AndroidHealthClinic

2 of 3 dagen wachten met volgende training?

Bezoekers in dit topic

Gast 115652

Novice
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
90kg
Dit is mijn trainingsschema voor mijn bovenlichaam, en dat is alles boven het middenrif. Uit mijn observatie van ruim 4 weken blijkt het volgende.

Din Trainen in de avond na 20:00
Woe Geen pijn en geen spanning.
Don In de ochtend komt spanning en in de middag een beetje pijn dat rond 20:00 weg is.
Vrij Trainen in de avond, ook na 20:00 (Ofwel 3 dagen na de training van dinsdag, 72 uur later.)
Zat Geen pijn en geen spanning. Herhaling van woensdag dus.
Zon In de ochtend komt spanning en in de middag een beetje pijn dat rond 20:00 weg is.
Een herhaling van donderdag dus.
Maa Dit zou de volgende trainingsdag moeten worden, maar wegens sociale verplichtingen gaat dat niet lukken. En dat geld voor elke maandag.
Din Daarmee word deze dinsdag de volgende trainingsdag en is het vanaf vrijdagavond 4 dagen (96 uur ) geleden dat ik mijn bovenlichaam getraind heb.

Daarmee is de cirkel compleet en blijft elke week mijn schema hetzelfde. Mijn onderlichaam train ik op de Woensdag en Zaterdag en die rust verhouding blijft hetzelfde waardoor het weekrooster ook hetzelfde blijft.

Nu is mijn grote vraag? Zijn die rust pauzes niet net ff 24 uur te lang? Zou ik niet beter elke keer 48 uur rust kunnen nemen? Dan word het voor bovenlichaam dins-, donder-, en zaterdag en onder woens-, vrji-, en zondag. (Persoonlijk vind ik dit weer net iets teveel bezoek aan de sportschool )

Dit is ook allemaal uitgaande van dezelfde hoeveelheid inname calorieën op alle dagen en bijna dezelfde uren slaap, daar het weekend iets afwijkt uiteraard.
 
Dit klinkt als een standaard 4 daags LB/UB schema.

Omdat er verder niets vermeld wordt over factoren zoals intensiteit, aantal en welke oefeningen en volume in sets en reps, kan er geen zinnig antwoord worden gegeven op je vraag.

Je observaties (pijn/spanning =DOMS????) zijn ook niet indicatief.
 
Wat rust betreft kan je beter iets te lang rusten dan iets te kort (tenzij je bewust aan het overreachen ben)
 
Back
Naar boven