AndroidHealthClinic

2021 Doel 1: 400kg totaal op BP/SQ/DL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Barbell Squat
10x20
10x40
2x65
2x65
2x65
2x65
2x65
2x65
2x65
2x65

Deadlift
8x40
5x60
1x85
1x85
1x85
1x85
1x85
1x85

Zercher Squat
8x40
7x50
6x57.5

Decline Crunches
30xbw
16xbw + 10
14xbw + 10

Squat en deadlift weer op techniek en explosiviteit getraind. Vooral op de squat valt wat explosiviteit betreft nog wel een slag te maken. Deadlift gaat wel heel explosief op dit gewicht, dus die verzwaar ik volgende week wat. Zercher squats voelden heel lekker, al is het wel een arm killer. Kan me van vroeger nog herinneren dat dat wel went, dus zal met de tijd wel beter worden.
 
Flat Barbell Bench Press
8x20
8x40
3x60
3x70
1x80
1x90


1x100 FAIL


Flat Barbell Low Pin Press
3x80
2x80

Flat Barbell Medium Pin Press
8x70
5x80
2x90

Overhead Press
8x20
3x40
1x50
1x60


1x70


Chin Up
8 reps @ 88kg
6 reps @ 88kg
6 reps @ 88kg

Dumbbell Concentration Curl
7x14
8x14
7x14

Lateral Dumbbell Raise
8x12
7x12
5x12

Bah. Ik had echt de balen van mijn poging op de 100kg bench. Het was niet eens close, terwijl de 90 toch vrij vlotjes ging. Voor mijn gevoel zit er ook meer in dan 90, maar van de 100 ben ik toch echt nog wel een stukje verwijderd. Aangezien ik volgende week een rustweek inlas, kan ik dan ook stellen dat ik mijn doel net niet gehaald heb. Enerzijds is dit uiteraard jammer, maar anderzijds ben ik best tevreden over de progressie die ik geboekt heb.

Ondanks het niet halen van de 100kg, heb ik er wel een lekkere intensieve training van gemaakt. Ik wilde nog wat meer push werk doen, dus heb nog wat setjes pin presses gedaan. Toen besloot ik ook eens te kijken wat ik op de OHP nog kon wegdrukken en daar was ik wel heel tevreden over. Vooraf had ik voor 65kg getekend, maar omdat de 60kg als niks voelde, ben ik voor de 70 gegaan en die wist ik ook nog redelijk oke te halen. Als ik hier eens mee zou beginnen, denk ik dat de 75kg ook nog wel moet lukken en dat vind ik toch wel een mooi gewicht voor OHP.
 
Toch een mooie OHP man!
En met die bench als ik even een paar weken lichte gewichten pak met de barbell of dumbells doe dan heb ik wel een paar weken gewenning nodig om trg heavy weights te doen. Weet niet wat jou gevoel erbij is?
 
Ja ik weet ook niet of dat er mee te maken heeft. Zou idd kunnen. Ik denk dat ik vanaf komend jaar weer een stronglifts programma ga volgen (met een eigen smaakje er overheen) en dan verwacht ik dat het sowieso wel op redelijke korte termijn zal lukken.
 
Squat
8x20
8x40
5x50
5x60
3x70
3x80
3x90
3x100
1x110
1x120

Deadlift
6x40
5x60
3x80
3x100
3x110
3x120
2x127.5

Super tevreden over de squat. Tot vandaag was het zwaarste wat ik gesquat had 3x97.5, dus ik ben heel blij dat 120 lukte. Een paar maanden geleden stelde ik mezelf als doel om voor het einde van het jaar 120kg te kunnen squatten en dat is dus gelukt. Mijn deadlift doel was 140kg. Ik heb thuis niet meer gewicht dan 127.5, dus dat doel kon ik helaas niet horen. Twee reps met 127.5 na veel sets squatten/deadliften vind ik desondanks prima, dus daar ben ik ook wel tevreden mee. Ik zal straks nog even filmpjes plaatsen van m'n laatste paar sets squats/deadlifts. Ik heb ook nog een foto toegevoegd van na het trainen. Ook m'n fysiek begint steeds wat voller te worden, dus ook op dat gebied wordt goede progressie geboekt!

20201222_160824_smaller.jpg
 
Zoals gezegd nog even wat filmpjes:

Squat 3x100

Squat 1x110

Squat 1x120

Deadlift 3x120

Deadlift 2x127.5

Ben zelf wel tevreden over de techniek op m'n squats. Volgens mij is de diepte ook prima. De 127.5 deadlift is niet de mooiste, maar ik was ook wel aardig leeg op dat punt.
 
Wel heel diep lijkt me. Opzij filmen ga je dat wel beter zien. In ieder geval sterk dat je zo ineens hebt zitten verhogen en ook zonder belt. Heb nu een tijdje zonder belt zitten squatten en dat was echt een bitch :p was het natuurlijk ook niet gewoon.
 
Ik heb eigenlijk nooit met een belt getraind. Wel eens met straps, maar dat vind ik eigenlijk ook niks. Het liefst train ik gewoon volledig raw. Worden mijn core/grip ook getraind.
 
Ik heb eigenlijk nooit met een belt getraind. Wel eens met straps, maar dat vind ik eigenlijk ook niks. Het liefst train ik gewoon volledig raw. Worden mijn core/grip ook getraind.

Kracht gaat naar mijn gevoel sneller dan gripkracht, waardoor ikzelf wel zou strappen uiteindelijk. De belt vind ik bij deadlift minder nodig dan squats. En bij squats ga je wel meer kunnen liften met belt.. Je quads ga je harder kunnen activeren met belt omdat je zwaarder kan gaan. Je benen hebben geen besef van die riem :p. Door zelf nu zonder belt te trainen ben ik wel bewuster van mijn core, dus met riem zal dat ook hopelijk beter gaan.

Bijv bij Bench doe ik ook wrist wraps aan bij hoge gewichten vanaf 100kg. Een gewricht is geen spier natuurlijk. Puur voor eigen comfort net als knee sleeves.
 
Ik ben altijd een fanatieke bankdrukker geweest, maar vreemd genoeg zijn mijn pecs mijn slechtste spiergroep. Ik deed er geen flys bij. Toen mijn broer nog trainde had hij ongeveer dezelfde spierontwikkeling als ik, maar juist wel goede pecs. Met bankdrukken nam hij veel minder gewicht dan ik, maar hij deed wel altijd flys erbij, niet eens met veel gewicht.
 
Ik ben altijd een fanatieke bankdrukker geweest, maar vreemd genoeg zijn mijn pecs mijn slechtste spiergroep. Ik deed er geen flys bij. Toen mijn broer nog trainde had hij ongeveer dezelfde spierontwikkeling als ik, maar juist wel goede pecs. Met bankdrukken nam hij veel minder gewicht dan ik, maar hij deed wel altijd flys erbij, niet eens met veel gewicht.
Zonder fly's (ik doe cable crossovers, want minder kans op blessures) maak ik minder progressie. Krijg er ook voor mijn gevoel veel meer pomp in mijn pecs mee. Lijkt wel echt de training goed aan te vullen en sinds ik deze wat intensiever doe ook meer hypertrofie.
 
Zonder fly's (ik doe cable crossovers, want minder kans op blessures) maak ik minder progressie. Krijg er ook voor mijn gevoel veel meer pomp in mijn pecs mee. Lijkt wel echt de training goed aan te vullen en sinds ik deze wat intensiever doe ook meer hypertrofie.
Ik ben ´verslaafd´ aan bankdrukken, doe altijd relatief veel sets en heb daarna geen zin meer in dumbbell flys (spelling?). Doe in de sportschool wel graag pec deck omdat ik die (mentaal?) minder inspannend vind.
 
Kracht gaat naar mijn gevoel sneller dan gripkracht, waardoor ikzelf wel zou strappen uiteindelijk. De belt vind ik bij deadlift minder nodig dan squats. En bij squats ga je wel meer kunnen liften met belt.. Je quads ga je harder kunnen activeren met belt omdat je zwaarder kan gaan. Je benen hebben geen besef van die riem :p. Door zelf nu zonder belt te trainen ben ik wel bewuster van mijn core, dus met riem zal dat ook hopelijk beter gaan.

Bijv bij Bench doe ik ook wrist wraps aan bij hoge gewichten vanaf 100kg. Een gewricht is geen spier natuurlijk. Puur voor eigen comfort net als knee sleeves.
Ja uiteindelijk denk ik ook wel dat mijn deadlift mijn grip kracht gaat inhalen. Zodra dat het geval is, moet ik maar eens overwegen wat ik wil gaan doen. Hoeveel verschil zit er bij jou tussen squatten met en zonder belt?
Ik ben altijd een fanatieke bankdrukker geweest, maar vreemd genoeg zijn mijn pecs mijn slechtste spiergroep. Ik deed er geen flys bij. Toen mijn broer nog trainde had hij ongeveer dezelfde spierontwikkeling als ik, maar juist wel goede pecs. Met bankdrukken nam hij veel minder gewicht dan ik, maar hij deed wel altijd flys erbij, niet eens met veel gewicht.
Herken wel wat je zegt. Ik drukte vroeger 120kg, maar had ook een borst van niks. Misschien dat isolatie wel helpt voor de groei, maar ik vind flyes gewoon een klote oefening. Ik doe dan liever cable crossovers.
Zonder fly's (ik doe cable crossovers, want minder kans op blessures) maak ik minder progressie. Krijg er ook voor mijn gevoel veel meer pomp in mijn pecs mee. Lijkt wel echt de training goed aan te vullen en sinds ik deze wat intensiever doe ook meer hypertrofie.
Wat pomp betreft herken ik zeker wat je zegt. Of het voor spiergroei echt veel verschil maakt... Zal van persoon tot persoon ook veel verschil maken. Bij mij is borst sowieso een zwak punt, dus groeien doet hij toch niet zo hard.
 
Ja uiteindelijk denk ik ook wel dat mijn deadlift mijn grip kracht gaat inhalen. Zodra dat het geval is, moet ik maar eens overwegen wat ik wil gaan doen. Hoeveel verschil zit er bij jou tussen squatten met en zonder belt?

Herken wel wat je zegt. Ik drukte vroeger 120kg, maar had ook een borst van niks. Misschien dat isolatie wel helpt voor de groei, maar ik vind flyes gewoon een klote oefening. Ik doe dan liever cable crossovers.

Wat pomp betreft herken ik zeker wat je zegt. Of het voor spiergroei echt veel verschil maakt... Zal van persoon tot persoon ook veel verschil maken. Bij mij is borst sowieso een zwak punt, dus groeien doet hij toch niet zo hard.
Borst is ook mijn zwakke punt. Merk dat als ik met flyes progressie maak ik vrij snel daarna met bench ook progressie maak.
 
Als de sportscholen open zijn en ik weer een keer een bodybuilding schema ga hanteren, zal ik ze ook eens aan mijn schema toevoegen. Dan kan ik eens kijken of ik ook een verband tussen de twee ga zien.
 
Moeilijke vraag. Nu mijn max beltless is 147.5kg. Had misschien wel meer ingezetten, en met belt 165kg, maar ook daar merkte ik dat ik de 170kg eigenlijk nipt had moeten kunnen. Voor me mezelf gok ik toch wel op een 15kg verschil. Ik ga nu trg met belt draaien en dan zal ik het wel beter kunnen inschatten.
 
Flat Barbell Bench Press
8x20
8x40
3x60
3x70
1x80
1x90
1x95 failed

Close Grip Barbell Bench Press
10x60
8x70
4x75

Barbell Row
10x60
10x65
10x70
7x75

Barbell Curl
10x30
7x35
6x35

Rear Delt Dumbbell Raise
12x9
10x9
9x9

Ik wilde toch nog eens kijken of er op de bench iets meer inzat dan 90kg, maar ook de 95 lukte helaas niet. Dit was wel HEEL close, maar ik faalde net op de lockout. Opzich iig goed om te weten waar mijn sticking point zich bevindt en de komende tijd de triceps maar eens flink aanpakken dan. Buiten de bench nog een lekkere training neergezet. Morgenvroeg nog even een LB training en dan heb ik mijn laatste training van het jaar gehad.
 
Flat Barbell Bench Press
8x20
8x40
3x60
3x70
1x80
1x90
1x95 failed

Close Grip Barbell Bench Press
10x60
8x70
4x75

Barbell Row
10x60
10x65
10x70
7x75

Barbell Curl
10x30
7x35
6x35

Rear Delt Dumbbell Raise
12x9
10x9
9x9

Ik wilde toch nog eens kijken of er op de bench iets meer inzat dan 90kg, maar ook de 95 lukte helaas niet. Dit was wel HEEL close, maar ik faalde net op de lockout. Opzich iig goed om te weten waar mijn sticking point zich bevindt en de komende tijd de triceps maar eens flink aanpakken dan. Buiten de bench nog een lekkere training neergezet. Morgenvroeg nog even een LB training en dan heb ik mijn laatste training van het jaar gehad.
Op eindejaar een fles cava binnenwerken en voor de 100kg gaan :p
(ik heb srs bijna elke PR na een aantal glazen cava gedaan, alcohol haalt de remming er een beetje vanaf)
(ik weet het, dit is waardeloos advies :p)
 
Op eindejaar een fles cava binnenwerken en voor de 100kg gaan :p
(ik heb srs bijna elke PR na een aantal glazen cava gedaan, alcohol haalt de remming er een beetje vanaf)
(ik weet het, dit is waardeloos advies :p)
Bwah :p met kerstmuts en vid is dat sowieso +2kg
 
Op eindejaar een fles cava binnenwerken en voor de 100kg gaan :p
(ik heb srs bijna elke PR na een aantal glazen cava gedaan, alcohol haalt de remming er een beetje vanaf)
(ik weet het, dit is waardeloos advies :p)
Ik tenniste vroeger veel en op dagen dat het super kut ging, rookten mijn maat en ik wel eens een joint om daarna weer door te gaan. Daar ging het ook bijna altijd beter door, dus ik geloof zeker dat het kan helpen. Of ik het in dit geval ook ga doen? Denk het toch maar niet ;)
 
Back
Naar boven