XXL Nutrition

Breaking News 27 doden bij Schietpartij op Amerikaanse school (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja 1x per jaar verlengen is moeilijk :rolleyes:

En dat vergunningen voor aanvalswapens niet meer uitgegeven worden wist ik niet. Dat ze niet ingetrokken worden weet ik wel. Neemt niet weg dat dat er in deze zaak niet eens toe zou doen omdat meneer 2 pistolen gebruikt heeft en geen aanvalswapen.

Neemt niet weg dat iedereen denkt dat het in Nederland ontzettend moeilijk is om legaal aan wapens te komen terwijl t behalen van een vmbo diploma moeilijker is.

Hmm, hoe zou jij het dan aanpakken?
 
Ja 1x per jaar verlengen is moeilijk :rolleyes:

En dat vergunningen voor aanvalswapens niet meer uitgegeven worden wist ik niet. Dat ze niet ingetrokken worden weet ik wel. Neemt niet weg dat dat er in deze zaak niet eens toe zou doen omdat meneer 2 pistolen gebruikt heeft en geen aanvalswapen.

Neemt niet weg dat iedereen denkt dat het in Nederland ontzettend moeilijk is om legaal aan wapens te komen terwijl t behalen van een vmbo diploma moeilijker is.

Je kan al die regels en wetten wel bagatelliseren maar het feit blijft dat er veel minder incidenten plaatsvinden in NL. Het duurt uberhaupt tijden voordat je een wapen in huis mag houden, denk je nou werkelijk dat een potentiële 'kwaadwillende' daarop gaat wachten. Die gooien zichzelf waarschijnlijk liever voor de trein. En dat jij denkt dat je zomaar legaal aan een vuurwapen kan komen zegt genoeg over jouw denkcapaciteiten. Gedraag je gelieve eens naar je leeftijd en probeer niet elk argument met een drogredenen/kinderlijke reactie te torpederen.
 
Je kan al die regels en wetten wel bagatelliseren maar het feit blijft dat er veel minder incidenten plaatsvinden in NL. Het duurt uberhaupt tijden voordat je een wapen in huis mag houden, denk je nou werkelijk dat een potentiële 'kwaadwillende' daarop gaat wachten. Die gooien zichzelf waarschijnlijk liever voor de trein. En dat jij denkt dat je zomaar legaal aan een vuurwapen kan komen zegt genoeg over jouw denkcapaciteiten. Gedraag je gelieve eens naar je leeftijd en probeer niet elk argument met een drogredenen/kinderlijke reactie te torpederen.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit wel degelijk dood eenvoudig is.

Zowel legaal als illegaal.

T feit dat in Nederland minder van dit soort incidenten zijn is inderdaad omdat minder mensen de moeite doen om een wapen vergunning te bemachtigen. Hierdoor komen kinderen ook moeilijker aan een vuurwapen en heb je dus minder van dit soort incidenten. Zowel in Amerika als in Nederland is het voor minderjarigen verboden om vuurwapens te bezitten, het probleem ligt dus niet bij de wapenwetgeving maar bij het naleven hier van. En ja, t zijn 9 van de 10 x minderjarigen die op een school los gaan met een vuurwapen.

Je kan dus de meeste van dit soort incidenten niet afschuiven op de wapenwetgeving in Amerika omdat de daders in 9 van de 10 gevallen niet over een vuurwapen mogen beschikken volgens de Amerikaanse wetgeving. Daarnaast kun je ook niet met zekerheid zeggen dat de personen die wel legaal over een wapen beschikte dit volgens de Nederlandse wetgeving niet voorhanden had mogen hebben.

Neemt niet weg dat ik de Nederlandse wetgeving beter vind omdat het logisch is dat iemand die over een wapen beschikt hier ook mee om moet kunnen gaan.
 
Vraag me af wat de werkelijke motieven zijn of aanleiding van de dader maar omdat het om Amerika gaat heb ik al snel mijn vermoedens.

Hoe de maatschappij daar in elkaar steekt wat materialisme en prestaties betreft, krijg je heel snel het gevoel ik hoor er niet bij....resultaat=wanhoop en frustratie.

Helaas gaan we in Nederland snel achter Amerika aan. Amerika is OPZEKER het voorbeeld hoe Nederland gaat worden.
 
En ja, Obama leeft erg mee met de ramp.......wanneer ga je die wet aanpassen, Bamaatje?
Kan hij niet alleen, republikeinen zijn in minderheid in senaat, die houden het sowieso tegen. Als langer bekend dat Obama op zijn minst de wapenwet wil strenger maken.
 
Snap ook niet dat de mods geen actie ondernemen tegen hem.


dit


er zijn toch in het verleden mensen geband geweest voor flooding en zo?

intussen: zet hem op je negeerlijst, hoe meer mensen dit doen, hoe minder mensen er op zijn gezwets zullen ingaan en dan gaat hij misschien vanzelf weg
 
dit


er zijn toch in het verleden mensen geband geweest voor flooding en zo?

intussen: zet hem op je negeerlijst, hoe meer mensen dit doen, hoe minder mensen er op zijn gezwets zullen ingaan en dan gaat hij misschien vanzelf weg


Die gozer heeft zo'n plaat voor zijn kop dat wanneer iedereen hem op negeer heeft staan tegen zichzelf gaat lullen!
 
lol @ bigT die ff een verbod op wapens in scholen gaat bekritiseren. Zou maar een mooie boel worden indien elke middelbare school in Belgie of Nederland ak-47'
s toelaat tijdens de lessen onder het mom van individuele vrijheid zou toelaten :D.
 
lol @ bigT die ff een verbod op wapens in scholen gaat bekritiseren. Zou maar een mooie boel worden indien elke middelbare school in Belgie of Nederland ak-47'
s toelaat tijdens de lessen onder het mom van individuele vrijheid zou toelaten :D.


WOULAH jij vraag mij de antwoord op de vraag? niktamère ik weet waar u bed slapt *click click* RATATATATATATATATAAAA
 
:roflol:

Na 1 jaar lid zijn, x aantal schietsessies kan iedereen in nl een wapenvergunning aanvragen wanneer hij/zij geen strafblad heeft.

In Amerika moet je dit in de meeste staten ook aanvragen en met een strafblad krijg je er geen. Daarnaast verschilt het per staat wat de voorwaarden zijn voor je over wapens mag beschikken.

Maar goed, zoals ik zei: bronnen?

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 10:14 ----------



Wat een onzin, je zou bijna die kerel dood willen schieten om vervolgens te zeggen dat dat van god moest. :o

Vraag me af hoe die achterlijke lui dan zullen reageren.

Een WM3 is iets anders dan een WM2 en WM4, de schietvereniging kan het weigeren, de politie kan de aanvraag alsnog afkeuren, je mag geen anti-depressiva gebruiken, minimaal 18 keer per jaar schieten, verplicht lidmaatschap KNSA. Er zijn inmiddels plannen dat men psychologisch gekeurd moet worden voordat men een dergelijke aanvraag kan indienen.

Nouja in Amerika mag je wapens op zak hebben, hier mag je ze alleen ongeladen mee nemen. Hier moet je 2 kluizen hebben en munitie gescheiden houden van de wapens terwijl t in amerika in 1 kluis mag, sommige staten is een kluis zelfs niet verplicht.

Hier klopt ook niets van...

is dat een eufemisme voor werkloze?

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 10:25 ----------

bleek aan Asperger syndrome te lijden.

Ik hoop dat dit niet een algemeen beeld weergeeft over jouw taalkennis.
 
Een WM3 is iets anders dan een WM2 en WM4, de schietvereniging kan het weigeren, de politie kan de aanvraag alsnog afkeuren, je mag geen anti-depressiva gebruiken, minimaal 18 keer per jaar schieten, verplicht lidmaatschap KNSA. Er zijn inmiddels plannen dat men psychologisch gekeurd moet worden voordat men een dergelijke aanvraag kan indienen.



Hier klopt ook niets van...



Ik hoop dat dit niet een algemeen beeld weergeeft over jouw taalkennis.

Ja en anti depressiva kunnen ze controleren? Valt gewoon onder de medische geheimhoudplicht. Daarnaast zijn al die dingen die je opnoemt niet heel moeilijk en zolang je geen complete idioot bent zal zowel de schietvereniging als de politie de aanvraag gewoon inwilligen.

En dat je 2 kluizen moet hebben welke verankerd zijn in het beton of te groot zijn om mee te nemen is wel degelijk waar. Althans, dit was voor 1 januari 2012 het geval.
 
Ja en anti depressiva kunnen ze controleren? Valt gewoon onder de medische geheimhoudplicht. Daarnaast zijn al die dingen die je opnoemt niet heel moeilijk en zolang je geen complete idioot bent zal zowel de schietvereniging als de politie de aanvraag gewoon inwilligen.

En dat je 2 kluizen moet hebben welke verankerd zijn in het beton of te groot zijn om mee te nemen is wel degelijk waar. Althans, dit was voor 1 januari 2012 het geval.

Neu het mag ook in 1 kluis met apart vak voor munitie
 
IzyzI, kom jij eens met bronnen, je zwetst enorm, kom eens met bronnen.
Bij onze schietclub mag je geeneens naar binnen zonder dat je door een lid bent meegenomen.
Of weet je wat reageer maar niet, ik ga bovenstaand advies opvolgen.
Meneer ik woon in een keurige nette wijk en heb een hekel aan asos in rijtjeshuizen, veel wapenhandelaars zeker in t gooi?
 
Back
Naar boven