XXL Nutrition

24 uur Fasten proteine shakes eiwitopname en suikerspiegelling schommelingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisssj2

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
57
Waardering
1
Nu ben ik van plan 24 uur vast te doen en dan savonds rond 9 uur de voeding voor de hele dag binnen te krijgen. Als experiment.
Ik had een stuk gehoord over hoe de glucose dan echt opgebruikt word en als ik het goed herinner het lichaam op een ander proces van energie overgaat, iets met ketomine of iig iets met de K hahaha
En nog andere voordelen goed voor langdurig leven en ook ter voordelen van spiergroei.

Prima.

Het enige waar ik mee zit met dat is, wanneer moet ik mijn proteine shakes innemen? Ergens lijkt het mij onwijs om dan ook nog eens 100 gr proteine(80gr eiwit) bij die ene grote maal erbij te nemen...
Dat kan je lichaam toch nooit opnemen? Ik lees ook dat het gaat om de algehele eiwit/proteine consumptie. Maar ook dat overschot uitgeplast word.
Verder lees ik dat de beste opname binnen 3 uur gebeurd. Dus ik doe nu vandaag elke 2.5 uur 25 GR whey tot de maal van de dag.

Maar helaas kom ik er achter dat er sucralose in de whey zit en dat is een vorm van suiker of zoetstof.. wat volgens mij wel schommellingen veroorzaakt in de glucose niveau. zowiezo is sucralose niet echt gezond..
Dusja.. Als ik dan 2.5 25gr whey neem maakt dat het fasten niet gedeeltelijk minder effectief vraag ik mij af dan...
 
Wtf lees is.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_(metabolisme)

volledig vasten voor 24 uur is echt behoorlijk onverstandig wat behoud van spiermassa betreft overigens

als je maar een maaltijd per dag eet dan wil je de release van die aminozuren daaruit zo lang mogelijk uitrekken en is een whey proteine supplement niet bepaald handig

maar het hele idee is eigenlijk gewoon niet handig :roflol:
 
Verlaat het idee wat je hebt en doe normaal, dit slaat helemaal nergens op.
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_(metabolisme)

volledig vasten voor 24 uur is echt behoorlijk onverstandig wat behoud van spiermassa betreft overigens

als je maar een maaltijd per dag eet dan wil je de release van die aminozuren daaruit zo lang mogelijk uitrekken en is een whey proteine supplement niet bepaald handig

maar het hele idee is eigenlijk gewoon niet handig :roflol:
Ketose ja precies dat is wat ik bedoel!
Dit idee komt van "Dr amen Ra" Als je er niet in gelooft, Ok dat kan. Hij zegt dat je juist meer spieren krijgt door fasten. Maar dat staat hier niet ter discussie krijg je toch een een ja nee en waar degene in gelooft verhaal.
Ik wil het gewoon proberen. Maar ik wil alleen weten hoe het beste ik daarbij proteineshake kan combineren dat is mijn vraag als iemand mij daar bij kan helpen maar dat betwijel ik als ze al niet geloven of begrijpen hoe dr amen ra het doet... (niet dat ik dat zo goed weet)

Vandaag heb ik het iig zo gedaan, elke 2.5 uur 25 gr whey. en vanavond 9 uur eet ik mijn maaltijd.
 
Als ik dit niet verkeerd lees beweer je dat je vast ? Ook al drink je proteine shakes ? Waar is het vasten dan naartoe ?
 
Ketose ja precies dat is wat ik bedoel!
Dit idee komt van "Dr amen Ra" Als je er niet in gelooft, Ok dat kan. Hij zegt dat je juist meer spieren krijgt door fasten. Maar dat staat hier niet ter discussie krijg je toch een een ja nee en waar degene in gelooft verhaal.
Ik wil het gewoon proberen. Maar ik wil alleen weten hoe het beste ik daarbij proteineshake kan combineren dat is mijn vraag als iemand mij daar bij kan helpen maar dat betwijel ik als ze al niet geloven of begrijpen hoe dr amen ra het doet... (niet dat ik dat zo goed weet)

Vandaag heb ik het iig zo gedaan, elke 2.5 uur 25 gr whey. en vanavond 9 uur eet ik mijn maaltijd.
Dit heeft niks met geloof te maken, je krijgt simpelweg niet meer spieren door te vasten.

Zo te zien weet je ook niet wat vasten betekent, als je iedere 2.5 uur wei-eiwit neemt ben je niet aan het vasten :roflol:
 
Dit heeft niks met geloof te maken, je krijgt simpelweg niet meer spieren door te vasten.

Zo te zien weet je ook niet wat vasten betekent, als je iedere 2.5 uur wei-eiwit neemt ben je niet aan het vasten :roflol:
Alsof een whey een echte maaltijd is, Nee dus. Maarja dat is dus mijn twijvel idd in dit geval want je bent dan niet 100% vastend ookal is t niet veel. daarom maak ik dit topic ook.
Maarja dan alles in 1x.. hoe zit dat met de opname dan als ik bij avond eten 80gr eiwit erbij neem dan.
 
Waarom wil je perse iets afwijkends doen?
 
Alsof een whey een echte maaltijd is, Nee dus. Maarja dat is dus mijn twijvel idd in dit geval want je bent dan niet 100% vastend ookal is t niet veel. daarom maak ik dit topic ook.
Maarja dan alles in 1x.. hoe zit dat met de opname dan als ik bij avond eten 80gr eiwit erbij neem dan.
Wat heeft een 'echte' maaltijd met vasten te maken? Je zegt dat je vast, maar dit doe je niet.

Alles in 1x is ook stupide, waarom wil je dit nastreven?
 
Wat heeft een 'echte' maaltijd met vasten te maken? Je zegt dat je vast, maar dit doe je niet.

Alles in 1x is ook stupide, waarom wil je dit nastreven?
Waarom doet er niet terzake krijg je alleen maar ja nee gelul van. Wijk aub niet verder af.

Mijn vraag nu dan is dus: hoe zit dat met de opname dan als ik bij avond eten 80gr eiwit erbij neem dan en het eten zelf zit ookal wat eiwit in.
 
Het hele idee van vasten is toch om insuline gevoelig te blijven, omdat dat hand in hand gaat met meer groeihormoonaanmaak? Als je steeds om de 2.5 uur whey neemt dan blijf je niet insuline gevoelig.
 
Mijn vraag nu dan is dus: hoe zit dat met de opname dan als ik bij avond eten 80gr eiwit erbij neem dan en het eten zelf zit ookal wat eiwit in
Dan sterf je een langzame, pijnlijke dood.
 
Het hele idee van vasten is toch om insuline gevoelig te blijven, omdat dat hand in hand gaat met meer groeihormoonaanmaak? Als je steeds om de 2.5 uur whey neemt dan blijf je niet insuline gevoelig.
Ok top. dus beter echt niets. maar dan weet ik nog niet hoe het zit met de eiwitopname of het zin heeft om naast een volle maaltijd en noten of tonijn wat ik eet dan ook nog eens whey te nemen..
 
Het hele idee van vasten is toch om insuline gevoelig te blijven, omdat dat hand in hand gaat met meer groeihormoonaanmaak? Als je steeds om de 2.5 uur whey neemt dan blijf je niet insuline gevoelig.
Het hele idee van vasten om spieren te kweken is onzinnig. Je moet eiwitten of aminozuren uit de voeding binnenkrijgen anders zul je netto geen spiereiwit opslaan, zelfs niet na krachttraining ondanks de verhoogde eiwitomzet (dit is al geweten sinds 1995: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7900797). Het idee dat er daarna een 'verhoogde' respons plaatsvindt die supercompenseert t.o.v. een normaal dieetpatroon is ook niet op enig bewijs gestoeld. Recent onderzoek wijst ook in de richting dat een lagere frequentie van eiwitinname over de dag (twee- vs. viermaal per dag eiwit) nadelig is.

Waarom doet er niet terzake krijg je alleen maar ja nee gelul van. Wijk aub niet verder af.

Mijn vraag nu dan is dus: hoe zit dat met de opname dan als ik bij avond eten 80gr eiwit erbij neem dan en het eten zelf zit ookal wat eiwit in.
Waarom doet wel ter zake, of boeit het je niet dat je een retarded schema volgt?
 
Het hele idee van vasten om spieren te kweken is onzinnig. Je moet eiwitten of aminozuren uit de voeding binnenkrijgen anders zul je netto geen spiereiwit opslaan ondanks de verhoogde eiwitomzet (dit is al geweten sinds 1995: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7900797). Het idee dat er daarna een 'verhoogde' respons plaatsvindt die supercompenseert t.o.v. een normaal dieetpatroon is ook niet op enig bewijs gestoeld. Recent onderzoek wijst ook in de richting dat een te brede spreiding van eiwitinname over de dag (2 vs 4) nadelig is.


Waarom doet wel ter zake, of boeit het je niet dat je een retarded schema volgt?
Dat is niet de hoofdreden maar meer een "ook" voor de rest ga ik hier niet op reageren.
Ja dat heb ik ook gelezen dat als je teveel spreid dat het nadelig is. 3 uur max heb ik gelezen. Ok dat weten we nu.
Maar hoe zit het met in 1x dan...
 
Dat is niet de hoofdreden maar meer een "ook" voor de rest ga ik hier niet op reageren.
Ja dat heb ik ook gelezen dat als je teveel spreid dat het nadelig is. 3 uur max heb ik gelezen. Ok dat weten we nu.
Maar hoe zit het met in 1x dan...
Hm, let's see. Eiwit binnenkrijgen op twee momenten is nadelig t.o.v. eiwit binnenkrijgen op vier momenten. Wat zou eiwit binnenkrijgen op slechts 1 moment dan zijn? Beter of slechter dan op meerdere momenten? Moeilijk moeilijk....
 
Het hele idee van vasten om spieren te kweken is onzinnig. Je moet eiwitten of aminozuren uit de voeding binnenkrijgen anders zul je netto geen spiereiwit opslaan, zelfs niet na krachttraining ondanks de verhoogde eiwitomzet (dit is al geweten sinds 1995: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7900797). Het idee dat er daarna een 'verhoogde' respons plaatsvindt die supercompenseert t.o.v. een normaal dieetpatroon is ook niet op enig bewijs gestoeld. Recent onderzoek wijst ook in de richting dat een lagere frequentie van eiwitinname over de dag (twee- vs. viermaal per dag eiwit) nadelig is.

Ik beweer ook niet dat het niet onzinnig is voor spierwinst. Ik beweer wel dat 'echt' vasten feitelijk voor meer groeihormoon aanmaak zorgt. Vasten 'kan' dus handig zijn voor het cutten, aangezien groeihormoon spiermassa beschermt (mits je niet gestrest raakt tijdens het vasten, cortisol gaat groeihormoon tegen). Nogmaals, voor spieren kweken is het volledig onzinnig ja.
 
Hm, let's see. Eiwit binnenkrijgen op twee momenten is nadelig t.o.v. eiwit binnenkrijgen op vier momenten. Wat zou eiwit binnenkrijgen op slechts 1 moment dan zijn? Beter of slechter dan op meerdere momenten? Moeilijk moeilijk....
Waarom kun je niet gewoon normaal doen. Maar bedankt i guess.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven