AndroidHealthClinic

2 soorten eiwit ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kenneth

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2003
Berichten
236
Waardering
0
Heeft het zin om twee soorten eiwitproteines te hebben of niet ?
want khoor vaak je hebt beter gewoon een gewoon eiwitprotein en een whey eiwit protein om af en toe af te wisselen! omdat altijd whey gebruiken weggegooid geld zou zijn ?
maar je moet toch enkel s'morgens en dadelijk na de training een shake drinken en dan moet dat toch (best) whey zijn of niet ?
ps neem ik bij men ochtend shake ook dextrose?
en laatste vraagje:D als ik cell tech probeer moet ik die dan gewoon bij men whey doen ? en best zonder magere melk dan hé ? of mag dit wel ?
 
je hebt ook Time-Released shakes; deze bestaan uit 33% Whey Isolaat, 33& Whey Concentraat en 33% Calcium Caseinaat.
dat is de 2de shake. deze ik vaak goedkoper dan whey, en ideaal om tussendoor te nemen. (als je bijvoorbeeld niet voldoende eiwitten uit normale voding kan halen)

bij de shake 's ochtend moet je geen dextrose nemen btw. dextrose is alleen naar de training (dextose = suiker, en dit moet je zoveel mogelijk vermijden. Alleen na de training is het goed om te gebruiken zodat je lichaam snel brandstof kan krijgen voor het herstelproces.
 
bedankt Scighera ! Maar na de training MOET het dan wel of dan hoeft het eigenlijk ook niet ?( die dextrose )
en wat ivm die cell tech mag ik die gewoon nemen bij men shake ?
 
Het is heel simpel, whey is snel, die heb je nodig na je trainen en deels bij je ontbijt.
Voor de rest casseine.

Dus het heeft zin, om 2 shakes in huis te hebben, alhoewel de voorkeur uitgaat naar vast voedsel.
Dus neem niet meer dan 2 shakes per dag.
 
zie de laatste twee regels: ja, suikers worden het snelst door het lichaam opgenomen, en brandstof is noodzakelijk om de eiwitten te verteren en te gebruiken voor je spierherstel en de suikers dienen ook om je kh-reserve weer enigzins aan te vullen.

Over cell-tech kan ik je helaas geen info verschaffen.


edit:
PS. zet die URL in je sig even tussen [ IMG ] en [ /IMG ] :lifter:
 
ok maar toch alvast bedankt voor de andere goede raad :)
 
Kan idd gewoon mixen met cell tech, wel in voldoende vloeistof !!!

@ Scighera, hoe kan ik mijn sig aanpassen ?
 
tzal wel geen goed smaakje hebben denk ik !
want die wheyprotein hebben allemaal een smaak (de mijne vanille) samen met de orange van cell tech
lijkt me niet echt lekker :s
 
Originally posted by prinsjj
Kan idd gewoon mixen met cell tech, wel in voldoende vloeistof !!!

@ Scighera, hoe kan ik mijn sig aanpassen ?

bij usercp kan je je sig invoeren. daar heb jij nu een url staan maar die moet je tussen [ IMG ] en [ /IMG ] plaatsen (zonder de spaties)
 
Originally posted by prinsjj
Kan idd gewoon mixen met cell tech, wel in voldoende vloeistof !!!

@ Scighera, hoe kan ik mijn sig aanpassen ?

After you have registered, you may set your signature. This is a piece of text that you would like to be inserted at the end of all your posts, a little like having headed note paper


[Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by prinsjj
Het is heel simpel, whey is snel, die heb je nodig na je trainen en deels bij je ontbijt.
Voor de rest casseine.

Dus het heeft zin, om 2 shakes in huis te hebben, alhoewel de voorkeur uitgaat naar vast voedsel.
Dus neem niet meer dan 2 shakes per dag.

Deze begrijp ik niet... moet je eens uitleggen. Casseine is goed voor overdag ja, maar als daar ook wat whey bij zit, dan is dat nog beter. Je hebt dan de voordelen van beide supps in een.

Na je training hetzelfde. Enkel whey wordt snel opgenomen ja... maar helaas, dat is niet genoeg voor een goed herstel. Opgenomen...weg eiwitten. Voeg je er casseinaat bij, dan heb je geen gat ná je whey opname.

Enne, hoe zit dat met die 2 shakes per dag... Leg daar de logica eens van uit. :rolleyes:
 
precies, combineren van whey en andere eiwitsoorten is altijd beter.
 
dus whey mengen met andere eiwitprotein voor na de training is beter ???? maar heb je dan nog steeds het effect van de snelle opname van whey ?
 
Originally posted by kenneth
dus whey mengen met andere eiwitprotein voor na de training is beter ???? maar heb je dan nog steeds het effect van de snelle opname van whey ?

's ochtends na het opstaan is whey ook het beste.

tussendoor kan je een Time released shake nemen (bijv J-Tech Tri-Force 100) welkeuit drie eiwitten bestaat
 
jaja voor tussendoor.
Maar voor dadelijk na de training ? ook een time released shake ? nee hé dan toch ook een whey shake of niet ?
 
Persoonlijk neem ik meestal eerst wde whey en een half uur later dan de andere eiwitten.
Een uur later komt dan een vaste maaltijd.
Big Cat hier op het board zweert echter bij whey+ casseine ook samen na de training. In dat laatste geval moet je dan wel wachten tot dit geheel verteerd is (zon, 2.5 uur) voor de volgende maaltijd.
 
amai op het begin dacht ik voila nu weet ik precies wak moet doen ma nu lijkt het me toch een beetje ingewikkelder !
dus s'morgends drink ik gewoon men whey shake gemengd met havermout (dus eet ik het :))
en dadelijk na men training -> whey shake gemengd met casseine eiwit ?
zou het niet het makkelijkste zijn gewoon dadelijk na de training een WHEY shake en dan +-1 uur erna men maaltijd ?
 
Originally posted by kenneth
dus whey mengen met andere eiwitprotein voor na de training is beter ???? maar heb je dan nog steeds het effect van de snelle opname van whey ?

Ja, alsook de hoge BCAA waarden. Het maakt geen reet uit voor de opname snelheid.
 
Originally posted by admin
Persoonlijk neem ik meestal eerst wde whey en een half uur later dan de andere eiwitten.
Een uur later komt dan een vaste maaltijd.
Big Cat hier op het board zweert echter bij whey+ casseine ook samen na de training. In dat laatste geval moet je dan wel wachten tot dit geheel verteerd is (zon, 2.5 uur) voor de volgende maaltijd.

Moet je toch eens proberen bro. Ik wist eerst ook niet wat ik er mee moest. Ben wat op onderzoek uit gegaan, en het is echt beter. Ik heb nu in mn postworkout dus TPF zitten (en de rest natuurlijk). Ongeveer een half uur tot 3 kwartier na mn postworkout pak ik dan een volledige maaltijd. Whey heb ik gewoon geschrapt, omdat deze toch al in de TPF zit.
 
Originally posted by kenneth

dus s'morgends drink ik gewoon men whey shake gemengd met havermout (dus eet ik het :))

Je vergeet ook hier de andere eiwitten. Je hoeft niet perse aan een supplement te denken, maar bvb een halve of hele bak kwark. Dan is het weer compleet. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om dat dextrose ergens bij te knikkeren (een tiental gram, dus geen bergen!).


zou het niet het makkelijkste zijn gewoon dadelijk na de training een WHEY shake en dan +-1 uur erna men maaltijd ?

Ja, makkelijker wel... Beter, nee. Dat betwijfel ik. Een uur is vrij lang namelijk. Je zit dan hoe dan ook met een gat, want tussen het moment van je maaltijd en de vertering hiervan zit ook weer een gat. Dan kan je beter wat minder casseinaat postworkout nemen, en wel die maaltijd dan na een klein uurtje. Maar de casseinaat helemaal skippen? Beter niet.
 
Back
Naar boven