XXL Nutrition

28% naar 20 %

Bezoekers in dit topic

Skibit

Novice
Lid geworden
16 dec 2012
Berichten
21
Waardering
8
Lengte
1m69
Massa
91kg
Vetpercentage
25%
Met het beginnen van dit logje hoop ik op een stok achter de deur.. :D

Stats:

Vrouw 28 jr.
1.69m
Kom van 115 kg, vetpercentage onbekend.
Schildklier is wat vertraagd.
Vroeger anorexia gehad toen doorgeslagen de andere kant op, nu weer terug naar gezond gewicht.
Doe sinds 3 jaar 5x per week krachttraining.

Stats nu:
91.2 kg - 25%

Doel: naar vetpercentage van 20% met behoud van zoveel mogelijk spiermassa.
Ik denk dat ik behoorlijk was massa zal inleveren omdat ik al een paar metingen heb gehad dat mijn vetpercentage hetzelfde of zelfs meer werd in verhouding tot mijn gewicht. Overigens denk ik dat de meting niet 100% accuraat is ondanks dat het gemeten is met huidplooimeting.

Training:
5/6 x per week krachttraining (split) met 30 min cardio
1x per week 1 uur wielrennen

Wat betreft mijn training heb ik een tijd lang vooral puur op kracht getraind zonder cardio.

Voeding: Ik eet volgens IIFYM. De vorige metingen heb ik eigenlijk veel meer gegeten dan zou moeten. (vakantie en dergelijke) dus nu weer kcal bij houden en progressie maken.

Onderhoud: 3000 kcal
Cut: 2500kcal

Eerdere metingen:
04-08 91.2kg - 25%
31-07 91.9kg - 25.6 %
13-07 93.3kg - 24.1 %
03-06 93kg - 23%
07-05 97,4kg - 28.6 %
 
Laatst bewerkt:
Heel veel succes!
Je lijkt het goed aan te pakken! Wat is de reden dat je voor een split hebt gekozen, en hoe meet je je vp?
 
Heel veel succes!
Je lijkt het goed aan te pakken! Wat is de reden dat je voor een split hebt gekozen, en hoe meet je je vp?

Ik heb voor split gekozen omdat ik vaker wil aan het ijzer wil hangen dan 3x per week. Push/pull schema's heb ik nooit geprobeerd eerlijk gezegd :D
Vet percentage is gemeten op de sportschool door middel van huidplooimeting.
 
Allereerst wil ik je feliciteren met het gewicht dat je al verloren bent. Maar denk je dat IIFYM wel de juiste keuze is voor je? Je verleden heeft namelijk al aangetoond dat je een verkeerde relatie hebt met voedsel. Want veel mensen die IIFYM gebruiken zien dit niet op de manier waarvoor deze (naar mijn mening) bedoeld is. IIFYM is in mijn ogen nog steeds 80-90% van de tijd gewoon gezond eten en dan kan je tussendoor wel eens iets vettigs of what not eten. En tuurlijk, je kan met een volledig McDonald's dieet ook afvallen, maar dan ga je er beroerd uitzien en je nog beroerden voelen.
 
Allereerst wil ik je feliciteren met het gewicht dat je al verloren bent. Maar denk je dat IIFYM wel de juiste keuze is voor je? Je verleden heeft namelijk al aangetoond dat je een verkeerde relatie hebt met voedsel. Want veel mensen die IIFYM gebruiken zien dit niet op de manier waarvoor deze (naar mijn mening) bedoeld is. IIFYM is in mijn ogen nog steeds 80-90% van de tijd gewoon gezond eten en dan kan je tussendoor wel eens iets vettigs of what not eten. En tuurlijk, je kan met een volledig McDonald's dieet ook afvallen, maar dan ga je er beroerd uitzien en je nog beroerden voelen.
Haha klopt, maar ik eet van mezelf al heel gezond. Ik eet geen mcdonalds ;). Heel af en toe pizza (zonder kaas) of een ijsje met extreem warm weer. Maar daar blijft het ook wel bij. Voor mij geen koek, snoep etc. Ik ben wel groot fan van spareribs :cool::D
 
Ik heb voor split gekozen omdat ik vaker wil aan het ijzer wil hangen dan 3x per week. Push/pull schema's heb ik nooit geprobeerd eerlijk gezegd :D
Vet percentage is gemeten op de sportschool door middel van huidplooimeting.

Als het bevalt dan bevalt 't toch!

In response op de reactie hierboven, ik vind het juist heel erg knap dat TS ondanks haar verleden een IIFYM aanhoudt, temeer ook omdat ze nu niet krampachtig aan een opgesteld voedingsschema hangt waardoor ze weer "obsessief" met eten bezig moet zijn.. "Dit mag wel, dit mag niet".

Ik denk dat juist die vrijheid in voeding een verlossing kan zijn...
 
Hoe meet je je vetpercentage? 92 kg op 1,69 en 25% is namelijk een behoorlijke hoeveelheid vvm. Ik denk eerlijk gezegd dat je je vp wel onderschat.
 
Haha klopt, maar ik eet van mezelf al heel gezond. Ik eet geen mcdonalds ;). Heel af en toe pizza (zonder kaas) of een ijsje met extreem warm weer. Maar daar blijft het ook wel bij. Voor mij geen koek, snoep etc. Ik ben wel groot fan van spareribs :cool::D

Tuurlijk, daar dient IIFYM in mijn ogen ook voor. Dat je die pizza of dat ijsje er gewoon bij kan nemen en nog steeds je vooropgestelde macro doelen haalt.

HillR

Mijn post ging er vooral over dat veel mensen IIFYM als een vrijgeleide zien om elke dag friet en kebab binnen te steken. Als je het toepast zoals het hoort is dat des te beter, en dat is wat TS ook doet, IIFYM toepassen om eens een ijsje op een warme dag te eten maar toch een gezond voedingspatroon aan te houden en niet voor dagelijks burgers binnen te proppen.
 
Hoe meet je je vetpercentage? 92 kg op 1,69 en 25% is namelijk een behoorlijke hoeveelheid vvm. Ik denk eerlijk gezegd dat je je vp wel onderschat.
Is gemeten op de sportschool door middel van huidplooimeting. Misschien dat het wel iets hoger ligt omdat de manier waarop mijn vet verdeeld is over mijn lichaam anders is dan de meeste vrouwen. Heb een erg mannelijke vetverdeling.. :treuren: Smalle heupen brede schouders..
 
is onder lichaam ook gemeten met tang of alleen boven lichaam?

Als onder lichaam niet is meegenomen kan je zo +10% bij je vp erop rekenen.
Sorry, maar het is de harde waarheid.
 
is onder lichaam ook gemeten met tang of alleen boven lichaam?

Als onder lichaam niet is meegenomen kan je zo +10% bij je vp erop rekenen.
Sorry, maar het is de harde waarheid.

Dit idd. Daar slaat het merendeel aan vet zich op.
 
is onder lichaam ook gemeten met tang of alleen boven lichaam?

Als onder lichaam niet is meegenomen kan je zo +10% bij je vp erop rekenen.
Sorry, maar het is de harde waarheid.
hmm, alleen bovenlichaam inderdaad. :D Ik denk ook dat mijn vetpercentage veel hoger ligt dan die 25% hoor. Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn vetvrije massa zo ontzetten hoog ligt. Ik heb de bouw van een man, gespierde benen dikke buik.. haha.. Op de benen hou ik het minste vet, zijn ook lijnen zichtbaar aan de zijkant van mijn benen en bij mijn quadriceps. Meeste vetmassa bevind zich bij mij op mijn rug en buik.
 
In voor fotos.
 
Als jij nog niet eens 1.70 bent en 91/92 kg weegt, dan is jouw vp echt geen 25%. Dat is onmogelijk. Just saying.
 
Als jij nog niet eens 1.70 bent en 91/92 kg weegt, dan is jouw vp echt geen 20%. Dat is onmogelijk. Just saying.
Het is ook nog geen 20%.. daar wil ik naar toe :)
 
Ik heb 2 foto's toegevoegd zodat het misschien een iets beter beeld schept ;) Persoonlijk denk ik ook dat ik veel hoger zit in mijn vetpercentage.
De afgelopen 2 jaar heb ik me voornamelijk gefocussed op kracht/powerliften. Zwaar benchen/squatten/deadliften zonder cardio of ook echt op voeding te letten.


363733-efd0c18dee4ac26de847e7522b71f86d.jpg

363734-95ca42a954ac2b2cb0cd4478357bc008.jpg
 
Dat lijkt mij op het eerste gezicht goed 30+. Wat geen ramp is, want ik ben (overigens volgens zeer grove berekeningen, moet hoognodig nauwkeuriger aan de gang) 32% en zeer tevreden met het zandlopertje.

mo20170613.JPG
 
Dat lijkt mij op het eerste gezicht goed 30+. Wat geen ramp is, want ik ben (overigens volgens zeer grove berekeningen, moet hoognodig nauwkeuriger aan de gang) 32% en zeer tevreden met het zandlopertje.

Bekijk bijlage 378351
Mooi figuur heb je :) :thumb:
Zo zie je maar weer dat vetpercentage ook niet veel zegt. Bij de een verdeeld het zich heel mooi en bij anderen gaat het vooral op 1 plek zitten.. (ahum rug/buik)
 
Mooi figuur heb je :) :thumb:
Zo zie je maar weer dat vetpercentage ook niet veel zegt. Bij de een verdeeld het zich heel mooi en bij anderen gaat het vooral op 1 plek zitten.. (ahum rug/buik)

Waar het ook zit, als het te veel is, is het gewoon irritant. Met een beetje zelfrespect wil je er immers ook een beetje leuk uitzien, al is het alleen maar voor jezelf.

Dank je wel voor je lieve compliment. Ik vind jouw voorkomen vooral heel sterk. Veel spieren, denk ik. Die worden hier nog gekweekt. Ben met ingang van dit jaar een newbie in de zware kt. Maar dat je snel resultaten boekt, dat is waar!
 
Back
Naar boven