XXL Nutrition

2 vragen over mijn schema

Bezoekers in dit topic

LeanderFCU

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 dec 2002
Berichten
131
Waardering
0
Me schema ziet er als volgt uit:

Maandag: Rug(4 oefeningen) en biceps (4 oef.) en achterkant
schouder(1 oef.)

Woensdag: Borst (4 oef), voorkant schouder (1 oef) en
zijkant schouder (2 oef.)

Vrijdag: Triceps (3 of 4 oef.) en benen (4 oef.)

Verder doe ik tussendoor weleens wat oefeningen voor de buik en train ik ook regelmatig de onderkant van de arm.

Nu was mijn vraag of de combinatie van spiergroepen op dezelfde dag wel goed is (bijvoorbeeld woensdag borst en schouders)?

En of het aantal oefeningen niet teveel (of juist te weinig) is voor
bepaalde spieren. Misschien is 4 voor de biceps wel teveel?

Alvast bedankt voor de reacties, Groeten
 
Qua volgorde van de spiergroepen zit je wel goed. Ik zou alleen niet 4 oef doen voor je biceps en triceps. 2 oef zijn genoeg... je traint maandag je rug en dan belast je ook al je biceps. Dit geldt ook voor je triceps op borst dag...

wat zijn je stats b.t.w?
 
Ik ben 19 jaar.
88 kilo, 1 meter 94.
Vetpercentage weet ik zo niet, maar niet veel, denk hooguit 10%


Toen ik 7 maanden geleden begon woog ik 81 kilo.

De eerst 5 maanden heb ik niet volgens een schema getraind en eigenlijk maar wat aangeklooid (er nu op terugkijkende)...

De laatste 2 maanden train ik dus volgens bovenstaand schema
en let ik ook steeds beter op me voeding..... Groeten
 
Persoonlijk vind ik de combinatie rug / biceps niks. Je hebt je biceps al zo ver voorvermoeid dat je nooit zwaar kunt trainen...en hoewel vorm ook wel belangrijk is blijft regel dat zware gewichten meer stres op je spieren zetten waardoor ze harder kunnen groeien.
Benen zo ik helemaal apart doen (doen geen andere spiergroepen erbij!!). En borst kan je beter combineren met kleinere spiergroepen (ipv grote zoals rug in je eerste schema).
Schouders in zijn geheel trainen...en niet opsplitsen! Doe je dat wel...dan zal je er ooit van terug komen. > minder progressie.
 
Back
Naar boven