen achter elkaar te trainen, je kan beter een rustdag ertussen nemen bijvoorbeeld op woensdag. En 1500-1750kcal vind ik echt heel weinig voor jouw gewicht, zelfs voor te cutten. Ik at ( eet) meer dan dat doen ik nog 55kg woog.
Kan je ook posten wat voor oefeningen je juist doet op deze dagen?

Alvast bedankt voor de reactie, Ik was al eens aangeraden om zaterdag ook benen en schouders te trainen zou dit dan alles wat compenseren. Ik zit momenteel met en been omtrek van 55cm en kuit van 43cm.
En van die 5 dagen na mekaar heb ik eigelijk ook nooit last gehad? ik hou altijd mijn 48uur per spiergroep rust? of is dit toch wat overdreven?
Kwa oefeningen is het eigelijk de machines die in de fitness zelf staan en ook oefeningen met een hoge rating van de app JEFIT.
Ik doe altijd 3/4 sets met 8/12 herhalingen. Ongeveer 3/5 verschillende oef per spiergroep.

Bij mijn voeding dacht ik al dat dit wat aan de lage kant was, ik heb al wat opgezocht en sommige vullen het op met noten? Zou dit kunnen helpen. In tegenstelling tot de lage calorie'n heb ik niet echt een honger gevoel. ik meid alles wat gefrituurd is.
Smorgens neem ik een shake delicious breakfast van xxl Nutrilon.
smidags en avonds is het meestal rijst/pasta met groenten en kip/tonijn
avonds neem ik nicht protein.
 
Je training kan goed zijn als het voor je werkt, een eventueel ander schema zou upper/lower zijn, dan kun je 2 keer upperbody en 2 keer lowerbody doen, waardoor je dus meer rust hebt maar toch hetzelfde volume als ervoor.

Ook moet je kijken naar welke spiergroep dat je traint in vergelijking met het aantal oefeningen dat je doet voor die bepaalde spiergroep.
Bv: In je benen zitten je quadriceps en je hamstrings, hiervoor kan je in mijn ogen best 3 oefeningen quadriceps en 2 oefeningen hamstrings doen. Kom je voor benen dus uit op 5 oefeningen, + vergeet niet dat je best ook nog 2 oefeningen voor kuiten doet. Die kan je eventueel vlak voor je beentraining doen.

Rug bestaat ook uit verschillende spiergroepen, dus ze kunnen ook wat meer volume aan, daar kan je eventueel max 4 oefeningen voor doen.
Borst is een veel kleinere spiergroep dan rug, dus 2 oefeningen max volstaat echt, meer is helemaal niet nodig.
Voor schouders en armen geldt ook wat hetzelfde, allemaal kleine spiergroepen, dus 2 oefeningen voor elk volstaan helemaal.

Wat betreft je voeding, hou je eiwitname ongeveer elke dag gelijk, rond de 150-160 heb je normaal wel genoeg mee in dit stadium. Zorg dan ook dat je toch een goed aantal gram vetten per dag binnen krijgt, laat zeggen rond de 60-90 gram. Avocado, zalm, heelei, noten, pindakaas,..
Om daarna je calorie aantal omhoog te smijten moet je gewoon meer koolhydraten gaan eten, echt genoeg eten gewoon. Genoeg rijst, havermout, aardappelen,fruit... + vergeet je veggies niet :p
 
Als een beginnen heb je niets aan een split, doe beter SS of SL om de belangrijkste lifts te leren. Erna kan je rotzooien met andere schema's.
Wat je voeding betreft bereken op een goede manier je onderhoudsniveau en ga daar 300 onder zitten.
2-2.5 gram eiwitten, 1 gram vet per kg lichaamsgewicht en vul de rest aan met koolhydraten.
 
Als een beginnen heb je niets aan een split, doe beter SS of SL om de belangrijkste lifts te leren. Erna kan je rotzooien met andere schema's.
Wat je voeding betreft bereken op een goede manier je onderhoudsniveau en ga daar 300 onder zitten.
2-2.5 gram eiwitten, 1 gram vet per kg lichaamsgewicht en vul de rest aan met koolhydraten.

Niets is veel gezegd :)
 
dat is waar maar je gaat dubbel meer gains maken zonder een split
weet ik niet zozeer ben begonnen met een split en ben in men eerste jaar toch een goede 8kg aangekomen zonder een voedingschema
 
weet ik niet zozeer ben begonnen met een split en ben in men eerste jaar toch een goede 8kg aangekomen zonder een voedingschema

Hier eerste jaren ook met split getraind. Goed mee vooruit gegaan.

Had het beter gegaan met een ander schema,ik zal het nooit weten :)
 
weet ik niet zozeer ben begonnen met een split en ben in men eerste jaar toch een goede 8kg aangekomen zonder een voedingschema
miss als je geen split gedaan had dan was je miss 16kg bijgekomen...
 
1.3 kg de maand lijkt me beetje te positief,en dit gedurende 1 jaar zonder stagneren :D
je weet nooit wat een lichaam kan doen met een perfect voedingschema en een goed uitgedokterd trainingsschema.
 
miss als je geen split gedaan had dan was je miss 16kg bijgekomen...
zal ik natuurlijk nooit weten,ben meer dan 8kg aangekomen natuurlijk iets van een 13-14kg dacht ik maar waren 8kg spiermassa. weet niet of ik de papiertjes van de testen nog heb. en dit was zelfs zonder voeding schema of enige supplementen. zat ook wel midden in me pubertijd
 
omdat je dus nooit met een FB bent begonnen :P

Voor mensen die beginnen met ondergewicht en dan ineens deftig beginnen eten en trainen ja dan is het easy om 16 kg te winnen op 1 jaar :)

Of gains die voor een zeer groot deel uit vet bestaan is ook niet echt moeilijk :)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: cnh
zal ik natuurlijk nooit weten,ben meer dan 8kg aangekomen natuurlijk iets van een 13-14kg dacht ik maar waren 8kg spiermassa. weet niet of ik de papiertjes van de testen nog heb. en dit was zelfs zonder voeding schema of enige supplementen. zat ook wel midden in me pubertijd
ik denk dat trainen en pupertijd er een groot deel mee te maken hadden.
 
Back
Naar boven