Fitness Seller

21 jaar/ nieuw in fitness wel gevorderd in kickbox (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wat ik nu aanhoud is. Begin van de oefening eerste set 15 reps daarna steeds 12 en ik stop als ik niet meer kan dan 4. En de laatste set halveer ik het gewicht van m’n Max tot ik niet meer kan Dit voelt voor mij goed aan, ben ook niet zo’n fan van 1 rep zo veel mogelijk voor m’n gevoel train ik daar niet zoveel mee dan forceren heel af en toe ff kijken wat piek is inderdaad
wat ik nu aanhoud is. Begin van de oefening eerste set 15 reps daarna steeds 12 en ik stop als ik niet meer kan dan 4. En de laatste set halveer ik het gewicht van m’n Max tot ik niet meer kan Dit voelt voor mij goed aan, ben ook niet zo’n fan van 1 rep zo veel mogelijk voor m’n gevoel train ik daar niet zoveel mee dan forceren heel af en toe ff kijken wat piek is inderdaad
Kan ook gewoon aan je houding liggen, schouders te ver naar voren misschien? Want ik zie (ondanks het VP) dat je schouders toch wel aardig ontwikkeld zijn.
Moet misschien eens iemand vragen om wat basis oefeningen te filmen. Kan je eventuele correcties aanbrengen.
 
Inderdaad m’n schouders zijn ook erg hard voor uit gegaan (maar inprenciepe alles wel toch vind ik schouders ook een hele lekkere groep om te doen !)
 
Ik basseer me puur op je posts/pics
Als je zegt borst+biceps (bench)
andere keer borst +biceps (fly's)

Wat doe je dan precies voor borst op die dagen? welke oefeningen juist, want je kunt ze best combineren op 1 dag hoor :D
 
Borst bench is voor mij
Bankdruk
Bankdruk apparaat
Bankdruk incline
Bankdruk incline apparaat
Bankdruk onder borst
Bankdruk onder borst apparaat

voor flys doe ik

flys midden borst
Flys Boven borst
Flys onder borst

en voor bicep doe ik
2 sets 10kg 21en
2 sets 20kg 12 reps
2 sets 10kg 21en
2 sets 20kg alles er uit trainen
 
Ik combineerde ze voorheen ook maar ik vind t lekkerder om ze appart te pakken. Als ze ze combineer ga ik daar zo diep op in en pakt dat zoveel energie van me dat m’n biceps al staan op punt van exploderen dus kon ik minder aandacht besteden aan m’n biceps dan. Verstandiger om terug te gaan naar dat en biceps op n andere dag plannen ? Zodat ik borst alleen heb op 1 dag ?
 
Ik zie dat je alle mogelijke angles wel aanpakt, maar je kan het gewoon simpeler doen ook hoor, meer is niet altijd beter.

Maar een voorbeeld:
dumbell chest press of bench
incline dumbell chest press of bench
cable-cross over/dumbell fly's/pec deck
decline bench/dumbell press

Heb je ook alle angles met 4-5 oefeningen

Om te antwoorden op je vraag, als je alles in proportie wilt houden en wat vooruitgang wil op je borst zou ik soms die biceps overslaan of ze op andere dag plaatsen.

Edit: je geeft aan dat je biceps bijna exploderen na borst, dit is na je fly oefeningen veronderstel ik?
 
Klopt haha bij Benchen heb ik dit niet na een heftige fly sessie wel
 
Klopt haha bij Benchen heb ik dit niet na een heftige fly sessie wel
Dan moet je eens bekijken of je je fly oefeningen correct uitvoert. Kijk misschien eens op Youtube naar wat video's van Ben Pakulski, veel basis oefeningen worden daar correct door hem uitgelegd. (Er zijn heus wel andere bodybuilders/niet-bodybuilders) die dit ook kunnen uitleggen) Maar hij laat de verschillen zien en voegt er vaak een vleugje wetenschap aan toe.

Kan ook handig zijn bij andere oefeningen, werkt het niet jammer. Werkt het wel,des te beter.
 
Dat ze op punt van exploderen staan is misschien wat overdreven haha maar bedoel mee te zeggen dat als ik een goeie fly sessie gepakt heb ik dan iets minder presteer op bicep omdat biceps dan bij de flys ook wel wat pump hebben gekregen (logisch denk ik ook) maar thanks ik ga sowieso even die YouTuber kijken
 
Nog een vraagje voor de gevorderden hier. Ik houd nu al heel lang aan

1e set met geen/weinig gewicht 15 reps opwarmen
2e set met gewicht wat nog niet echt zwaar is maar wat wel inspanning vraagt om het netjes en goed te doen 12 reps

en dan het gewicht steeds n beetje opkrikken dan zit ik meestal op 3-4 sets en ik stop als ik niet meer dan 4 reps kan dan halveer ik het gewicht En doe ik zoveel reps tot ik verzuur, dan zit ik meestal op totaal 5-6 sets

doe dit nu een half jaar zo voelt goed aan, maar misschien tijd om het roer om te gooien of zo houden ? Iemand advies ?
 
Ik pakte eerst ook 3x 12 maar liep wat vast.
Ik doe nu 4x 8 met zwaarder gewicht,
Daarna doe ik een set van 15 reps op de helft van het gewicht om te verzuren, dit geeft mij nu een goede prikkel merk ik. Had weer flink spierpijn na de training.
 
Hoe meer sets en reps, des te meer train je op uithoudingsvermogen begreep ik.
Voor spiergroei is minder reps en zwaarder gewicht meer van belang,
Denk dat je wel omlaag kan in sets/reps en dan met zwaarder gewicht om een goede prikkel te krijgen.
Ik vind 5/6 sets wel veel, dat je ze ook af kan werken betekent dat je meer gewicht aan kan. Kun je beter 2 aparte oefeningen 4x8 doen op goed uitdagend gewicht
Ik ben ook nog lerende dus correct me if im wrong.

Gr
 
4sets 8reps het zelfde gewicht. En daarna helft van dat gewicht 15 reps? Ff proberen dan echt goeie goeie spierpijn is alweer n tijdje geleden
 
bijvoorbeeld ;

Military press 25kg 3x12

Kun je nu bijv 4x 8 30/32,5 kg doen.
En dan na laatste set weinig rust pakken,
En dan 15x 15/20kg( moet je ff aanvoelen wat werkt) dan verzuur ik flink iig
Dan voel je het wel.

Ben zo van sets met 25kg naar 40kg gegaan in enkele maanden, werkte prima voor mij.

Gr

Gr
 
Buildersss vraagje. Heb gister erg hard getraind (ook redelijke spierpijn nu) , en door advies op dit forum dus eigenlijk een rustdag vandaag morgen weer verder. Is het wel verstandig om vandaag n cardio/sauna dagje te doen ? Of beter helemaal rust en morgen weer smijten met gewichten ?
 
Licht eraan welke spiergroep je gister hebt belast?
Bovenlichaam ? Kun je evt vandaag rondje rennen of lekker lower body doen.
4x 8 al geprobeerd?
 
Yes voor t eerst gister 4x8 geprobeerd vandaar die spierpijn gok ik, gister borst en bicep.
Oké dus dat word vandaag cardio dan thanks.
 
Sinds deze week begonnen met

4 sets, 4-8 reps. Opbouwend gewicht
Voelt goed maar voor hoelang dit doen, voor ik weer terug ga naar 4-12 reps per set ? Merk idd wel dat ik kwa gewicht meer aankan met 4-8 reps
 
Totdat je ergens op vastloopt, dan kun je evt weer een andere rep/set range icm gewicht proberen. Zo prikkel je jou spieren weer steeds opnieuw, anders raken ze gewend aan jou routine.
Zo ervaar ik het wel iig
 
Netjes gozer!
 
Back
Naar boven