Fitness Seller

20KG Barbell met kortere sleeve

  • Topic starter Kiwie
  • Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 5K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

Kiwie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2010
Berichten
79
Waardering
31
Lengte
1m77
Massa
81kg
Al enige tijd ben ik bij een Europese aanbieder op zoek naar een barbell van 20kg met enkel kortere sleeve's. De barbell moet dus te gebruiken zijn in een regulier powerrack.

Iemand enig idee waar ik deze kan aanschaffen?

- 20kg
- Rackable
- Kortere sleeve's.
- Bij voorkeur 28.5-29mm greepdikte, dus geen ‘womans’-bar.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht.
 
Nope, dat bieden wij inderdaad niet aan, althans niet met 20 kg totaalgewicht.
 
Nope, dat bieden wij inderdaad niet aan, althans niet met 20 kg totaalgewicht.
Enig idee waar ik het dan zou kunnen krijgen? Lengte 200-210cm zat ik dan aan te denken.
 
Waarom wil je eigenlijk een kortere sleeve? Past het anders niet in je homegym?
 
Enig idee waar ik het dan zou kunnen krijgen? Lengte 200-210cm zat ik dan aan te denken.
Nee, geen idee of zo’n barbell überhaupt bestaat. Maar wat is mis met een 15 kg barbell? Dan voeg je toch gewoon 5 kg extra halterschijven toe?
 
Waarom wil je eigenlijk een kortere sleeve? Past het anders niet in je homegym?
Klopt, voor OHP en Squat wordt het door het dak een probleem. Bench en DL-varianten niet.
Nee, geen idee of zo’n barbell überhaupt bestaat. Maar wat is mis met een 15 kg barbell? Dan voeg je toch gewoon 5 kg extra halterschijven toe?
Dat zou kunnen, maar de 15kg barbells zijn vaak beperkt in capaciteit of hebben een kleine greepdikte.
 
Ik heb zelf de atx professional bar.. welles waar werk ik met 30mm materiaal maar deze bar zou je als optie zelf aan beide kanten een stuk kunnen laten afzagen/slijpen. Heb ik ook over nagedacht omdat ik ook met een beperkte ruimte zit . Uiteindelijk toch nooit gedaan omdat het toch wel allemaal net gaat .. maar hoe dan ook misschien kan je een 50mm bar die geen draaiende sleeves hebt zelf inkorten of laten inkorten bij een bedrijf

Fitness Seller hebben jullie/bestaat dat een bar voor 50mm schijven die niet draait ?
 
Ik heb zelf de atx professional bar.. welles waar werk ik met 30mm materiaal maar deze bar zou je als optie zelf aan beide kanten een stuk kunnen laten afzagen/slijpen. Heb ik ook over nagedacht omdat ik ook met een beperkte ruimte zit . Uiteindelijk toch nooit gedaan omdat het toch wel allemaal net gaat .. maar hoe dan ook misschien kan je een 50mm bar die geen draaiende sleeves hebt zelf inkorten of laten inkorten bij een bedrijf

Fitness Seller hebben jullie/bestaat dat een bar voor 50mm schijven die niet draait ?
Nee dat hebben wij niet, behalve specialty bars zoals de ATX Fat Bar en Multi Grip Bar etc.
 
Rogue C70S,

28.5mm dik, 1m83 breed met een shaft van 132 cm (dus rackable).
weegt wel maar 15kg, maar een verkorte bar van 20kg ga ja nergens vinden, als de bar kleiner moet gaat er nu eenmaal eigen gewicht vanaf.
je gaat wel dunne plates nodig hebben als je zwaar wilt loaden.

 
Ik had een zelfde dilemma en gebruik nu al een tijdje de Pivot Fitness 180cm bar van Helisports. Deze is 15kg, 131 cm binnenmaat, 28mm greep en 183 cm lang. Precies wat ik zocht eigenlijk en niet zo duur als Rogue spul.

Voor mij ideaal, let wel op dat de afmetingen niet helemaal kloppen op de website, de bar is iets langer en de sleeves een halve centimeter korter. Ik weet niet of Pivot een degelijk merk is, het voelt als kwaliteit maar tijd moet het nog uitwijzen.
 
Zelf gebruik ik de C-68S (zie m'n profiel voor foto van mijn setup) maar is dit niet wat voor jou?
https://www.rogueeurope.eu/the-rogue-c-70s-bar-eu
Weegt dan wel 15 kilo (plate math wen je aan, geloof mij die van mij is 11,3 kilo) deze is 1.82,88m lang

Oh, reageer ik bijna hetezelfde als hier boven. Binnenkort black friday dus wie weet krijg je dan een mooie korting. Nee, geen aandelen in Rogue maar ben een groot fan! Staat ook wel eens het eea op Marktplaats
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik de C-68S (zie m'n profiel voor foto van mijn setup) maar is dit niet wat voor jou?
https://www.rogueeurope.eu/the-rogue-c-70s-bar-eu
Weegt dan wel 15 kilo (plate math wen je aan, geloof mij die van mij is 11,3 kilo) deze is 1.82,88m lang

Oh, reageer ik bijna hetezelfde als hier boven. Binnenkort black friday dus wie weet krijg je dan een mooie korting. Nee, geen aandelen in Rogue maar ben een groot fan! Staat ook wel eens het eea op Marktplaats
Dat is de 25mm women-bar en weegt 11.4kg. 173cm lang
 
Klopt, voor OHP en Squat wordt het door het dak een probleem. Bench en DL-varianten niet.

Dat zou kunnen, maar de 15kg barbells zijn vaak beperkt in capaciteit of hebben een kleine greepdikte.
Voor de meeste gewone mensen zal een 15kg barbell nog steeds meer dan genleg capaciteit hebben.... ik neem aan dat je geen 300kg squat of bencht?
 
Back
Naar boven