AndroidHealthClinic

2 videokaarten aansluiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scaleo

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
2.306
Waardering
17
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
6%
ik weet dat je 2 videokaarten met elkaar kunt verbinden, maar kan dat ook met 2 verschillende?
en zijn er moederborden te koop met zowel een agp als pci-e slot?
 
er zijn moederborden met een agp en een pci-e slot.
Nu er zijn voor zover ik weet 2 systemen om 2 videokaarten met elkaar te verbinden.
1. nvidia systeem.
Daarvoor moet je exact de 2 zelfde kaarten hebben en bovendien een zogenaamd SLI moederbord.
2.Ati systeem.
Is iets soepeler, je moet een "master kaart" hebben en daaraan kan je dan een andere ati kaart aansluiten. Die andere kaart moet niet dezelfde maar moet wel een zogenaamde "crossfire" kaart zijn.
Ook moet het moederbord een "crossfire" moederbord zijn.
 
Laatst bewerkt:
er zijn moederborden met een agp en een pci-e slot.
Nu er zijn voor zover ik weet 2 systemen om 2 videokaarten met elkaar te verbinden.
1. nvidia systeem.
Daarvoor moet je exact de 2 zelfde kaarten hebben en bovendien een zogenaamd SLI moederbord.
2.Ati systeem.
Is iets soepeler, je moet een "master kaart" hebben en daaraan kan je dan een andere ati kaart aansluiten. Die andere kaart moet niet dezelfde maar moet wel een zogenaamde "crossfire" kaart zijn.
Ook moet het moederbord een "crossfire" moederbord zijn.

Is niet waar, sli ondersteund ook gewoon 2 niet evensnelle videokaarten, dus je kunt gerust een videokaart. Wel van dezelfde serie. Dus 6000-7000-8000 bij elkaar zetten, de videokaart zal zich aanpassen aan de langzaamste. Dus een 8800 gts 320 mb kan gerust met een 8800gts 640 mb. Alleen zal de helft van de 640 maar gebruikt worden.
 
Is niet waar, sli ondersteund ook gewoon 2 niet evensnelle videokaarten, dus je kunt gerust een videokaart. Wel van dezelfde serie. Dus 6000-7000-8000 bij elkaar zetten, de videokaart zal zich aanpassen aan de langzaamste. Dus een 8800 gts 320 mb kan gerust met een 8800gts 640 mb. Alleen zal de helft van de 640 maar gebruikt worden.

neen, je bent fout:

How to Assemble your SLI System

er staat duidelijk "2 matching GPUS".
 
van wat ik kan uitmaken uit zijn vraag wil hij een agp en pci kaart met mekaar in sli zetten gaat niet lukken. En voor het sli systeem moeten beide kaarten hetzelfde zijn liefst noch van de zelfde fabriekant ook. Crossfire heb ik noch geen ervaring mee.

Maar snap nie waar je dit voor nodig zou hebben beter een deftige kaart kopen. Sli is enkel voor de hardcore gamer rendabel de echte ik kom mijn kamer niet uit noob in mijn ogen.
 
met SLI kun je gewoon 2 videokaarten aansluiten, echter als ze verschillend zijn werken ze niet in SLI modus (logisch). Idem voor crossfire van ATI. Ben nog geen board tegengekomen die PCIe + AGP doet, wel veel mobos met SLI of crossfire. Mijn mobo @ work (intel bad axe2 , geen aanrader) heeft crossfire + extra, dus 3 sloten, bijv voor physics. Je kunt ook zoeken naar PCI-e 1x videokaarten, die zijn echter schaars en duur. PCI kaartjes kan natuurlijk ook altijd, bijv een geforce2 MX PCI of geforce4 (heb zelfs @ work banshee PCI 16 meg @ XP) alleen werken die PCI kaartjes alleen @ XP, onder Vista worden ze niet goed ondersteund.
 
Niet, lees dit maar eens.

SLI draaien... - Hardware.Info Forum

Ze moeten wel van dezelfde serie zijn, maar hoefen niet hetzelfde te zijn.

ah jamaja, ja je hebt gelijk maar, dacht dat je zei "niet van dezelfde serie" en had verkeerd begrepen met "Is niet waar, sli ondersteund ook gewoon 2 niet evensnelle videokaarten" laat het duidelijk zijn geen 8800 met een 8600 zetten bijvoorbeeld.
ma dan nog heb ik toch niets beweerd dat tegenstrijdig was jouw idee, toch?
Met exact hetzelfde bedoel ik dus dezelfde gpu (zoals ik van de site van nvidia had gehaald). Miss had ik me verkeerd uitgedrukt met "exact hetzelfde".
EDIT: "exact dezelfde" (juist is juist ;):))
 
Laatst bewerkt:
nee ik bedoel 2 agp kaarten, maar een ati en een nvidia dus het gaat niet werken. dan maar wachten op een compleet pci-e systeem
 
Je kan met Crossfire 2 verschillende kaarten laten samenwerken. Met SLi word het al wat moeilijker. Oftewel 2 kaarten met dezelfde chip en moeten dus niet van hetzelfde merk zijn. Met een SLi moederbord kan je ook gewoon 2 kaarten apart laten werken. Lijkt me wel stom om dat te doen.
 
GPU is toch iets anders dan videogeheugen?

Hebben die kaarten niet dezelfde GPU?

alle Gefore 8800 gts'en hebben dezelfde GPU, alle Geforce 8800 dezelfde GPU, alle Geforce 7800 dezelfde GPU,...dus zolang ze hetzelfde nummer (bv 8800) en extensie (bv gts) hebben zit je goed. Geheugen doet er niet toe maar beter zelfde hoeveelheid geheugen anders zal er een stuk van de een niet werken.
 
GPU = grafische chip die op je videoplank zit.
Niet te verwarren met de videokaart zelf, en zoals de poster boven me zegt : Alle 8800's (dus gts, gtx, ultra) hebben allemaal de G80 chip en bvb 8600 hebben allemaal de G86 chip , and so on
 
Maar het het is wel stom om wanneer je een 8800gtx hebt die in sli te zeten met een 8800Ultra. Zelfde geld voor de langzamere series.
 
Yep want ze draaien dan op snelheid vd laagste
 
de reden dat een 8800gtx in sli kan met een 8800ultra is dat deze praktisch dezelfde kaarten zijn, de 8800ultra is gewoon een lame overclockte versie van de gtx.


een 8800gts zal niet in sli kunnen met bv een gtx aangezien er meer verschilt dan slechts de klok snelheden.

Zo heb ik mij laten vertellen althans door iemand die er thuis in is.

Heb zelf een 8800gts 640 mb. single
 
mja gewoon 2 dezelfde kopen en dan vermijd je problemen.
 
Back
Naar boven