Fitness Seller

24 Week Physique Transformation (16% to 6% in 6 months)

Bezoekers in dit topic

Verdikkeme, netjes man! Vraagt veel discipline.
 
Knappe prestatie! hoe veel kcal zat je ongeveer onder onderhoud?
 
Knappe prestatie! hoe veel kcal zat je ongeveer onder onderhoud?

Vooral in het begin van de cut kun je veel kcal eronder zitten, en naarmate je droger wordt moet het steeds langzamer gaan om zoveel mogelijk je spieren te behouden.
Als je naar de cijfers kijkt zie je bijvoorbeeld dat vanaf Week 18 tot Week 24 ik er zes weken over deed om slechts 1 kilo af te vallen.

Soms ging mijn gewicht omhoog terwijl ik naar mijn gevoel zelfs droger werd in lichaamsvet (komt waarschijnlijk ook door vocht en andere factoren).
Diep in de cut is het zoveel mogelijk maintainen en slechts minimaal in een deficit zitten.

Voorbeeld (cardio niet erbij gerekend):

Een aantal maanden/weken op ongeveer 2300 kcal dieeten. Merk ik dat het op een gegeven moment te langzaam gaat --> -15% kcal.
Een aantal weken experimenteren met 1955 kcal. Begint het droger worden op een gegeven moment weer te stagneren --> -5% kcal.
Ongeveer 1840 kcal voor een aantal maanden/weken. Hiermee had ik ongeveer mijn "sweet spot" gevonden toen ik redelijk lean was om langzaam progressief te shredden icm extra cardio (Zonder cardio zou ik waarschijnlijk moeten dieeten rond de 1200-1400 kcal wat totaal niet verzadigend is).

Uiteindelijk in de laatste week/weken van mijn Cut toch nog met een extra 5% mijn calorieen verlaagd naar rond de 1750 kcal (excl. cardio) om nog wat droger te worden.

Veel je zelf wegen en op basis van die data kijken hoe je het beste je trainingen en dieet kunt aanpassen.
 
Heel mooi resultaat man!
 
Good job. Ook flinke gewichten bij jou BW
 
*Update:

Squats 140x5 @67kg


Booty PR


Bench 120x3 @68kg


Deadlift PR attempts 240kg/230kg/225kg @68kg


Bench power workout: 160kg slingshot x1 / 140kg slingshot x2 / 140kg RAW attempt @69kg

 
Laatst bewerkt:
Zit jij hier eigenlijk puur wat voor extra views?

Nee hoor. Ik deel mijn progressie met diegenen die daar geinteresseerd in zijn. Als iemand vragen heeft beantwoord ik ze ook graag!
 
Nee hoor. Ik deel mijn progressie met diegenen die daar geinteresseerd in zijn. Als iemand vragen heeft beantwoord ik ze ook graag!

Oké, het viel mij even op dat je nergens vragen stelt of opmerkingen plaatst. Succes verder!
 
Oké, het viel mij even op dat je nergens vragen stelt of opmerkingen plaatst. Succes verder!

Thanks. Ben verder ook niet heel actief hier. Ik kom om de zoveel tijd even kijken. ;)
 
vind je toch wel erg sterk op dat gewicht knap man!
 
Back
Naar boven