Mijn tweede sport laat zich niet moeilijk raden.. of eigenlijk is het andersom: BB wordt nog eens mijn 2e sport en fietsen komt uiteraard op de eerste plaats.
Functioneel (transportmiddel), recreatief (vakantie) en sportief.
Sportief is dus in de weekenden toertochten, dwz. met gemiddelde van 20-25 km/uur tot 200 km langzaam aan jakkeren en lange-afstandstochten boven 200 km.. meestal maar 1 of 2 tochten van 300 km, 1 of 2 van 400 km en 1 tocht van 600 km per seizoen.
En rond 1 tocht van 1000 km of langer per 2 tot 4 jaar.
Sommigen rijden echter rustig 2 tochten van 1000 km of meer per jaar.. anderen zoals ik moeten die grap hooguit eens per 2 jaar uitvreten...
Je lijkt namelijk binnen een paar weken hersteld, maar het sloopt je hele lijf en het kan een jaar duren voor je daar weer van hersteld bent. Vroeger, toen Parijs-Brest-Parijs nog een wielerwedstrijd was (rond 1890 of zo is de eerste versie verreden) werd ie maar 1x per 10 jaar georganiseerd.. een 50 jaar later is ie van het programma gehaald, de wedstrijdkalender was te vol geworden...
Nu wordt ie dus 1x per 4 jaar gereden..
Ja heren, het is echt waar.. ik heb een fietsmaatje die me om heeft gekregen en we zijn letterlijk in staat elkaar OM de andere dag op te bellen in de 365 dagen voor PBP (augustus 2003 is de volgende) en het er over te hebben.. in andere jaren meestal 1 of 2x per week... obsessie misschien
laat ik het maar even zeggen, dan snappen jullie mijn sig ook wat beter
.