XXL Nutrition

2 weken stoppen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bren79

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
17
Waardering
0
Door omstandigheden kan ik 2 weken niet trainen, nu ben ik bang dat ik dus "afbouw". Of is rusten van 2 weken lang juist goed? Ik denk zelf dat 2 weken te lang is:(
 
Train meestal 8 weken en dan 2 weken rust. Werkt perfekt voor mij. Gewoon genoeg blijven eten als je niet traint. Komt alles goed. Herstel is 1 van de 3 belangrijke factoren om te kunnen groeien.
 
Hoe lang kun je eigenlijk stoppen voordat je 'achteruit' gaat? Is 3 weken vakantie al niet te lang?
 
Een weekje is meer dan genoeg... Ik zou niet goed kunnen slapen moest ik meer dan een week rusten.
 
Ik heb het idee dat het vaak ook een psychische aangelegenheid is. Meende namelijk dat je spiervezels pas na 4 weken beginnen af te nemen. Dus pas na 4 weken zou je het moeten gaan merken.
Echter als ik 1,5 week niet aan het trainen ben geweest heb ik het idee dat ik al achteruit ben gegaan....en ga er dan meestal 2 keer zo hard tegenaan!
 
Op 2 weken ga niet zoveel verliezen, voldoende eiwitten blijven eten en wat je kwijt raakt komt er zo terug bij, niet druk in maken!
 
Originally posted by woltmide
Ik heb het idee dat het vaak ook een psychische aangelegenheid is. Meende namelijk dat je spiervezels pas na 4 weken beginnen af te nemen. Dus pas na 4 weken zou je het moeten gaan merken.
Echter als ik 1,5 week niet aan het trainen ben geweest heb ik het idee dat ik al achteruit ben gegaan....en ga er dan meestal 2 keer zo hard tegenaan!

Ik merk dat ik na 1 week rust juist lekker fit ben en vaak toch sterker geworden.
Het voelt vooral psychisch niet goed die rust. Maar af en toe een weekje rust kan geen kwaad.
 
Originally posted by matthieu


Ik merk dat ik na 1 week rust juist lekker fit ben en vaak toch sterker geworden.
Het voelt vooral psychisch niet goed die rust. Maar af en toe een weekje rust kan geen kwaad.

Ja, een weekje kan geen kwaad... Een maand ook niet, of een jaartje . Waarom zouden we nog trainen? Als we genoeg rusten zullen we wel groeien.
 
Lol, je kan t ook overdrijven.
Maar zoals richard al zei, om de 2 maanden wat rust is gewoon goed.
 
Just kidding... Een weekje of 2 kan geen kwaad :D
 
Laatst bewerkt:
Ik rust ook een keer of 4 per jaar een week, als ik met vakantie ben zelfs 2. Is alleen maar goed voor je lichaam, al moet ik zeggen dan bij mij ook de kracht al minder lijkt na een week niksen.....zal wel psychisch zijn, de week erna is alles weer op peil!
 
Zou het niet kunnen dat als je eens een week of 2
pauze neemt en wel goed eet, je daarna als je terug
erin vliegt meer gaat groeien omdat je spieren dan terug
zoiets als een schokeffect krijgen?
 
Ik train 6 tot 8 weken, neem een rustweek waarin ik niets of wat licht cardio werk doe en ga na een week rust weer aan de slag met een nieuw compleet ander schema.

Mijn filosofie is dat het menselijk lichaam een lui iets is dat je om de zoveel tijd moet schokkeren om de vaart (lees groei) erin te houden. Ik doe meestal 2 massa schema's achter elkaar (1 met 8 en de volgende met 12 herhalingen) gevolgt door een kracht schema (6 herhalingen).

Zo went je lichaam nergens aan en hou je de vooruitgang erin. :rocker:
 
Originally posted by BullDog
Ik train 6 tot 8 weken, neem een rustweek waarin ik niets of wat licht cardio werk doe en ga na een week rust weer aan de slag met een nieuw compleet ander schema.

Mijn filosofie is dat het menselijk lichaam een lui iets is dat je om de zoveel tijd moet schokkeren om de vaart (lees groei) erin te houden. Ik doe meestal 2 massa schema's achter elkaar (1 met 8 en de volgende met 12 herhalingen) gevolgt door een kracht schema (6 herhalingen).

Zo went je lichaam nergens aan en hou je de vooruitgang erin. :rocker:

En...werkt het!?
 
Originally posted by Robin


En...werkt het!?

Yep. Van 80 kgs ongeveer 4 jaar geleden naar 108 kgs momenteel. (Ik was een half jaartje geleden 115 kgs, maar door een blessure aan m'n knieen ben ik wat massa op de beentjes kwijtgeraakt.)
 
Zo doe ik het ook, na 2/3 mnd hele andere oefeningen, meer herhaling of minder, en ook een week rust, voor m'n gevoel werkt dat perfect, geeft mijn schouders (gewrichten) eff rust, en na die week pak je hetzelfde gewicht net zo makkelijk.

je had zo'n soort schema in de Muscle&fitness, ultra-schema.
 
Met een weekje extra rust kan je alle opgelopen spierschade van die maanden daarvoor laten herstellen. Wordt ook vaak aangeraden. En ik heb het idee dat je lichaam weer wakker schrikt als je weer begint met trainen.
 
Back
Naar boven