XXL Nutrition

2 maanden bezig met cutten nu loop het vast

Bezoekers in dit topic

allgainz

Cool Novice
Lid geworden
7 aug 2014
Berichten
81
Waardering
1
Hallo


Ik ben begonnen met cutten en nu 2.5 maand verder blijf ik al 3 weken ongeveer op 78-79 kilo hangen.

toen ik begon woog ik 86.7.

elke weeg daalde mijn calorie inamen met 150 +-

Ik ben een low carb dieet gaan doen omdat ik veel positieve verhalen gelezen heb en hier in de gym.

ik heb mijn voeding schema steeds naar benden geschroeft wanneer ik niet meer afviel.

Onderhoud 2100+-

ik zit nu momenteel op 1200-1300 calorieen

ben sinds vorige week maandag begonnen met cardio. 500-600 cal 6 dagen per week om het weer te stimuleren.

maar schommel nog op het zelfde gewicht. Ik ben ook futloos snel chagerijnig, vandaar dat ik jullie hulp vraag.

nooit problemen met afvallen gehad tot nu....

ik zelf denk dat ik mijn stofwisseling plat gegooit heb. iemand tips? weer rustig opbouwen na onderhoud en over paar weken weer rustig beginnen met cutten?
 
Je eet bijna 1000 kcal onder onderhoud, en daarbij doe je ook nog cardio.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat je lichaam het dan wel goed vindt en alles krampachtig vast probeert te houden.

Ik zou je aanraden je kcalinname rustig aan te verhogen, en niet minder dan 500 kcal onder je onderhoud te eten.
 
Je eet bijna 1000 kcal onder onderhoud, en daarbij doe je ook nog cardio.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat je lichaam het dan wel goed vindt en alles krampachtig vast probeert te houden.

Ik zou je aanraden je kcalinname rustig aan te verhogen, en niet minder dan 500 kcal onder je onderhoud te eten.

ja klopt is ook extreem weinig. Maar wat moet ik doen als ik al eenmaal stop met afvallen. na 3 weken stopte ik al met afvallen op -500
 
Hoe ziet uw voeding eruit? Plaats ze eens hier.
Zoals hierboven gezegd zou ik de kcal inname omhoog voeren naar 1500-1600 kcal.
Maar veel hangt af wat die 1600kcal bevat. Verder zou ik 30-45min cardio doen per dag
 
Je eet te weinig.. ook met -500 val je af. Bereken je onderhoud opnieuw op basis van je huidige lean body mass.
 
Je eet te weinig.. ook met -500 val je af. Bereken je onderhoud opnieuw op basis van je huidige lean body mass.

meschien handig te vermelden. heb echt een stofwisseling van een schildpad:( heb eens op 500+ gebulkt in 2 maanden bijna 10kilo aangekomen 4kilo+- vocht . bulken doe ik nu op 200+ dan is het goed.

ik zal eens proberen mijn schema's te posten
 
Voeding schema die ik toen deed en nu,(brood vervang ik met 30 gram brinta nog niet aangepast

Screenshot_2015-02-19-23-07-58.jpg


Screenshots_2015-02-12-12-59-28.jpg
 
laag in vet! Zou een gram of 80 moeten zijn. Te weinig vet=te weinig hormonen= rotgevoel en moeilijker afvallen.

100 gram koolhydraten: elke avond in ketose - elke ochtend er weer uit. Lijkt me ook niet fijn en schommelingen in gewicht.

ga voor 0 gram koolhydraten en genoeg vet of gewoon classic 40/30/30
 
laag in vet! Zou een gram of 80 moeten zijn. Te weinig vet=te weinig hormonen= rotgevoel en moeilijker afvallen.

100 gram koolhydraten: elke avond in ketose - elke ochtend er weer uit. Lijkt me ook niet fijn en schommelingen in gewicht.

ga voor 0 gram koolhydraten en genoeg vet of gewoon classic 40/30/30

ja klopt maar als ik sochtends geen brinta eet kom ik de dag helemaal niet door dus geen iedee waar ik ze uit moest halen. wat bedoel je met dit elke avond in ketose - elke ochtend er weer uit

---------- Toegevoegd om 10:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:01 ----------

Je eet bijna 1000 kcal onder onderhoud, en daarbij doe je ook nog cardio.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat je lichaam het dan wel goed vindt en alles krampachtig vast probeert te houden.

Ik zou je aanraden je kcalinname rustig aan te verhogen, en niet minder dan 500 kcal onder je onderhoud te eten.

als ik mijn cal iname weer verhoog kom ik weer aan? hoe zorg je er voor dat je weer afval dan.
 
10-15gram vetten per maaltijd, pre and post workout 3-5gram vetten.
Preworkout en postworkout u eiwitten omhoog naar 30gram protein.
De koolhydraten savonds weglaten en bij de middag eten.
 
10-15gram vetten per maaltijd, pre and post workout 3-5gram vetten.
Preworkout en postworkout u eiwitten omhoog naar 30gram protein.
De koolhydraten savonds weglaten en bij de middag eten.

als ik savonds die 15 gram kh weg haal heb ik geen eiwitten en vetten voor het slapen?
 
als ik savonds die 15 gram kh weg haal heb ik geen eiwitten en vetten voor het slapen?
Ik bedoel de krieltjes verplaatsing naar de middag. Natuurlijk moet je uw eiwitten en vetten binnenkrijgen. Met de koolhydraten savonds bedoel ik dan een hoofdbron van koolhydraten zoals o.a krieltjes.
Fats: Nuts, peanut butter, almond butter, avocado, olive oil, mct oil, udos oil, egg yolks,
 
ja klopt maar als ik sochtends geen brinta eet kom ik de dag helemaal niet door dus geen iedee waar ik ze uit moest halen. wat bedoel je met dit elke avond in ketose - elke ochtend er weer uit

---------- Toegevoegd om 10:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:01 ----------



als ik mijn cal iname weer verhoog kom ik weer aan? hoe zorg je er voor dat je weer afval dan.

Ja, dan ga je weer afvallen.. je lichaam moet dan weer werken. Je moet je schilklier enz. weer aan het werk krijgen. Die liggen waarschijnlijk helemaal stil, dan val je niet af.

Zorg in iedergeval dat je minstens 80gr vet binnenkrijgt.

Mensen skippen de vetinname om af te vallen, de grootste fout die men maakt. Vet heb je namelijk heel erg nodig. In je cut kun je beter wat hoger in Eiwitten en Vet zitten en koolhydraten wat links laten liggen.

Probeer 2-2,5 gr eiwit binnen te krijgen, 1-1,5gr vet, en de rest aan kcal kun je gebruiken voor koolhydraten.

Succes.
 
Ja, dan ga je weer afvallen.. je lichaam moet dan weer werken. Je moet je schilklier enz. weer aan het werk krijgen. Die liggen waarschijnlijk helemaal stil, dan val je niet af.

Zorg in iedergeval dat je minstens 80gr vet binnenkrijgt.

Mensen skippen de vetinname om af te vallen, de grootste fout die men maakt. Vet heb je namelijk heel erg nodig. In je cut kun je beter wat hoger in Eiwitten en Vet zitten en koolhydraten wat links laten liggen.

Probeer 2-2,5 gr eiwit binnen te krijgen, 1-1,5gr vet, en de rest aan kcal kun je gebruiken voor koolhydraten.

Succes.

oke dankje wel daarnaast nog wel cardio? 500cal +-?
 
En als dit niet werkt moet je eens een week of twee weer normaal eten met meer carbs en dan weer cutten maar aub niet op 1300kcal. Weeg ook evenveel als jij en zit nog altijd tussen de 1800à2000kcal en val nog altijd af.
 
En als dit niet werkt moet je eens een week of twee weer normaal eten met meer carbs en dan weer cutten maar aub niet op 1300kcal. Weeg ook evenveel als jij en zit nog altijd tussen de 1800à2000kcal en val nog altijd af.

dankje voor je reactie. ga ik inderdaad proberen even tot kracht komen ben namelijk echt op:(.

bij een trage schildklier is 500- dan ook voldoende? en stel ik begin over een x aantal weken weer. en op een gegeven moment kom ik weer steel te staan wat moet ik dan?
 
Kijk eerst ofdat je snel bijkomt of niet na die twee weken, dan merk je zelf wel ofdat die schildklier aan de trage kant is.
Het zal je goed doen omdat je hormonenspiegel weer wat normaal kan komen doordat je meer carbs eet. Daarna max -500kcal, probeer om ongeveer 0,5kg te verliezen per week. Zou ook niet teveel cardio doen, zo'n 20-30min op de nuchtere maag 3-4x per week zou moeten volstaan.
 
Kijk eerst ofdat je snel bijkomt of niet na die twee weken, dan merk je zelf wel ofdat die schildklier aan de trage kant is.
Het zal je goed doen omdat je hormonenspiegel weer wat normaal kan komen doordat je meer carbs eet. Daarna max -500kcal, probeer om ongeveer 0,5kg te verliezen per week. Zou ook niet teveel cardio doen, zo'n 20-30min op de nuchtere maag 3-4x per week zou moeten volstaan.

Ik heb een schema gemaakt om even op onderhoud te eten.



Graag op en aanmerkingen. En in hoeveel stappen moet ik na die 2200 gaan?

Screenshot_2015-03-02-14-26-57.jpg
 
Ja, dan ga je weer afvallen.. je lichaam moet dan weer werken. Je moet je schilklier enz. weer aan het werk krijgen. Die liggen waarschijnlijk helemaal stil, dan val je niet af.
Je eet bijna 1000 kcal onder onderhoud, en daarbij doe je ook nog cardio. Het lijkt me vanzelfsprekend dat je lichaam het dan wel goed vindt en alles krampachtig vast probeert te houden.
Hoe krijgen anorexia patienten dan zo'n extreem ondergewicht?

Je stofwisseling/schildklier vertraagd wel wat, maar dat zorgt er meer voor dat je je rot voelt zodat je (stiekem) minder beweegt en meer eet en waarschijnlijk je plannen niet meer objectief navolgt. Het doet geen 1000kcal in het niets verdwijnen.

Je kan ook prima snel afvallen met een tekort van 1000-1500 voor 1-1.5kg vetverlies per week of zelfs nog extremer maar dat zal dan ook veel nadeliger zijn voor je spiermassa en gezondheid.


Of ts moet echt een schildklier probleem hebben en nu direct naar de arts voor bloedtests en medicatie.
 
Back
Naar boven