MuscleMeat

Nieuws 2x per dag tanden poetsen voorkomt hartaanvallen

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 36
  • Weergaven 3K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
2x per dag tanden poetsen voorkomt hartaanvallen
zaterdag 29 mei 2010
Auteur: FransDeSmet

[fotol]http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2010/05/28/tanden.jpg.275.jpg[/fotol]
Poets tot tweemaal per dag uw tanden. Het is geen goede raad van uw tandarts maar wel van uw cardioloog. Het vermindert het risico op een hartkwaal met 70procent in vergelijking met iemand die zelden of nooit de tanden schrobt.

Die opmerkelijke conclusie wordt getrokken uit een Schotse gezondheidsenquête waaraan 11.869 volwassenen van gemiddeld 50 jaar gedurende vele jaren deelnamen. Het verband tussen tandenpoetsen en latere hartkwalen werd geanalyseerd door de Londense professor Cesar de Oliveira. Zijn bevindingen werden gepubliceerd in het doodernstige British Medical Journal. De Oliveira filterde zijn gegevens uit voor allerlei andere gezondheidsrisico's. Mannen, rokers en ouder wordende mensen poetsen minder vaak hun tanden. Tegelijk lijden ze vaker aan diabetes, overgewicht en hoge bloeddruk, kwalen die ook een nadelige invloed uitoefenen op het hart. Hij corrigeerde zijn bevindingen eveneens voor sociale afkomst en andere socio-culturele invloeden.

Uitgesproken verband

Waarna de professor uitkwam op een verbluffend uitgesproken verband tussen regelmatig tandenpoetsen en een gezond hart. Wie zijn tanden niet regelmatig poetst, loopt tot 70 procent meer kans op een hartaanval.

De uitleg: wie de tandenborstel niet vaak hanteert, huisvest in zijn mond 700 verschillende bacteriën in behoorlijk grote concentraties. Als die in de bloedsomloop terechtkomen, bijvoorbeeld via bloedend tandvlees, riskeert de slechte poetser een chronische ontsteking van zijn aders. Tegen zo'n ontsteking komt ons immuunsysteem in het gareel. Zo zetten die chronische infecties uiteindelijk meer druk op ons hart, waardoor het vlugger slijt.

Bron: nieuwsblad.be
 
heb lekker geen tanden meer:)
 
Blijven poetsen Skinnie:mad:
 
moesten eruit getrokken worden, voor mijn eigen veiligheid zeiden ze.......:(
 
Wtf, dus omdat je je tanden regelmatig poetst ( die geen ene **** met je hart te maken hebben bij mijn weten ) heb je minder kans op hartkwalen. Great story.
 
Sommigen moeten het artikel tot het einde eens lezen zo te zien.
 
Sommigen moeten het artikel tot het einde eens lezen zo te zien.

Haha had inderdaad het laatste stukje niet gelezen, mijn excuus.
 
Bloedend tansvlees komt juist vaak voor bij tandenpoetsen. En iemand die dus nooit zijn tanden poetst heeft er geen last van lol.

Of als je naar de tandarts gaat, bij zo een schoonmaak bloed zowat elk stukje van je tandvlees.
 
Klinkt logisch. In de steentijd gingen ze ook allemaal dood aan een hartaanval. Toch?
 
haha nice, wist ik niks van :D
 
sinds ik 2 keer per dag tanden poets maak ik.....



:D
 
Bloedend tansvlees komt juist vaak voor bij tandenpoetsen. En iemand die dus nooit zijn tanden poetst heeft er geen last van lol.

Of als je naar de tandarts gaat, bij zo een schoonmaak bloed zowat elk stukje van je tandvlees.
Als jij je tanden regelmatig poetst wordt je tandvlees juist sterker.... Ze zeggen niet voor niets 'poets ook je tandvlees'. En zoals in het artikel staat gaat het over de bacteriën, die verminderen dus aanzienlijk bij regelmatig onderhoud.
 
Yep het klopt.
Mijn test met poestsen zonder tandpasta is dan ook verkeerd afgelopen.(als jullie het nog herhinneren)

Er moet dus wel bijstaan tanden poetsen MET tandpasta.

Ik gebruikte alleen een borstel,waardoor er wel een deel bacterien van de tanden afgaat.
Maar het is de tandpasta die ze dood en de tanden extra beschermd.

Fluoride is dan ook nodig omdat deze verschillende goede eigenschappen voor de orale gezondheid bevat.

Wat ik er dus aan over gehouden heb was een bacteriele infectie en schimmel in de keel en dunne darm.
Ook een maag-en darmontsteking door deze infectie.

Dit kwam ook door mijn lage witte bloedcellen en minder goed werkende lever.

Omdat ik geen gewone medicatie kan gebruiken vanwege mijn lever ben ik dus nog altijd een oplossing aan het zoeken.
Ik kan het wel onder controle houden(wat toch al iets is)

Tot http://www.sciencedaily.com/releases/2010/01/100119121539.htm dit op de markt komt zal tanden poetsen met een fluoridetandpasta nodig blijven.

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Als jij je tanden regelmatig poetst wordt je tandvlees juist sterker.... Ze zeggen niet voor niets 'poets ook je tandvlees'. En zoals in het artikel staat gaat het over de bacteriën, die verminderen dus aanzienlijk bij regelmatig onderhoud.

Dat klopt.
Het zijn bepaalde bacterien die het tandvlees beschadigen en zwakker maken.

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:29 ----------

Ik heb ook alle tandpasta die verkijgbaar zijn uitgetest en degene die als beste uitkwam is de aquafresh whitening.

Niet omdat deze whitening is,maar deze bevat een hoge concentratie menthol wat sterk bacteriedodend is.
Het bevat ook niet meer stoffen dan nodig en is tot nu toe de beste voor een optimale orale gezondheid.
 
Laatst bewerkt:
Kan niet gekker worden, mondspoeling is dan ook een pre.
 
Kan niet gekker worden, mondspoeling is dan ook een pre.

Blijkbaar dus wel ja.

Ik dacht altijd dat al die chemische troep juist schadelijk is voor je gezondheid.

Blijkbaar dus niet.
 
Blijkbaar dus wel ja.

Ik dacht altijd dat al die chemische troep juist schadelijk is voor je gezondheid.

Blijkbaar dus niet.

Mondspoelingen zijn een andere zaak.
Deze bevatten meestal een hoog% ethanol icm een bacteriedodend middel of alleen het laatste.Deze doden echt alles.

Deze gaan de balans van je goede en slechte bacterien negatief kunnen beinvloeden.
Je hebt een aantal bacterien nodig in je mond.
 
Hmm ok.

Is het trouwens ook beter om je tanden dan voor het ontbijt te poetsen of erna?

Ik doe het altijd erna, maar als ik dit zo lees, kan ik het beter voor het ontbijt doen.
 
Back
Naar boven