Fitness Seller

2 maanden trainingsschema - Eigen fullbody (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ShaqAttack

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
1.098
Waardering
5
Hoi DBB'ers,

Na maandenlang split getraind te hebben, dacht ik dat het mss wel tijd werd voor een verrassing voor mijn spiercellen...

Daarom knutselde ik volgend schema in elkaar, PAS OP, VOOR MAX 2 MAAND :

Maandag:
- Benchpress: 4X8
- Cable Crossover: 4x8
- Chin up: 4X8 (laatste set Bodyweight)
- Horizontal Pull Wide Grip 4x8
- Squat 4x8
- Seated Calf Raises 4X8
- Lateral Raises 4X8
- Dumbbell bicep curl
- Cable curl
- Dips BW+10kg 4x8

Dinsdag:
Buikspieren + 40 min cardio

Woensdag:
- Incline Bench Press: 4x8
- Peck Deck: 4x8
- Pulldown Neck: 4x8
- Small grip pull down: 4x8
- Legpress: 4x8
- Leg extension: 4x8
- Front raises: 4x8
- Barbell curl: 4x8
- Small grip Bench Press: 4x8

Donderdag
Buikspieren + 40 min cardio

Vrijdag:
- Bench Press Dumbbells: 4x8
- Seated bench press machine: 4x8
- Horizontal pull wide grip: 4x8
- squat: 4x8
- standing calf raises: 4x8
- Shrugs: 4x8
- Bicep curl machine: 4x8
- Dips: 4x8
- Tricep extension machine: 4x8

Zaterdag en zondag rust

Ik hoor velen direct denken, geen deathlift ???
De reden hiervoor is dat ik ooit mijn rug heb gekwetst en dat ik het risico niet meer wil lopen...

Wat denken jullie hiervan, gewoon om mijn lichaam es 2 maanden te verrassen ? Graag jullie reacties !!!!

Stats 108kg 1m96
BP 6x130
Squat 6x160
 
Ik hoor velen direct denken, geen deadlift ???
De reden hiervoor is dat ik ooit mijn rug heb gekwetst en dat ik het risico niet meer wil lopen...

Dat komt niet door de oefening, maar door je eigen stommiteit(en). Met goede techniek, nooit tot failure en door gewoon naar je lichaam te luisteren kàn er NIKS mis gaan. Ennuh, dacht je dat de rug niks te verduren krijgt tijdens het squatten?

Verder zou ik de compounds als eerste doen. Dus de squats, chin-ups, dips etc als eerste. De isolatie oefeningen als 'icing on the cake' gebruiken. En met Chin-ups en Dips heb je echt geen curls meer nodig, imo.

Leg press en extension zoals gewoonlijk weglaten. Daar heb je squat varianten voor.

Bicep Curl Machine? WTF? ???:rolleyes: 'Nuff said >.>
Sissy tricep extensions weg, reverse grip bench press voor in de plaats.
Meer compounds, less junk. Niet zoveel oefeningen doen.
Ook mis ik de Overhead Press/Military Press/Whatever Press in je schema...

Moraal van dit verhaal: Concentreer je op de compounds. Laat al die silly isolatie oefeningen weg zoals curls en lat pulldowns, en zorg dat je die spiergroepen aanspreekt met compounds.
 
Ik weet niet hoe lang je traint maar 10 oefeningen met allemaal 4 sets dat is echt veel te veel. Zoals SmellyOrc zegt, minder oefeningen en meer compound!

Ben zelf ook net begonnen met fullbody, check m'n log voor m'n trainingsschema
 
Ik train van mijn 15de jaar, weliswaar met verschillende onderbrekingen (een keer 3 jaar niets, een keer 3 jaar 1x per week door avondschool, een keer een jaar niets door verbouwingen, etc...)
Ik woog op mijn 18 (2 jaar niet getraind, heer veel feestjes gehad met alles erop en eraan,...) slechts 67kg !!!!!

Je moet er ook rekening mee houden dat er in die tijd nog niet zoiets bestond als internet, laat staan een BB-forum, waarop je al je vragen kan stellen, ervaringen kan lezen van anderen, etc...
M.a.w. wij waren toen afhankelijk van de goodwill van de "atleten" in ons lokale gymzaalTJE !!

Ontopic nu: ik begrijp niet dat je na 6 oefeningen van elk 3 sets echt het gevoel kan hebben van woow, ik heb goed getraind vandaag !
Het kan aan mij liggen, mss door de gewoonte, maar ik ben graag kapot na een goede training, zodat ik echt het gevoel heb dat mijn lichaam smeekt om proteinen en KH om te recupereren...
 
Altijd een oefening voor de borst eerst, altijd 4x8, veel te veel isolatie. Doe een 4à5 compound-oefeningen met 2à3 werksetjes, eventueel aangevoeld door een tweetal isolatie-oefeningen. En leer fatsoenlijk deadliften!
 
als oudje die ook weer is gaan trainen na een wel heel lange pauze en veel blessures ben ik op de volgende manier begonnen en dat bevalt goed:

dag 1
-MP
-Squat
-Chins
-(eventueel flyes of decline press)
-Frenchpress
-Crunch

Dag 2
-BOR
-DL
-Benchpress
-(eventueel lateral raises)
-Curls
-Legraise

Elke oefening. 2 a 3 echte goede werksetjes
Na elke training een dag of 2 rust
Ik kies er bewust voor om BP en MP te splitten ivm blessuregevoeligheid schou en ellebogen
Ook voor squat en DL bewuste split
ps ben echt wel kapot na afloop
en oh ja, heb veel blessures gehad maar doe liever de goede compounds, dan maar lichter en netjes! heb een hernia gehad en doe gewoon lekker de DL om de boel weer sterk te maken.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven