AndroidHealthClinic

21+ test, iemand?

Bezoekers in dit topic

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
1.879
Waardering
115
Hallo,

Ik moet voor de opleiding voor volgend jaar een 21+ toets afnemen. In de brochure staat dat je je er niet echt op kan voorbereiden, maar ben toch benieuwd of er iemand is die deze test gehad heeft en wat die voorgeschoteld kreeg. Iemand? Ik wil trouwens Sport&Wellness gaan doen aan de Fontys Eindhoven. Mensen hier die dat ook doen/gedaan hebben?

Uit de brochure;

'Inhoud toelatingsonderzoek
Het 21+ toelatingsonderzoek bestaat uit een testdag met de Differentiële Aanleg Test DAT-HRM 2007
(DAT). Deze test toetst op taalvaardigheden (spelling, grammatica) en exacte aanleg
(rekenvaardigheid, ruimtelijk- en praktisch inzicht). De DAT geeft een overzicht van je vaardigheden.
Je kunt je voor deze test niet echt voorbereiden. Wel geldt dat hoe meer je bezig ben geweest met
rekenen en taal, hoe hoger je waarschijnlijk scoort. Zorg dat je uitgerust aan de testdag begint. Een
idee van de test kun je krijgen op: www.iq-test.nl/testjezelf.php'
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier ook benieuwd naar, omdat ik dit misschien wil gaan doen (de 21+ toets, niet die opleiding). Ik hoorde dat je je er wel wat op voor kunt bereiden, door veel zelf te leren (voornamelijk Nederlands, Engels en rekenen zoals al aangegeven staat). De punten waar jij moeite mee hebt kun je dus vast leren. Wellicht staan op internet, voor die DAT, wel oefentoetsen.

Ik ben IN voor meer tips van anderen ;)
 
Ik ben hier ook benieuwd naar, omdat ik dit misschien wil gaan doen (de 21+ toets, niet die opleiding). Ik hoorde dat je je er wel wat op voor kunt bereiden, door veel zelf te leren (voornamelijk Nederlands, Engels en rekenen zoals al aangegeven staat). De punten waar jij moeite mee hebt kun je dus vast leren. Wellicht staan op internet, voor die DAT, wel oefentoetsen.

Ik ben IN voor meer tips van anderen ;)

Idd zon zelftest, en als je allang niet meer wat aan school o.i.d. hebt gedaan, denk ik dat je basis kennis van nederlands/engels/wiskunde beetje opkrikken, samen met puzzels etc je hersenen weer even goed laten kraken en aan de gang zet.

Maar idd, meer tips zijn welkom.

Welke opleiding wil jij gaan doen?
 
Idd zon zelftest, en als je allang niet meer wat aan school o.i.d. hebt gedaan, denk ik dat je basis kennis van nederlands/engels/wiskunde beetje opkrikken, samen met puzzels etc je hersenen weer even goed laten kraken en aan de gang zet.

Maar idd, meer tips zijn welkom.

Welke opleiding wil jij gaan doen?

Nog geen concrete plannen daarmee, ik denk hbo recht, ik moet nog goed kijken wat ik wil.
 
Nog geen concrete plannen daarmee, ik denk hbo recht, ik moet nog goed kijken wat ik wil.

HBO rechten bij gebrek aan movivatie/concreet plan of écht rechten?
 
HBO rechten bij gebrek aan movivatie/concreet plan of écht rechten?

Ik snap je vraag niet :p ik ga deze test misschien over een jaartje doen, misschien niet. Ik ga écht hbo rechten doen, alleen nog niet zeker of ik dit met de test fa doen of dmv mbo. Als hbo rechten toch te zwaar is ga ik dus wel wat anders doen.
 
Ik snap je vraag niet :p ik ga deze test misschien over een jaartje doen, misschien niet. Ik ga écht hbo rechten doen, alleen nog niet zeker of ik dit met de test fa doen of dmv mbo. Als hbo rechten toch te zwaar is ga ik dus wel wat anders doen.

Okee. Ja 99% doet rechten omdat ze niet weten wat ze willen, en dan toch stufi krijgen.
 
Okee. Ja 99% doet rechten omdat ze niet weten wat ze willen, en dan toch stufi krijgen.


Wel apart dat ze, omdat ze het niet weten, wel toch een van de zwaardere studie kiezen.
Als ik HBO ga doen, ga ik geen voltijd doen, dus ik doe het sowieso niet voor de stufi :p
Ik wil wel echt rechten doen ja.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de test ;)
 
Dit staat bij HBO rechten op de site van fontys:

"Niet de juiste vooropleiding?
Heb je niet de juiste vooropleiding, dan is het mogelijk om een toelatingsonderzoek te doen. Voorwaarde is wel dat je 21 jaar of ouder bent op het moment dat de opleiding start. Je kunt contact opnemen met mevrouw A. Marinus"

Bij mbo komt het ook vaker voor dat er dan een onderzoek wordt gedaan, ook wordt er dan getest op taal en rekenen, maar ook op motivatie en dergelijke
 
Heb in 2012 een 21+ test gedaan. Stelde echt niets voor, Nederlands, rekenen en wat logica dingen als 'Maak af: 2-4-6-8-...'

Je kan online wat IQ testen doen om je voor te bereiden, daar is het toch wel het meest mee te vergelijken. Zo veel mogelijk opdrachten goed maken in een bepaalde tijd.
 
ik heb deze test ook gedaan.
om je goed voor te bereiden, kan je al die oefeningen vinden op internet.
ik ben al die sites afgegaan iqtest.nl e.d. en heb vrijwel elke test gemaakt en was dan ook dik geslaagd voor de toets :cool:
 
Heb deze test 6 maanden geleden gedaan.

Een hoop logisch nadenken, rekenen, begrijpend lezen (Je krijgt een moeilijk lees stuk, en je moet achterhalen waar het over gaat etc.)

Je krijgt worden te zien en dan vragen ze welke worden gelijk staan aan dat word OF tegenovergestelde van dat woord.

Je krijgt grafieken/diagramen te zien, percentages enzo.
Ook wat malahoeloe zegt krijg je overigens. 2-4-6-?... (8)

Het is grotendeels logisch nadenken.

Ik heb het overigens gehaald ;)
 
Wel apart dat ze, omdat ze het niet weten, wel toch een van de zwaardere studie kiezen.
Als ik HBO ga doen, ga ik geen voltijd doen, dus ik doe het sowieso niet voor de stufi :p
Ik wil wel echt rechten doen ja.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de test ;)
Rechten zware studie
hahahaha
 
Ik heb voor mijn studie de DAT test eens moeten maken voor psychodiagnostiek.. Je kunt je er inderdaad niet echt op voorbereiden qua leren wel zou je verschillende testen kunnen oefenen op internet. Daar kan je slagingspercentage wel iets van omhoog gaan. En oefen inderdaad ook met tijd, dat is ook wel een moeilijkheidsfactor bij zulke testen. Ja en verder ligt het ook aan je vooropleiding ben ik van mening.
 
Dit staat bij HBO rechten op de site van fontys:

"Niet de juiste vooropleiding?
Heb je niet de juiste vooropleiding, dan is het mogelijk om een toelatingsonderzoek te doen. Voorwaarde is wel dat je 21 jaar of ouder bent op het moment dat de opleiding start. Je kunt contact opnemen met mevrouw A. Marinus"

Bij mbo komt het ook vaker voor dat er dan een onderzoek wordt gedaan, ook wordt er dan getest op taal en rekenen, maar ook op motivatie en dergelijke

HBO rechten zou ik je sterk afraden.
 
Wel apart dat ze, omdat ze het niet weten, wel toch een van de zwaardere studie kiezen.
Als ik HBO ga doen, ga ik geen voltijd doen, dus ik doe het sowieso niet voor de stufi :p
Ik wil wel echt rechten doen ja.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de test ;)

Vroeg me al af waarom je zo trots met de wet en artikelen liep te strooien.

Die toets stelt toch niet veel voor. Als je die niet aan kan kan je beter mbo doen denk ik
 
HBO rechten zou ik je sterk afraden.

Waarom?

Vroeg me al af waarom je zo trots met de wet en artikelen liep te strooien.

Die toets stelt toch niet veel voor. Als je die niet aan kan kan je beter mbo doen denk ik


Haha klopt, ik heb 2 jaar mbo juridisch gedaan, alleen geen stage dus even pauze, binnen 2 jaar kan ik weer terug (of dus gewoon die toets doen).
 
hbo rechten is nog meer speeltuin dan wo rechten
 
Elke massaopleiding is een speeltuin tegenwoordig
 
Back
Naar boven