Fitness Seller

2x compound per week

Bezoekers in dit topic

Melao

Novice
Lid geworden
15 apr 2023
Berichten
2
Waardering
1
Vraagje: is 2 x per week (voornamelijk) compound oefeningen doen voldoende (incl. squat met gewicht)?
Ik lees op internet zoveel verschillende dingen.

De reden dat ik dit vraag:
Ik doe nu ongeveer een halfjaar krachttraining thuis (met halter en halterschijven).
Ik ben dus een beginner.
Ik deed dit 4x halfuurtje per dag (1 rustdag ertussen).
Maar ik ben dit eigenlijk een beetje gaan overdrijven.
Vaak deadlift etc. soms trainen als ik strontverkouden was.
Altijd full body training.
Het valt me ook op dat ik niet aankom, maar juist op licht ondergewicht blijf 'hangen' of terugval.
Uiteraard zie ik wel resultaten van het trainen, maar ik vraag me af of die met 2x training er ook niet waren geweest.
Ik heb van nature een laag vetpercentage.

Ook heb ik nu altijd honger, ook 's nachts.
Nu ga ik terug naar 2x per week full body, ook niet elke keer deadlift.
Mede omdat ik last heb van angstklachten en daardoor iets meer stress heb ervaren de afgelopen tijd.
(Druk privé leven en ernaast nog werk).
Ook maak ik soms een avondwandeling (dat is niet heel belangrijk, maar meer voor de beeldvorming van mijn leven). ;)

Korte samenvatting van mijn gebrabbel:

Deed 4x training halfuurtje met redelijk zware gewichten soms, geen getrut.
Maar omdat altijd honger en blijven hangen op ondergewicht vragen bij me opwekt vraag ik me af of 2x per week (bijvoorbeeld op maandag en vrijdag) voldoende is voor (het behouden van) mooi resultaat.

Graag jullie visie erop.

Thanks alvast en fijne avond!
 
Vraagje: is 2 x per week (voornamelijk) compound oefeningen doen voldoende (incl. squat met gewicht)?
Ik lees op internet zoveel verschillende dingen.

De reden dat ik dit vraag:
Ik doe nu ongeveer een halfjaar krachttraining thuis (met halter en halterschijven).
Ik ben dus een beginner.
Ik deed dit 4x halfuurtje per dag (1 rustdag ertussen).