XXL Nutrition

2 snelle vragen over trainingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo iedereen, allereerst wat fijn dat deze community snel reageert en mekaar graag voorziet van goede adviezen.

Ik heb 2 korte vragen.

- Is het noodzakelijk om je trainingen nooit op de zelfde dag te hebben? (ik vind dit zelf heel fijn, bijvoorbeeld di. borst tricep schouders, wo rug biceps, do benen buik.) Of moet dit variëren?

- Is het bij deadlift beter om reverse grip toe te passen, of een normale greep met die bandjes?

Alvast bedankt.
 
- Is het noodzakelijk om je trainingen nooit op de zelfde dag te hebben? (ik vind dit zelf heel fijn, bijvoorbeeld di. borst tricep schouders, wo rug biceps, do benen buik.) Of moet dit variëren?
Waarom zou dit moeten variëren?
- Is het bij deadlift beter om reverse grip toe te passen, of een normale greep met die bandjes?
Mixed grip, overhands grip, met straps. Kan allemaal, afhankelijk van je doelen kan de één beter zijn dan de ander.
 
Hallo iedereen, allereerst wat fijn dat deze community snel reageert en mekaar graag voorziet van goede adviezen.

Ik heb 2 korte vragen.

- Is het noodzakelijk om je trainingen nooit op de zelfde dag te hebben? (ik vind dit zelf heel fijn, bijvoorbeeld di. borst tricep schouders, wo rug biceps, do benen buik.) Of moet dit variëren?

- Is het bij deadlift beter om reverse grip toe te passen, of een normale greep met die bandjes?

Alvast bedankt.
-deze vraag duidelijker formuleren, beetje vaag wat je precies bedoelt. Meestal wordt een schema zo ingedeeld dat spiergroepen elkaar niet 'hinderen', rekening houdend met antagonisten (je gaat meestal niet squatten daags na zware deadlifts)
-ligt aan wat je wil. Het kan allemaal. Conventionele deadlift is met dubbele overhands greep (eventueel hookgrip). Hulpmiddelen als straps gebruik je wanneer je niet je maximale kracht kunt gebruiken door bv grip issues.
 
Bij mij rouleert het. Voornamelijk door gebrek aan herstel, rustdag meer of minder. Ik train ook door in het weekend.
Maar veel mensen houden van regelmaat en structuur en trainen elke maandag borst, dinsdag rug, woensdag benen en donderdag schouders en op vrijdag armen.

Sommigen trainen alles twee keer in de week, maar die trainen vast niet zwaar.

Hoe jij het doet is dus prima, en grip maakt niet veel uit, dat wat je prettig vind.
 
Back
Naar boven