AndroidHealthClinic

2 Maanden aan het cutten, toch aankomen.

Bezoekers in dit topic

RMCAFCA

Novice
Lid geworden
26 jan 2014
Berichten
28
Waardering
1
Lengte
1m85
Vetpercentage
21%
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen November weer begonnen met sporten, na een tijd gestopt te zijn. Mijn doel zoals altijd was eerst afvallen vanwege het zo bekende vet rond de lage buikspieren. Mijn hele leven heb ik al zo'n buikje. De eerste dag meteen zo'n meting gedaan bij de sportschool en ik kwam uit op een gewicht van 84.7kg en 19.6% vet percentage. Dit had ik wel verwacht en was dus ook geen verassing. Thuis alles uitgezocht en berekend wat mijn macro's waren en kwam uit dat ik zo rond de 2800-3000 calorieën nodig had.

Begon met 2600 calorieën te eten om te kijken wat dan de resultaten waren. Na 2 weken dit aan te houden zag ik dat ik alleen maar gewicht erbij kreeg dus ben ik gedropt naar 2400 calorieën. Na een maand getraind te hebben weer zo'n meting en tot mijn verbazing woog ik 86,3kg en een vp van 21.7%.. Dit was dan wel net na de feestdagen maar toch. De hele maand Januari heb ik 2200 calorieën gegeten waarvan 220kh - 165eiw - 80 vet. Ik sport 4-5x per week en gebruik de bekende split Borst/triceps, Rug/Biceps, Benen/schouders. Cardio gebeurt aan het begin 10 minuten en aan het eind 10 minuten.

Vandaag na dus 1 maand op 2200 cal. te hebben gegeten weer een meting gedaan en gewicht 86.3kg ( Waarvan wel meer vetvrije massa ) en vp van 20.9%. Er is natuurlijk wel wat van me vp af gegaan maar toch heb ik het idee dat ik het niet helemaal goed doe. Als je de titel ziet is het logisch dat het dan is dat ik nog minder moet eten maar dat lijkt me toch ook niet goed om maar 2000 te eten terwijl dat me onderhoud is als ik helemaal niks zou doen. Iemand tips want ik snap er vrij weinig meer van. Wel merk ik dat ik in de sportschool behoorlijk vooruit ga in kracht maar dit zullen wel de beginner gains zijn..

Stats: 185cm - 86.3kg - 20.9% vp - 68.3 VVM

4 a 5x per week sporten.

Bedankt.
 
Het is niet mogelijk dat je aankomt in een kCal deficit. Ik zou toch eens kijken of je niet ongemerkt meer kCal eet.

Tel ook je suiker + melk in de koffie, de boter/olie waar in je bakt, etc.
 
Ik hou alles bij op Myfitnesspal en me suikers zit ik altijd laag. Ik drink geen koffie dus dat zal het niet zijn :). Verders drink ik over de hele dag water en met maaltijden vaak glas melk van 270ml. Heb nog me whey protein waar ik vaak 1 en heel soms 2 scheppen van op een dag neem. Hieronder aantal weegmomenten die ik thuis doe. Het rare is dus dat ik opeens 2 kilo afviel en een paar dagen later zat het er weer bij.

Zo 1-1 . 85kg
Zo 7-1 84,7 kg
Zo 15-1 85.2 kg
Ma 16-1 84.2kg
Vr 20-1 83.3 kg
 
Ik denk dat je vetmeting niet klopt.
 
Dat zou ik kunnen inderdaad neem die meting ook niet helemaal als meetpunt om te zien of het gaat, maar merk ook nog vrij weinig aan mezelf dat ik vet aan het verliezen ben.
 
Hoe is je vet gemeten? Hou je ook centimeters bij?
 
Ik meet het meestal door gewoon elke week mn buikomtrek te meten.
 
Het word gemeten op zo'n soort weegschaal. niet zo'n standaard die je thuis ook hebt maar een wat groter apparaat. Ik zou inderdaad wel gewoon met een meetlint voor mezelf alles kunnen bijhouden. Maar de calorieën van 2200 is dat te laag of te hoog ? k/e/v goed ?
 
De weegschalen geven nooit een goede weergave van je vp. Kijk eens of het gemeten kan worden d.m.v. een vierpuntsmeting. De tip van de omtrek bijhouden is zeker ook een tip die je in overweging moet nemen. En uiteraard niet opgeven
 
De weegschalen geven nooit een goede weergave van je vp. Kijk eens of het gemeten kan worden d.m.v. een vierpuntsmeting. De tip van de omtrek bijhouden is zeker ook een tip die je in overweging moet nemen. En uiteraard niet opgeven

Opgeven zeker niet, ben opzich wel lekker bezig momenteel merk zeker progressie in kracht dus dat is altijd al goed, alleen vind het gewoon vreemd/jammer dat ik er nog niet wat leaner uit begin te zien :P
 
Die weegschalen zijn compleet waardeloze gevallen. Die zeggen van alles en nog wat.. Volstrekt onbetrouwbaar. Maar inderdaad, buikomtrek!
 
Zijn jullie het wel eens met de calorieën die ik eet of is dit te laag voor iemand die 1.85 is en 86kg weegt? Ik moet zeggen dat ik voor ik op begon te letten op wat ik allemaal at ik heel slecht at veel crackers met hagelslag etc en heel weinig eiwitten dagelijks. Kan het zijn dat ik misschien gewoon echt toen weinig at en vooral heel veel koolhydraten dat mijn lichaam misschien een soort van stil is gaan staan of gewent is geraakt aan wat zal het zijn.. 1500-2000 calorieën die ik dus eerst at voor ik begon met sporten? En dat ik daardoor zo moeilijk afval omdat het voor mijn lichaam zeg maar veel is vergeleken met wat het eerst was 3 maanden geleden?
 
Volgens mij juist nietals je heel veel koolh at... Hoe lang train je al??? Want dan zou je gewonnen gewicht mogelijk spier zijn, wat de weegschaal naar vet vertaalt. Dat is mij ook al gebeurt dus ik ga er ook zeker niet meer op staan.
 
Ja ik heb zeker wel wat spieren erbij gekregen. ben 28 November begonnen en merk ook aan alles wel dat ik sterker ben geworden, en bij me armen,benen en borst zie je ook wel redelijk dat er spier is bijgekomen.
 
2200 kcal lijkt me inderdaad wat aan de lage kant, maar als je al geruime tijd weinig eet dan zal je calorie behoefte ook lager zijn gaan liggen. Wat ik zou doen is een tijdje gaan lean bulken en langzaam de kcal opvoeren. Je zal zien dat je daarna op veel meer calorieen kan afvallen.

Een weegschaal (hoe duur deze ook is) is compleet onbetrouwbaar.
 
2200 kcal lijkt me inderdaad wat aan de lage kant, maar als je al geruime tijd weinig eet dan zal je calorie behoefte ook lager zijn gaan liggen. Wat ik zou doen is een tijdje gaan lean bulken en langzaam de kcal opvoeren. Je zal zien dat je daarna op veel meer calorieen kan afvallen.

Een weegschaal (hoe duur deze ook is) is compleet onbetrouwbaar.

Ik vind 2200 dus ook aan lage kant inderdaad en daarom dus zo verbaasd dat ik nog steeds aankom in gewicht. Raad je me aan om nu bijvoorbeeld naar 2400 te gaan dan 2600 etc en dan toch de 3100 ongv?
En wat is dan een beetje het ideale tijdsbestek voordat ik weer begin met cutten ? Want zelf denk ik dat ik misschien inderdaad eens 1-2 weken misschien boven me onderhoud moet eten waardoor misschien mijn stofwisseling wat hoger komt te liggen en daarna weer rustig aan af te bouwen richting de 2500 ( aangezien dat normaal gesproken mijn calorieën zouden moeten zijn na de berekeningen).
 
Ik vind 2200 dus ook aan lage kant inderdaad en daarom dus zo verbaasd dat ik nog steeds aankom in gewicht. Raad je me aan om nu bijvoorbeeld naar 2400 te gaan dan 2600 etc en dan toch de 3100 ongv?
En wat is dan een beetje het ideale tijdsbestek voordat ik weer begin met cutten ? Want zelf denk ik dat ik misschien inderdaad eens 1-2 weken misschien boven me onderhoud moet eten waardoor misschien mijn stofwisseling wat hoger komt te liggen en daarna weer rustig aan af te bouwen richting de 2500 ( aangezien dat normaal gesproken mijn calorieën zouden moeten zijn na de berekeningen).

Stofwisseling zal het niet zijn.Tenzij je een ziekte ofzo hebt.
 
Heb net even berekend hoe ik regelmatig dagelijks at voordat ik weer serieus bezig was.. Ik kwam dan uit op zo'n 1600-1700 calorieën per dag. Waarvan zo'n 200 koolhydraten, rond de 70 eiwitten en 60gr vetten. Wat ik toen altijd at waren crackers met hagelslag, beschuiten gewoon dingen die lekker snel waren. Misschien omdat ik dat zo regelmatig at en dus zo weinig calorieën en eiwitten dat het toch nu invloed heb waarom ik misschien nu zo'n moeite heb met cutten ?
 
Ik zou zelf een langere periode aan houden (6-8 weken minimaal). Dan in stapjes omhoog (ongeveer 100 kcal per week) en daarbij je buikomtrek in de gaten houden.
Aangezien je nog een beginner bent zal je vrij snel massa kunnen opbouwen en dit gaat je zeker mee helpen zodra je weer gaat cutten.

Hoe nauwkeurig vul je mfp in?
 
Ik weeg momenteel echt alles. Elk plakje kaas dat ik afsnij weeg ik ook alle groenten en vlees worden gewogen. Dus behoorlijk nauwkeurig.
 
Back
Naar boven