AndroidHealthClinic

2 setjes per spiergroep? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FraGGo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 dec 2002
Berichten
936
Waardering
0
[Link niet meer beschikbaar]

Is dit nou waar of niet ??? Als het zo is moet ik m'n schema maar eens drastisch gaan aanpassen. Ik kan het alleen niet geloven. 2 oefeningen per spiergroef ok... maar 2 setjes ???
 
is de hit theorie..

spier heeft na die setjes de boodschap al begrepen dat ie moet groeien...

sommigen geloven erin..

ik persoonlijk niet..
 
je moet gewoon een paar weken meepakken.
Het moet alleen wel zo zwaar mogelijk. Hou het bijvoorbeeld bij benchpress op 110% van je normale gewicht.

Een paar weken afwisseling gaat je zeker goed doen. Als je genoeg intensiteit weet te maken in een paar setjes dan kan dat voldoende zijn, maar net als High volume is ook HIT niet perfect voor altijd.
 
ok dan :D
Ik ga dit dan maar eens proberen.
 
is dus BS om dat altijd te gaan gebruiken.

old time strongmen proves them wrong :D
 
Inderdaad spike :D
Ik ga het gewoon gebruiken asl afwisseling, heb ik wel weer eens nodig. Toch doe ik dan denk ik 4 sets per spiergroep, 2 kan ik gewoon niet over me hart verkrijgen. :D
 
als je HIT goed doet zal 2 sets wel genoeg zijn..
 
Misschien leuk voor als je heel weinig tijd hebt, maar ik geloof er niet in. Zelfs 3 oefeningen van 3 sets vind ik te weinig. Dat is niet genoeg om je spieren echt iets te doen(als je in ieder geval redelijk gevorderd bent).
Ook zo zwaar gaan zorgt er wel voor dat je kracht snel uitgeput is, maar dan heb je je spieren nog niet aangezet tot groei.
 
HIT trainee's redeneren dus anders. Als je namelijk een gewicht heft totdat je absoluut niet meer kunt, dan heb jij je spieren de stimulans gegeven om te groeien... .meer is niet nodig. Hoe kan je bovendien je kracht uitputten zonder dat je spieren vinden dat ze niet hoeven te gaan groeien?
 
Als dat onomstotelijk bewezen is, is het zo. Maar ik laat mijn gevoel meewerken en dat zegt dan dat mijn kracht weliswaar op is, maar die spier geeft dan nog niet het goede gevoel waardoor ik het idee heb dat hij inderdaad de juist prikkel heeft gehad en ik heb toch wat moeite om dan te geloven dat hij echt gaat groeien.:eek:
 
Ik heb het artikel doorgelezen, deze stukjes kende ik nog niet van die site en mijn verhaal komt behoorlijk overeen met de bezwaren van de rest waar hij juist tegenin gaat, dus misschien klopt het wel.
 
Als je trouwens 1 warmup setje doet en dan een werk set per spiergroep ben je na misschien iets meer dan een kwartier klaar met 2 spiergroepen per training?
 
Ik zal mezelf in ieder geval gaan dwingen om minder sets te doen, want ik zat op die 4x4, maar het zal moeilijk zijn om het zo ver terug te schroeven.......:(
 
Ik zou niet TEveel vertrouwen op je gevoel, mensen zijn ook niet naar de maan gevlogen op 'gevoel' En ja als je een gewone 4 daagse split aanhoudt dan zou het kunnen dat je na een kwartier klaar bent, maar HIT trainee's geloven ook niet echt in slpits, er zijn wel die het doen, maar HIT gelooft niet in splits omdat je dus als je een spier getraint hebt tot het uiterste in 1 setje dat ie dan dus groeit.... waarom zou je het dan verdelen? Om meer focus op die spiergroep te leggen, HITters vinden dus als je een herhaling niet meer kan maken koste wat kost dat je spier wel moet groeien... op = op, boem = ho....

Ik merk dat je je niet niet echt verdiept hebt in HIT, en dat is ook niet erg, maar als je er wat meer in verdiept hebt snap je de argumenten beter. Misschien vindt je dit interressant om te lezen:http://www.sover.net/~timw/faq07.htm
 
Als dat onomstotelijk bewezen is, is het zo

DAt is het nu juist, het is niet onomstotelijk bewezen!! Het ligt er allemaal maar net aan wat je leest en hoe je het uitlegt.
Zoals onlangs in een andere post al gestel, als je zoekt vind je ook onderzoeken die het tegendeel beweren.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?threadid=2862


Als je trouwens 1 warmup setje doet en dan een werk set per spiergroep

Vooral doen, 1 warmup setje en dan direct 1 HIT sets erachter aan :( Vragen om blessures.

Als je op deze manier wilt trainen warm dan heeeeeel goed op.
 
Ik heb je link gelezen, frietbakker, maar HIT gaat niet alleen om oefeningen van 1 set/spiergroep.
Het belangrijkste is dat je een spier tot de max traint en ruim genoeg hersteltijd geeft. Met 30-60min. max per oefening. Misschien moet ik van 4x4 naar 3x3(werksets).
 
Back
Naar boven