XXL Nutrition

2021 Doel 1: 400kg totaal op BP/SQ/DL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je bent totaal niet explosief man. Zoals wij dat hier in Limburg noemen "dikke sjtronjt in unne dunne trechter". Gooi iets van atletische training in je schema. Denk aan powercleans/snatch grip high pulls/hang cleans/etc. Als je dat te ingewikkeld vind dan jump varianten. Daarnaast, high rep pomp sets doen met dumbells of lichte press varianten.

Ja, ik lees dat je al op explosiviteit werkt, maar speed squats werken matig, zeker zonder bands/chains en als je niet weet hoe. Beter doe je dingen (zoals hierboven genoemd) waarbij je met een mogelijkheid langzaam kan zijn. Langzaam springen kan bijvoorbeeld echt niet. Daarnaast ben je best een buff kereltje overigens en voor zo'n waardeloze (no offense) techniek heb je best een sterke overhead. Één van de weinige hier die een "echte" strict press doet. Echter, je ellebogen verder naar voren, lats als "shelf" gebruiken, meer naar achter pressen dan en je hoofd erin duwen (dus traps activeren) als je boven je hoofd komt.

Trouwens, voor iemand die als logtitel "100kg bench ..." heeft, vind ik dat je weinig erop gefocussed hebt. Op zich wel okay programming qua main lifts, maar het (weinige) pompen wat je doet heeft echt 0.0 impact op je bench. Lateral raises, concentration curls, etc. Als je focus ligt op bench en je doet assistance, zou ik meer high rep dumbell presses (alle angles), meer rows/upperback werk voor reps, etc. doen. Ik zie ook dat je één training 3 pin presses erin mikt en op allemaal zwaar gaat. Ik zou nooit meer dan 1 press onder de 5 reps gaan per training. Als je dan graag pin press erbij doet, kies één variant en maak flink wat reps OF doe ze af en toe zwaar na je bench, maar in een sessie waarbij je op je gewone bench ver van falen blijft.
 
Je bent totaal niet explosief man. Zoals wij dat hier in Limburg noemen "dikke sjtronjt in unne dunne trechter". Gooi iets van atletische training in je schema. Denk aan powercleans/snatch grip high pulls/hang cleans/etc. Als je dat te ingewikkeld vind dan jump varianten. Daarnaast, high rep pomp sets doen met dumbells of lichte press varianten.

Ja, ik lees dat je al op explosiviteit werkt, maar speed squats werken matig, zeker zonder bands/chains en als je niet weet hoe. Beter doe je dingen (zoals hierboven genoemd) waarbij je met een mogelijkheid langzaam kan zijn. Langzaam springen kan bijvoorbeeld echt niet. Daarnaast ben je best een buff kereltje overigens en voor zo'n waardeloze (no offense) techniek heb je best een sterke overhead. Één van de weinige hier die een "echte" strict press doet. Echter, je ellebogen verder naar voren, lats als "shelf" gebruiken, meer naar achter pressen dan en je hoofd erin duwen (dus traps activeren) als je boven je hoofd komt.

Trouwens, voor iemand die als logtitel "100kg bench ..." heeft, vind ik dat je weinig erop gefocussed hebt. Op zich wel okay programming qua main lifts, maar het (weinige) pompen wat je doet heeft echt 0.0 impact op je bench. Lateral raises, concentration curls, etc. Als je focus ligt op bench en je doet assistance, zou ik meer high rep dumbell presses (alle angles), meer rows/upperback werk voor reps, etc. doen. Ik zie ook dat je één training 3 pin presses erin mikt en op allemaal zwaar gaat. Ik zou nooit meer dan 1 press onder de 5 reps gaan per training. Als je dan graag pin press erbij doet, kies één variant en maak flink wat reps OF doe ze af en toe zwaar na je bench, maar in een sessie waarbij je op je gewone bench ver van falen blijft.
Ik zal zeker eens gaan kijken naar de oefeningen die je noemt. Ik wil graag met m'n explosiviteit aan de slag, dus dit soort tips zijn meer dan welkom.

Wat betreft OHP zal ik de komende keer eens letten op de pointers die je aandraagt. Ik vind het sowieso wel jammer dat er in de krachttraining wereld niet standaard per gym trainers zijn voor het optimaliseren van de techniek op dit soort oefeningen (zoals bijvoorbeeld wel elke tennisclub een tennisleraar heeft).

Ik heb redelijk gefocust op de bench, maar niet ten koste van deadlift/squat. Het is pas van de laatste 3 weken dat ik een schema ben gaan hanteren waar wat meer bodybuilding oefeningen in zitten. Dit heb ik gedaan omdat ik NSuns aardig beu was en even zin had in iets anders. Ik denk dat ik vanaf januari weer met stronglifts aan de slag ga.
 
Zelf ook geen enorm liefhebber van stronglifts, maar goed, ieder zijn ding :) Succes bro!
 
Ik zal zeker eens gaan kijken naar de oefeningen die je noemt. Ik wil graag met m'n explosiviteit aan de slag, dus dit soort tips zijn meer dan welkom.

Wat betreft OHP zal ik de komende keer eens letten op de pointers die je aandraagt. Ik vind het sowieso wel jammer dat er in de krachttraining wereld niet standaard per gym trainers zijn voor het optimaliseren van de techniek op dit soort oefeningen (zoals bijvoorbeeld wel elke tennisclub een tennisleraar heeft).

Ik heb redelijk gefocust op de bench, maar niet ten koste van deadlift/squat. Het is pas van de laatste 3 weken dat ik een schema ben gaan hanteren waar wat meer bodybuilding oefeningen in zitten. Dit heb ik gedaan omdat ik NSuns aardig beu was en even zin had in iets anders. Ik denk dat ik vanaf januari weer met stronglifts aan de slag ga.
Meeste trainers zijn maar net buffer als mijn broertje en allesbehalve serieus te pakken. Certificaat halen is 1, maar de praktijkervaring is de kers op de taart. Zeker als ik naar mezelf zie qua techniek en hoeveel ik nu soms nog bijleer.
 
Zelf ook geen enorm liefhebber van stronglifts, maar goed, ieder zijn ding :) Succes bro!
Vroeger deed ik ook stronglifts. Vooral toen handig, omdat ik bezig wou zijn maar niet te lang :p pulls ups en dips stak ik er dan wel bij nog.
 
Zelf ook geen enorm liefhebber van stronglifts, maar goed, ieder zijn ding :) Succes bro!
Wat vind jij aanraders dan?
Meeste trainers zijn maar net buffer als mijn broertje en allesbehalve serieus te pakken. Certificaat halen is 1, maar de praktijkervaring is de kers op de taart. Zeker als ik naar mezelf zie qua techniek en hoeveel ik nu soms nog bijleer.
Ja precies, dat is ook wat ik bedoel. De trainers die ik in de sportschool zie rondlopen neem ik ook niet heel serieus.
 
Als je me zegt wat je main goals zijn, welke equipment je hebt en hoe vaak je in de week wil trainen, wil ik je er graag mee helpen man. Wel onder de voorwaarde dat je er daadwerkelijk iets mee doet. Geen zin om er lang over na te denken en dan "goed verhaal, doen we niks mee" als reply te krijgen :roflol:
 
Zercher Squat
8x20
8x40
8x60
8x60
6x70

Stiff-Legged Deadlift
8x40
8x70
8x80
6x90

Barbell Calf Raise
30x20
30x60
16x80
16x80

Decline Crunch
30xbw
20xbw + 10kg
20xbw + 10kg

En dat was dan de laatste training van het jaar. Ik ben behoorlijk tevreden over de resultaten die ik in ~6 maanden geboekt heb en vooral over de discipline die ik op het gebied van training/voeding getoond heb. Mijn doelen voor 2021 zijn heel simpel: PR's verbreken. En dan bedoel ik ook echt PR's van ~15 jaar geleden. Mijn PR's waren toentertijd:

120kg BP
160kg SQ
205kg DL

Ik denk dat dit heel realistische doelen zijn als ik de motivatie goed vast weet te houden. Anyway: nu lekker een weekje rust en dan weer verder knallen. Fijne feestdagen allemaal en tot in het nieuwe jaar!
 
Fijn eindjaar!
 
Close Grip Barbell Bench Press
8x20
8x40
8x50
8x60
8x70

Seated Dumbbell Press
10x18.5
8x18.5
8x18.5
5x18.5

Incline Dumbbell Row
10x24.5
10x24.5
9x24.5

Chin up
6xbw @ 88kg
4xbw @ 88kg

Incline Dumbbell Bench Press
10x24.5
8x24.5
4x24.5

Lateral Dumbbell Raise
10x8.5
7x8.5
7x8.5

Eerste training na een weekje rust en iets minder sterk dan "normaal". Ik heb de rust tussen de setjes beperkt tot 45 sec. Lekker om op die manier wat sneller klaar te zijn en het geeft ook echt het gevoel dat je lekker bezig bent geweest.
 
Barbell Front Squat
5x20
5x40
5x50
5x60
5x70
3x80

Stiff-Legged Deadlift
8x40
8x60
8x60
8x60

Lying Leg Raise
20 reps
14 reps
9 reps

Standing Plate Calf Raise
25x40
20x40
16x40

Intensieve korte training. Front squats voelden goed. Had minder last van een draaiende halter deze keer.
 
Push Press
8x20
5x40
5x40
5x50
5x50
5x50
5x50

Flat Dumbbell Bench Press
10x24.5
8x24.5
8x24.5

Flat Dumbbell Fly
14x12.5
12x12.5
10x12.5

Dumbbell Row
12x28.5
10x28.5
8x28.5

Overhead Band Extensions
20x15
20x25
15x25

Barbell Curl
12x30
10x30
6x30

Opnieuw een training waar de vaart goed in zat. Voor het eerst sinds HEEL lang dumbbell flies gedaan, om toch een keer iets van isolatie voor m'n borst te doen in de hoop dat daar nog een keer iets van groei in komt. Ik verwacht er weinig van, maar ach :-)
 
Push Press
8x20
5x40
5x40
5x50
5x50
5x50
5x50

Flat Dumbbell Bench Press
10x24.5
8x24.5
8x24.5

Flat Dumbbell Fly
14x12.5
12x12.5
10x12.5

Dumbbell Row
12x28.5
10x28.5
8x28.5

Overhead Band Extensions
20x15
20x25
15x25

Barbell Curl
12x30
10x30
6x30

Opnieuw een training waar de vaart goed in zat. Voor het eerst sinds HEEL lang dumbbell flies gedaan, om toch een keer iets van isolatie voor m'n borst te doen in de hoop dat daar nog een keer iets van groei in komt. Ik verwacht er weinig van, maar ach :-)

Ach gewoon goed eten en dat zal wel volgen. Heb zelf ook wel lang dat gehad dat ik weinig borst had, maar na die 100kg eindelijk wat op reps te kunnen begon die verandering wel. Maar het is maar wat je wil en hoe jezelf ziet ook he. Verder nette training met die push presses. Lijkt een mooie manier om wat overloaden en hogere ohp gewichten te hanteren. Of zo lijkt mij dat toch
 
Niet kut bedoeld, maar ik zou je niet zo druk maken om over hoe weinig groei er in je borst zit, totdat je een stuk sterker bent. Het kan heel goed dat gewone bench/dumbell press/inclines weinig voor je chest doet hoor, maar als je rond de 10x 24 zit met dumbell press, is dat nog absoluut geen zekerheid. Als je "straks" 10x 40+ drukt met goede form en je hebt nog weinig chest, dan kan je beter verder zoeken idd...
 
Gewicht: 88.0kg (+800gr)

Was al even geleden dat ik gewogen heb, maar ondanks de feestdagen dus maar een bescheiden 0.8kg aangekomen. Gisteren kon ik helaas niet trainen, dus vanmiddag doe ik nog m'n laatste training van de week.
 
Ook maar even de titel van m'n log aangepast. Zoals ik eerder al heb aangegeven, is het m'n doel om in 2021 records van "vroeger" te gaan verbreken. Aangezien ik echter ook wat kortere termijn doelen wil stellen, begin ik maar eens met het doel om aan 400kg te komen. Sinds mijn herstart ben ik tot de volgende 1RM's gekomen:

BP: 90kg
SQ: 120kg
DL: 127.5kg (2 reps)
-------------
337.5kg

Ik kon niet zwaarder dan 127.5kg, maar aangezien ik 4 extra 20kg schijven heb gekocht, kan ik nu tot 200+kg.
 
Laatst bewerkt:
Is een mooi doel man en het houd je scherp. Die deadlift zal in verhouding wel snel 140kg zijn als je squat 120kg is.
 
Snatch Grip High Pulls
10x20
6x30
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Goblet Squat
20x12
20x12
17x12

En toen gestopt. Vanaf set 1 koppijn en die werd steeds erger. Tegen het einde was het echt extreme koppijn, dus beter om gewoon te stoppen. Even wat stevige pijnstillers erin gegooid en een uur op de bank met een nat washandje op m'n hoofd en nu gaat het wel weer.

Snatch Grip High Pulls waren leuk om eens te doen. Nog nooit eerder gedaan, maar ging wel goed.

Nog even een video toegevoegd:


Ben wel benieuwd of naar meningen over de techniek. snowke90 jij misschien?
 
Laatst bewerkt:
Close Grip Barbell Bench Press
8x20
8x45
5x55
5x65
5x75

Seated Dumbbell Press
10x18.5
10x18.5
10x18.5
7x18.5

Incline Dumbbell Row
10x24.5
10x24.5
9x24.5

Chin up
6xbw @ 88kg
4xbw @ 88kg

Incline Dumbbell Bench Press
10x24.5
9x24.5
5x24.5

Lateral Dumbbell Raise
10x8.5
9x8.5
7x8.5

Alweer een paar reps sterker op de presses. Volgende week nog naar een 3rm werken op cgbp en dan wissel ik van oefening.
 
Barbell Front Squat
8x20
8x40
3x50
3x60
3x70
3x80
3x85

Stiff-Legged Deadlift
8x40
8x70
8x70
6x70

Lying Leg Raise
18 reps
10 reps
8 reps

Standing Plate Calf Raise
27x40
20x40
17x40

Front squats gaan steeds beter. Techniek voelt goed, de stang blijft mooi stil liggen en de gewichten gaan omhoog. Volgende week nog opbouwen naar een 1RM en dan ga ik van oefening wisselen. De overige oefeningen weer allemaal uitgevoerd met 45-60sec rust tussen de sets.
 
Back
Naar boven