Fitness Seller

21 jaar/ nieuw in fitness wel gevorderd in kickbox (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sinds deze week weer begonnen met kickbox een keer per week intensieve 1,5 uur training

Wat is jullie mening na kickbox de volgende dag rust dag en daarna weer verder met kracht training of de volgende dag gelijk aan de slag gaan ? Ik las ergens dat je de zelfde spier groep(en) als je die getraind heb de aankomende 48 uur moet laten rusten en aangezien kickbox een full body sport is ?

Gewoon kijken wat voor jou werkt: is je lichaam de dag na de kickbokstraining nog steeds uitgeput? Dan gun je lichaam de rust die t nodig schijnt te hebben.
Voel je je fit genoeg dan ga gewoon trainen..
 
Gewoon kijken wat voor jou werkt: is je lichaam de dag na de kickbokstraining nog steeds uitgeput? Dan gun je lichaam de rust die t nodig schijnt te hebben.
Voel je je fit genoeg dan ga gewoon trainen..

Top man zo dacht ik zelf ook doe namelijk alles zelf op gevoel maar dacht ff bevestiging vragen voor the rookie hahaha
 
Vecht zelf geen wedstrijden maar train wel met wedstrijd vechters klasse c / b


wil je het niet een keer proberen ? ,trainingservaring heb je genoeg,ff lekker zo'n tatta in elkaar pompen
 
wil je het niet een keer proberen ? ,trainingservaring heb je genoeg,ff lekker zo'n tatta in elkaar pompen

Dat zal wel loslopen schat ik zo. No offence.
 
wil je het niet een keer proberen ? ,trainingservaring heb je genoeg,ff lekker zo'n tatta in elkaar pompen

Ik train niet om tattas in elkaar te pompen maar heb respect voor het spelletje. Wie weet ooit een wedstrijd man maarja dingen zijn zo gelopen als ik de tijd kan terug draaien had ik dingen anders aangepakt maar wie weet ooit in de toekomst
 
Hoezo de tijd terug draaien? je bent nog hartstikke jong, create new chances bro, niet gaan inzitten over het verleden. Ik hoop dat je actief blijft want ik ben echt benieuwd hoe je erbij gaat lopen.
 
Hoezo de tijd terug draaien? je bent nog hartstikke jong, create new chances bro, niet gaan inzitten over het verleden. Ik hoop dat je actief blijft want ik ben echt benieuwd hoe je erbij gaat lopen.
Haha komt goed man zie al lekkere progressie bij mezelf dus lekker doorgaan zo
 
K
 
Laatst bewerkt:
Hoe staat het ervoor?
 
Hey hey, na n tijdje niks van me te laten horen denk ik weer even een update met wat vraagjes ook gelijk.

ondertussen gaat t lekker ben van de 105+ KG nu op de 93KG. Lichaam begint wat beter te vormen. Statistieken gaan aardig voorruit (vooral bankdrukken valt me op) hier wat foto’s nu vs 6 maanden geleden

DAB079C3-3D3C-44C6-94AD-BBE96EB89178.jpeg
EAC542A7-22D6-4D71-8050-E7CE6F34600D.jpeg

Ben enkelt wat minder tevreden over m’n borst ik irriteer me hier n beetje aan die mag van mij wat wel meer vorm krijgen.

kwa kracht licht het niet 6 maanden geleden drukte ik met moeite 75-80kg dat is nu 100kg dus vooruitgang is er wel. Zit nu op de 93kg wil naar de 88-90 maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Focus me nu ook wat meer op de abs omdat ik dan wil dat die met minder vet percentage meer Zichbaar zijn. Iemand nog tips voor het verlagen van vetpercentage ?
 
Trouwens voor de gene die meer informatie willen bedenk ik me net is wel handig om er bij te vermelden mijn schema

na lang experimenteren ben ik op dit uitgekomen en werkt t beste voor me

Training dag 1 Borst - bicep (bench)
Training dag 2 Vleugels - schouders - traps
Training dag 3 Rug - Tricep (onder rug)
Training dag 4 Borst - bicep (flys)
Training dag 5 Vleugels - schouders - traps
Training dag 6 Rug - Tricep (boven rug)
1x per week kickbox en uitgebreid benen

na elke training sluit ik af met buik

rust dagen plan ik niet in dat kijk ik gewoon dag per dag hoe ik me voel. Soms als ik hard heb trained voel ik dat ik een rust dag nodig heb soms niet
Dus soms train ik zo 7x pw en soms maar 4-5 licht er aan hoe ik me voel

supplementen gebruik ik niet
 
Iemand nog tips voor het verlagen van vetpercentage

Goede progressie, top!

Verlagen van vetpercentage is niets meer dan minder eten dan dat je verbruikt. Onderhoud uitrekenen en daar 500 kcal onder gaan zitten.

2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet per kg lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten. Als je 300 tot 500 gram afvalt per week zit je goed.

Rustdagen heb je overigens wel nodig. Vooral als je doel vet verliezen is, herstel je minder snel vanwege je tekort aan kcal.
 
bedankt voor je antwoord! Dus meer luisteren naar wat verstandiger is dan m’n lichaam hmmm gaat lastig voor me worden haha ben addicted to the Max maar als t moet moet het. Word maar eens tijd om calorieën bij te houden. Thanks !
 
Kan iemand dit even bevestigen? Heb zojuist een app gedownload en er in gezet wat ik eet etc nu staat er dat ik dagelijks op de 3600 calorieën moet zitten om mijn streef gewicht te behalen (-5KG) dit klinkt voor mij aan de hoge kant klopt dat ?
 
Vul t eens in in de spreadsheet van de link (post 2)
 
Misschien borst even apart trainen voor een tijdje, kan je je hier volledig op concentreren.
1 training wat meer op kracht, andere training wat minder gewicht en wat meer contractie.

Zijn er genoeg die 100+ benchen en een platte borst hebben(kijk maar eens rond bij je in de gym). Soms eens wat minder gewicht kan geen kwaad. Iedereen denkt altijd meteen kracht te verliezen als ze dit doen, niet dus.
Zelf concentreer ik me niet echt op kracht en doe ik af en toe een setje om te kijken wat er nog in zit :)
 
Misschien borst even apart trainen voor een tijdje, kan je je hier volledig op concentreren.
1 training wat meer op kracht, andere training wat minder gewicht en wat meer contractie.

Zijn er genoeg die 100+ benchen en een platte borst hebben(kijk maar eens rond bij je in de gym). Soms eens wat minder gewicht kan geen kwaad. Iedereen denkt altijd meteen kracht te verliezen als ze dit doen, niet dus.
Zelf concentreer ik me niet echt op kracht en doe ik af en toe een setje om te kijken wat er nog in zit :)

wat ik nu aanhoud is. Begin van de oefening eerste set 15 reps daarna steeds 12 en ik stop als ik niet meer kan dan 4. En de laatste set halveer ik het gewicht van m’n Max tot ik niet meer kan Dit voelt voor mij goed aan, ben ook niet zo’n fan van 1 rep zo veel mogelijk voor m’n gevoel train ik daar niet zoveel mee dan forceren heel af en toe ff kijken wat piek is inderdaad
 
Back
Naar boven