XXL Nutrition

2x per dag krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soms doen amateurs (PL, Oly) op hoog niveau 2-a-days, dat heeft vaak meer met tijd te maken, dan dat het beter is.

In Olympisch gewichtheffen zijn er uitstekende resultaten behaald met ultra-hoog frequent trainen.
Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de Bulgaarse teams.

Als je volume en intensiteit per sessie aanpas is het te doen. Je verdeel dan wat je normaal in 1 sessie doet over 2 sessies.

Je kan op die manier zelfs meer dan 2 keer per dag trainen.

Eigen ervaring is trouwens dat het beter werk op kracht dan op hypertrofie en dat je goed in de gaten moet houden dat meer doen er niet in sluipt en overtraining toe slaat.

2 keer/dag trainen met hoger volume of intensiteit voor een korte periode kan trouwens wel prima gebruikt worden in een overreaching fase.

Precies zoals 3xl hier stelt, heeft het alles te maken met dosering en balans tussen intensiteit, volumen en frequentie.
Bedenk daarbij wel dat de nadruk zeer sterk ligt op "strength skill", het tot in de puntjes verbeteren van neuromusculaire/motorisch efficiëntie in een tweetal lifts.

Als je op deze manier traint kun je in relatief korte tijd zéér sterk worden, maar je dient dan volume tot het minimale te beperken.
Ook tot falen gaan is volstrekt uit den boze.

Al met al goed voor krachtoptimalisatie, maar sub-optimaal om spiergroei te stimuleren.
 
Nutteloos kerel, meer is vaak niet beter.
Ik ben een gebruiker en zou sneller dus sneller herstellen, echter merk ik dat het voor mij geen meerwaarde heeft om vaker dan 4x per week te trainen. Ik ga dan ook elke training tot het gaatje en draai dan aardig wat volume. Rust/voeding zijn factoren die je mee moet nemen om resultaat te bereiken.

Hey bink, was u daar weer :)
 
Ja, maar dat kun je nooit zeker weten
In de gevangenis waren er veel medegedetineerden die zelfs 5 a 6 keer per dag push ups deden en de meesten maakten daarmee ook gains.
Ja zo deed ik het ook toen 2000 push ups per dag.
 
Back
Naar boven