XXL Nutrition

2 soorten eiwit ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by kenneth
dus whey mengen met andere eiwitprotein voor na de training is beter ???? maar heb je dan nog steeds het effect van de snelle opname van whey ?

Het is waarschijnlijk dat het altijd langzamer wordt opgenomen. Dit kan ook gunstig zijn, omdat whey door zijn snelle opname minder aminozuren levert(meer oxidatie in de lever). Meer casseine zal een grotere vertraging betekenen. Als jij bijv. wat melk aan de whey toevoegt dan zal de vertraging niet zo groot zijn.
 
AMAI tword me een beetje moeilijk nu !
ps bedankt robin voor al de goede raad die je me de laatste tijd op men posts geeft ik heb nu ook dankzij jou al veel bijgeleerd !
maar wat is nu uiteindelijk het beste ???
dadelijk na de fitnis een shake van whey plus casseine eiwit ?
en wat is tfp aub ?
en sorry als laatste ik ga morgen of overmorgen proteinen bijkopen men whey is bijna op ! wat raden jullie aan om te kopen opnieuw whey ? geen whey of twee verschillende proteinen ?
 
Originally posted by kenneth
AMAI tword me een beetje moeilijk nu !
ps bedankt robin voor al de goede raad die je me de laatste tijd op men posts geeft ik heb nu ook dankzij jou al veel bijgeleerd !
maar wat is nu uiteindelijk het beste ???
dadelijk na de fitnis een shake van whey plus casseine eiwit ?
en wat is tfp aub ?
en sorry als laatste ik ga morgen of overmorgen proteinen bijkopen men whey is bijna op ! wat raden jullie aan om te kopen opnieuw whey ? geen whey of twee verschillende proteinen ?

Je kunt whey met melk nemen. Dan heb je ook voor een deel casseine en je remt de afgifte niet te sterk af.

Als je eiwit koopt zou ik whey nemen, omdat je dit niet uit voeding kunt halen. Meerdere eiwitten door elkaar heeft weinig voordelen in mijn ogen. Ook kun je de meeste eiwit gewoon uit je voeding halen.
 
Bedankt man was kort en duidelijk maar wat is er dan van dit ?Originally posted by admin
Persoonlijk neem ik meestal eerst wde whey en een half uur later dan de andere eiwitten.
Een uur later komt dan een vaste maaltijd.
Big Cat hier op het board zweert echter bij whey+ casseine ook samen na de training. In dat laatste geval moet je dan wel wachten tot dit geheel verteerd is (zon, 2.5 uur) voor de volgende maaltijd.
--------------------------------------------------------------------------------
dan zou ik toch beter twee soorten eiwitten kopen ? volgens hun toch en de whey koop ik sowieso terug :)
 
@kenneth, je kan de quoteknop gebrukken om andermans post te integreren. scheelt knip en plak werk.

en idd..wat is FTP?
 
Originally posted by kenneth
Bedankt man was kort en duidelijk maar wat is er dan van dit ?Originally posted by admin
Persoonlijk neem ik meestal eerst wde whey en een half uur later dan de andere eiwitten.
Een uur later komt dan een vaste maaltijd.
Big Cat hier op het board zweert echter bij whey+ casseine ook samen na de training. In dat laatste geval moet je dan wel wachten tot dit geheel verteerd is (zon, 2.5 uur) voor de volgende maaltijd.
--------------------------------------------------------------------------------
dan zou ik toch beter twee soorten eiwitten kopen ? volgens hun toch en de whey koop ik sowieso terug :)

De andere eiwitten kun je ook uit voeding halen. Als jij whey met melk neemt dan heb je casseine en whey samen. Het wordt dan nog wel vrij snel opgenomen, zodat je ongeveer na een uur weer moet eten.
Maar al deze detaills zijn niet zo belangrijk, doe gewoon wat jou het beste lijkt. Dat je hele voedingsschema goed in elkaar zit is belangrijker.
 
Originally posted by Robin


Moet je toch eens proberen bro. Ik wist eerst ook niet wat ik er mee moest. Ben wat op onderzoek uit gegaan, en het is echt beter. Ik heb nu in mn postworkout dus TPF zitten (en de rest natuurlijk). Ongeveer een half uur tot 3 kwartier na mn postworkout pak ik dan een volledige maaltijd. Whey heb ik gewoon geschrapt, omdat deze toch al in de TPF zit.

Wellicht een idee als J-Tech de receptuur vd TPF zou aanpassen en de Whey Isolaat vervangt door CFM Whey....dit zou een betere aminozuur profiel opleveren en zowiezo de kwaliteit van dit product verbeteren......

Een combo van Whey Concentraat, CFM en casseine zou helemaal top zijn !!
 
Dus na de training is een combi van eiwitten+Dextrose+Melk beter dan een combi van eiwitten+Dextrose+Water?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by frietbakker
Dus na de training is een combi van eiwitten+Dextrose+Melk beter dan een combi van eiwitten+Dextrose+Water?

Met eiwitten bedoel je whey?
Ik denk dat het weinig verschil maakt. Het heeft allebei zijn voordelen...
 
Met eiwitten bedoelde ik dus een combinatie van verschillende eiwit isolaten waaronder whey.
 
Originally posted by frietbakker
Met eiwitten bedoelde ik dus een combinatie van verschillende eiwit isolaten waaronder whey.

Dan maakt het ook geen verschil of je er melk bijdoet.
 
Hmmm, we zijn in een paar maanden een end gekomen.

Nog niet zo lang geleden moest ik mensen nog zien te ovetrtuigen dat dat beetje caseine in 2-3dl melk echt niet nadelig zou zijn in een post-workoutshake. En nu gaan er zelfs als stemmen op dat het juist beter is om het een beetje caseine erbij te doen.

Zo zie je maar, het kan allemaal snel veranderen.
 
Originally posted by Robin


Moet je toch eens proberen bro. Ik wist eerst ook niet wat ik er mee moest. Ben wat op onderzoek uit gegaan, en het is echt beter. Ik heb nu in mn postworkout dus TPF zitten (en de rest natuurlijk). Ongeveer een half uur tot 3 kwartier na mn postworkout pak ik dan een volledige maaltijd. Whey heb ik gewoon geschrapt, omdat deze toch al in de TPF zit.
Proberen heb ik al gedaan en het viel me eerlijk gezegd tegen.

Verder, in zijn geheel maakt het misschien weinig uit (al denk ik dat het wel degelijk een klein verschil uitmaakt), maar het moment zelf na de training is belangrijk.
Je kan net zo goed even wachten met de casseine en eerst de whey/glucose laten opnemen, door de slin piek zal de whey vrij snel opgenomen worden. Een 20 - 30 min later is er tijd genoeg om aan langer-verterende-eiwitten te denken. Vergeet niet dat een 80-90% casseine of vlees maaltijd altijd tussen de 2.5 en 3 uur verteringstijd nodig heeft. Welk nut heeft een "snelle" post shake dan nog, dan kan je net zo goed thuis metteen een warme maaltijd eten.
 
thanks !
is wel een zinnige uitleg ! die ook nog volledig blijkt te kloppen !
dus volgens jou ! dadelijk na de training men whey shake admin ?
 
Originally posted by admin

Proberen heb ik al gedaan en het viel me eerlijk gezegd tegen.

Verder, in zijn geheel maakt het misschien weinig uit (al denk ik dat het wel degelijk een klein verschil uitmaakt), maar het moment zelf na de training is belangrijk.
Je kan net zo goed even wachten met de casseine en eerst de whey/glucose laten opnemen, door de slin piek zal de whey vrij snel opgenomen worden. Een 20 - 30 min later is er tijd genoeg om aan langer-verterende-eiwitten te denken. Vergeet niet dat een 80-90% casseine of vlees maaltijd altijd tussen de 2.5 en 3 uur verteringstijd nodig heeft. Welk nut heeft een "snelle" post shake dan nog, dan kan je net zo goed thuis metteen een warme maaltijd eten.

Jep, zo doe ik het ook en zo zal ik het ook blijven doen :thumb:
 
Cell-tech whey proteine heeft een hogere stikstof balans, daarnaast wat extra toevoegingen voor een betere opname en verteringsproces...
Whey absoluut nemen na je training... is de snelstopneembare proteine! Het liefst nemen met water! Dan wordt het beter opgenomen, de melk heeft een slechte invloed op het verteringsproces... MELK IS NIET ZO GEZOND ALS JE DENKT...
Wel ideaal voor je time-released shakes, dan heb je het voordeel van de whey,caseine en melkproteine....
 
Time Released shake's

Nog zo'n onzin begrip van nu. :(

De enige echte TR die momenteel op de markt zijn, zijn producten zoals Somnabol, waarbij de eiwitten echt zo bewerkt zijn dat ze pas op bepaalde momenten vrijkomen.

Ik vind een eiwit TR noemen omdat het passeren van de maag wat sneller/langzamer gaat gewoon reclame volksbelazerij.


Als ik een wei shake meng met zemelen (die de opname vetragen) heb ik dan een TR shake??? Of ik neem een wei shake met heel weinig vloeistof in zodat het papperig word en iets langzamer passeert. TR ??


Nogmaals alleen eiwitten die "geprepareerd" zijn kan je TR noemen. De rest gewoon verkooppraat.


Ik vraag me zelfs af dat tijdens het "klonteren" van de caseine in de maag, de wei niet gewoon ingekapseld word en gewoon gelijktijdig met de rest de maag verlaat.
Niets TR aan een mengsel dus :(
 
Laatst bewerkt:
ik zal m naar aanleiding van een post van 3Xl http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6691&pagenumber=2
weer even omhoog knallen omdat dt toch een interessante toppic is.

Mijn vraag luidt dan als volgt":

na mijn training neem ik in mn postworkoutshake 40 gram whey met rage (weet momenteel niet aantal gram maar iig volle dosis) die bestaat uit 75 gram dextrose. dit meng ik met rond 600 ml water.

als ik dan melk neem kan dit dan icm de rage?
en zoja hoeveel melk moet ik dan nemen (ik lees teleksn dat ik niet te veel moet nemen) maar moet ik dan water en melk gebruiken in mn postshake?

ik eet btw dire kwartier tot een uur na de shake meestak kip of tonijnnmet groente
 
Back
Naar boven