Fitness Seller

20 jaar 1m72 - 100kg HELP ik wil vermageren!!! (1 bezoeker)

30kg vermageren in 6maanden

  • Haalbaar

    Stemmen: 10 47,6%
  • Niet haalbaar

    Stemmen: 11 52,4%

  • Totaal stemmers
    21

Bezoekers in dit topic

Ayrton :)

Novice
Lid geworden
14 dec 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
100kg
Ik ben 20 jaar, heb 10 jaar aan judo gedaan. Door een ongeval kon ik niet meer sporten.
Mijn knie is nu volledig herstelt, en ik kan weer gaan sporten.

Is het gezond om te leven met 1500 kcal per dag te nemen? Ik ga weer 5op7 lopen en 6op7 fitnessen!
heb ook mijn weight jacket besteld!

Heeft iemand tips voor mij? Welke shakes bij het trainen?
Ik ben erg gemotiveerd en wil er echt voor vechten!

Mijn ideale gewicht voor mij zou 70kg zijn. Hoelang zou ik hier over doen en hoe ga ik best te werk?
 
1500 Kcals is te weinig en al zeker als je zo veel sport. En waarom moet het op 6 maand? Ik zou het langzamer doen ipv van zo een crashdieet.

5 op 7 lopen en 6 op 7 fitnessen vind ik ook teveel. Hangt natuurlijk ook af van de intensiteit.
 
  • Like
Waarderingen: Liro
Crash dieet gaat je niet helpen op de lange termijn.

Stel een realistisch doel, en commit jezelf daar aan. Je moet je levensstijl veranderen, niet gaan diëten!

Begin eens met het maken van een voeingsschema. Vraag hierover feedback op het forum. Houdt een week lang bij wat je eet in MyFitnessPal, dan zie je waar je de winst kunt halen.

Succes!
 
Ik ben 20 jaar, heb 10 jaar aan judo gedaan. Door een ongeval kon ik niet meer sporten.
Mijn knie is nu volledig herstelt, en ik kan weer gaan sporten.

Is het gezond om te leven met 1500 kcal per dag te nemen? Ik ga weer 5op7 lopen en 6op7 fitnessen!
heb ook mijn weight jacket besteld!

Heeft iemand tips voor mij? Welke shakes bij het trainen?
Ik ben erg gemotiveerd en wil er echt voor vechten!

Mijn ideale gewicht voor mij zou 70kg zijn. Hoelang zou ik hier over doen en hoe ga ik best te werk?
[Link niet meer beschikbaar]
Basiscursus Training

Ik zeg er wel alvast bij, ik zou op jouw vetpercentage een tekort van 30% aanhouden ipv 20%

Ga niet als een malloot hardlopen erbij, met jouw gewicht bij die lengte is dat vragen problemen. Overbelasting of blessures zorgen er dan voor dat je uiteindelijk een stuk verder van huis bent. Ga ook niet eigenwijs zijn, je valt ook niet sneller af door als een dolle te gaan hardlopen. Zo werkt dat niet, je stelt je voeding gewoon af.

Ik zou 3 x per week aan kracht doen (ook hier, meer is niet bepaald beter) en 3 x per week wat aan je conditie doen (hardlopen afwisselen met spinnen / fietsen / zwemmen) als je dat zo graag wilt.

Succes
 
Haast en spoed is zelden goed...

Als je zoveel vermagert op zo een korte tijd... Denk je dan zelf niet dat je last zal hebben van bijvoorbeeld: overtollige huid?

Doe het wat rustiger en zeker voldoende krachttraining doen tijdens het cutten want anders krijg je zo de typische uitgemergelde look aan je gezicht/schouders/armen terwijl je nog een redelijke buik zult hebben.
 
6 maanden lijkt mij net te doen om 30 kg te vermageren.

Ga zeker niet vlugger vermageren dan 1 kg/week. In het begin zal dit waarschijnlijk wat vlugger gaan. Dus in theorie is dit mogelijk.


Uw plan is echter niet goed en dit is vragen om te falen en in het bekende jojo-effect terecht te komen. Vermageren heeft op zich weinig met discipline te maken. Discipline is uiteraard onmisbaar, maar is sterk overschat.
Mensen met overgewicht onbreekt het volgens mij niet aan discipline, maar een gebrek aan kennis hoe het menselijk lichaam werkt.

Uw trainingsschema in combinatie met 1600 kcal is ook veel te zwaar, dat hou je niet vol. Dergelijke wilskracht is tijdelijk. Altijd!


Probeer uw levensstijl te veranderen en weet wat je eet!
Dwz, tel uw calorieën en weeg uw voeding.

Ik stel voor om op een dieet van 2000 kcal te gaan. Geen 1900, geen 2100. Maar 2000 kcal.
Vermager je minder dan 1 kg/week dan verlaag je je calorieën met 10 %. Vermager je meer dan 1 kg/week... you get the point...

Zo moeilijk is dit echt niet, het vergt gewoon wat inspanning. Zeker in het begin.
Na een paar weken heb je geen weegschaal meer nodig en weet je welke voedingsstoffen je mag eten om je binnen de grenzen van die 2000 kcal te houden.

Als je berekent en op een verantwoorde manier dieet, kost dit u weinig tot geen moeite.
Het hongergevoel negeren in onmogelijk, een mens is gemaakt om een moord te plegen om te kunnen eten. Geloof me, dit is onbegonnen werk. Het gaat erom om net wat minder kcal binnen te krijgen dan je nodig hebt, en dit op een gezonde manier. En je zal geen last hebben van het dieet.

Volg ook de andere tips hier gegeven, krachttraining heeft altijd een positief effect op uw lichaam.

nog een tip ==> app "myfitnesspal"
 
6 maanden lijkt mij net te doen om 30 kg te vermageren.

Ga zeker niet vlugger vermageren dan 1 kg/week. In het begin zal dit waarschijnlijk wat vlugger gaan. Dus in theorie is dit mogelijk.


Uw plan is echter niet goed en dit is vragen om te falen en in het bekende jojo-effect terecht te komen. Vermageren heeft op zich weinig met discipline te maken. Discipline is uiteraard onmisbaar, maar is sterk overschat.
Mensen met overgewicht onbreekt het volgens mij niet aan discipline, maar een gebrek aan kennis hoe het menselijk lichaam werkt.

Uw trainingsschema in combinatie met 1600 kcal is ook veel te zwaar, dat hou je niet vol. Dergelijke wilskracht is tijdelijk. Altijd!


Probeer uw levensstijl te veranderen en weet wat je eet!
Dwz, tel uw calorieën en weeg uw voeding.

Ik stel voor om op een dieet van 2000 kcal te gaan. Geen 1900, geen 2100. Maar 2000 kcal.
Vermager je minder dan 1 kg/week dan verlaag je je calorieën met 10 %. Vermager je meer dan 1 kg/week... you get the point...

Zo moeilijk is dit echt niet, het vergt gewoon wat inspanning. Zeker in het begin.
Na een paar weken heb je geen weegschaal meer nodig en weet je welke voedingsstoffen je mag eten om je binnen de grenzen van die 2000 kcal te houden.

Als je berekent en op een verantwoorde manier dieet, kost dit u weinig tot geen moeite.
Het hongergevoel negeren in onmogelijk, een mens is gemaakt om een moord te plegen om te kunnen eten. Geloof me, dit is onbegonnen werk. Het gaat erom om net wat minder kcal binnen te krijgen dan je nodig hebt, en dit op een gezonde manier. En je zal geen last hebben van het dieet.

Volg ook de andere tips hier gegeven, krachttraining heeft altijd een positief effect op uw lichaam.

nog een tip ==> app "myfitnesspal"

In mijn ervaring is discipline juist wel het probleem bij veel mensen. Ik zeg niet dat dit bij TS zo is.
 
Back
Naar boven