XXL Nutrition

20+reps (light) vs 3-6 reps ( heavy) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

toniomosti

Novice
Lid geworden
7 jan 2013
Berichten
9
Waardering
0
hey iedereen ,

na het bekijken van een paar filmpjes op youtube zijn er toch veel verschillende opvattingen

mijn vraag : WAT IS HET BESTE OM SPIEREN TE GROEIEN ? zwaar gewicht weinig herhalingen of middelgewicht met veel herhalingen ?

Met wat boeken jullie het meest resultaat?
 
studie's tonen dat het niet uitmaakt ----> same results !
 
studie's tonen dat het niet uitmaakt ----> same results !

Ik geloof nogsteeds geen zak van die studies ( heb ze overigens niet gelezen) of iniedergval van de interpretaties die men maakt.


Er bestaan niet voor niks repranges, je kan onderscheid maken in het type vezel dat je aanspreekt. Dat je relatief evenveel massa aan kan zetten, prima maar bij witte/intermediare vezels zal je er groter uit zien dan bij dezelfde hoeveelheid rode spiervezel massa.

*even heel kort door de bocht he, puur het 1 of het ander gaat toch niet lukken*
 
Laat die studie's eens zien dan ... :rolleyes:
ik ga ni beginnen copy en pasten man , er bestaan 10000000000 artikels als je even google aanspreekt.....

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 15:27 ----------

Ik geloof nogsteeds geen zak van die studies ( heb ze overigens niet gelezen) of iniedergval van de interpretaties die men maakt.


Er bestaan niet voor niks repranges, je kan onderscheid maken in het type vezel dat je aanspreekt. Dat je relatief evenveel massa aan kan zetten, prima maar bij witte/intermediare vezels zal je er groter uit zien dan bij dezelfde hoeveelheid rode spiervezel massa.

*even heel kort door de bocht he, puur het 1 of het ander gaat toch niet lukken*
das een feit ....waarom die repranges dan !

ik denk dat dit een TE discutabele punt is.....

mischien had iemand hier goede resultaten gehaald door het ene of het ander maar had al een voorgedachte dat de low reps met veel gewicht het gingen halen.....

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 15:31 ----------

nice video man ....thx mag ik dezer 100000000% geloven ?
 
gewoon wat het beste voor jezelf werkt. vriend van me doet altijd high rep range, en die bouwt nog steeds veel massa op. denk dat het allebij wel werkt.
 
ik ga ni beginnen copy en pasten man , er bestaan 10000000000 artikels als je even google aanspreekt.....

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 15:27 ----------


das een feit ....waarom die repranges dan !

ik denk dat dit een TE discutabele punt is.....

mischien had iemand hier goede resultaten gehaald door het ene of het ander maar had al een voorgedachte dat de low reps met veel gewicht het gingen halen.....

---------- Post toegevoegd 26 August 2013 om 15:31 ----------


nice video man ....thx mag ik dezer 100000000% geloven ?

Hij is vrij betrouwbaar ja, maar hij doet ook veel dingen op gewoon uitproberen. Wat werkt voor jou, zoals al is gezegd.
 
gewoon wat het beste voor jezelf werkt. vriend van me doet altijd high rep range, en die bouwt nog steeds veel massa op. denk dat het allebij wel werkt.

Kan best zijn, maar mss zou hij nog meer resultaat zien als hij een meer hypertrophy training wijze zou hanteren. Om nog maar te zwijgen over het kracht verschil.
 
Ik krijg ook eerder de indruk dat diegene die bij highrep zweren zich eerder laten misleiden door de grotere pomp die het oplevert.
 
Ik krijg ook eerder de indruk dat diegene die bij highrep zweren zich eerder laten misleiden door de grotere pomp die het oplevert.

als het je een voldaan gevoel geeft ist goed toch?
 
als het je een voldaan gevoel geeft ist goed toch?

:roflol: Er komt wel een stuk meer bij kijken. Iedereen kan zijn spieren met een veel te licht gewicht afpeigeren en er een pomp aan overhouden, maar zolang er geen sprake is van progressive overload elke training ga je als natural amper iets gainen, en vanaf een bepaalde treshhold al helemaal niets meer.
 
Een afwisseling een goed idee zeker als je merkt dat het je op een plateau zit.

Als ik middelweights lifters zie op de olympische spelen zie zijn ze niet zo impressionant , maar wat ze tillen is wel impressionant!

Een goeie afwisseling is zeker een must.
Als je highreps doet bedoel ik dan ook dat je de laatste 3-4 reps in je broek doet ....
 
PL/GH/STM 1-5 reps
BB 6-15 reps

Daarboven is het fitness en maak je in principe je spieren langer.
 
Hee, de 1 zegt 6 reps om te groeien de ander 20. Gewoon variëren de ene keer dit en na een x aantal weken dat. er is geen beste. Voor hypertrofie is beste tussen de 8-12 maar dan ook weer, afwisselen!!
 
Snap nooit zo goed waarom er altijd weer zo'n discussie hierover ontstaat, in mijn ogen is er namelijk maar één antwoord:

Een combinatie van beiden (en alle set-rep-variaties die daartussen inzitten), in acht genomen de de belasting/Intensiteit sowieso voldoende is (60-90% 1RM) en er voldoende Volume wordt gedraaid/ TUT wordt bereikt......
 
Ik ga dit nu ook uitproberen heb geen andere keus namelijk vanwege een schouder blessure. Deed hiervoor altijd de zware compounds wat mij goed deed. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat voor resultaat mij dit gaat geven.
 
Back
Naar boven