AndroidHealthClinic

2x per dag trainen of niet

Bezoekers in dit topic

nicolazio

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2005
Berichten
92
Waardering
0
Even een vraagje , ik train per week 4 a 5 dagen en altijd 1u30 (weet dat dit te lang is) en daarom heb ik een vraagje , is het goed dat je bv s morgens traint (borst bv) en dan savonds (triceps bv) of beter na elkaar en dan toch binnen het uur zien dat je alles afgewerkt krijgt.

Ik heb de tijd en de zin om 2x 45min te trainen , en dan kan ik ook veel meer pakkenb , wat is nu het beste volgens jullie ??

Bedankt !
 
Het lijkt mij niet het beste om 2 keer per dag te trainen, dan krijgt je lichaam niet genoeg mogelijkheden om te herstellen. Als je 4 á 5 dagen per week traint moet je toch wel je dagelijkse training binnen een uurtje er op hebben zitten denk ik? Onthoud, meer is niet beter :)
 
ok bedankt maar dan nog een vraagje , onderlichaam vind ik niet zo belangrijk (en ben geen pro') ofzo , maar mag dat dan bv hetvolgende:
dag 1 borst
dag 2 biceps, rug
dag 3 rust
dag 4 schouders , triceps
dag 5 benen
dag 6 rust
dag 7 rust
en buik natuurlijk tussendoor (om de 2 dagen bv) of hoe kan je best indelen?

In alle geval bedankt , maar ben 18, en nog maar 2j bezig , daarom dacht ik best eens even vragen ...
 
Ten 1ste ALLES is belangrijk. En zeker je onder lichaam. Er wordt namelijk beweerd door juist je onderlichaam te trainen, je een serieuze groeiprikkel kan krijgen. Dus als je traint doe het gelijk goed.

Ten 2de Biceps en Rug combinaties zijn door veel mensen moeilijk te combineren (m.a.w. je kan je biceps vaak niet optimaal trainen als je net je rugtraining gedaan heb). Dit geldt iig zeker voor mij.

Ten 3de probeer iig een spiergroep 2 dagen rust te geven. Let op soms heb je meer nodig. Er mensen die zeggen dat ze aan 1 dag genoeg hebben. Ik moet iig 2 dag rust hebben (dus bijv rug trainen, 2 dagen minimaal wachten of iets anders trainen voordat je biceps doet). M.a.w luister naar je lichaam.

Ten 4de vergeet niet dat voeding en training hand in hand gaan.
 
Laatst bewerkt:
Het kan in pricipe wel maar het is beter om het over verschillendedagen te verdelen.
 
??? waarom zou biceps en rug niet kunnen, niets mis mee..
 
In princiepe als je de tijd hebt is bijna optimaal 2 keer per dag te trainen, maar dan niet ineens teveel gaan dan, maar gewoon korte intensieve trainingen maken.
 
ja biceps en rug samen leek me ook logisch omdat je bij bijna alle oefeningen toch beide gebruikt, maar over het andere (2x per dag ofniet) is wat onduidelijkheid precies, de ene zegt "ja zeker doen" , de andere zegt "beter mijden" :rolleyes:
 
2 keer per dag trainen is ideaal. Bijv sochtens een grote groep om er savonds nog even een kleine achter aan te doen. Echt ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het juist een heel goed idee om bijvoorbeeld 's ochtends borst te doen en 's middags of 's avonds triceps. Je hebt dan juist voldoende rust. Je zou twee keer een half uur kunnen trainen.

Maar wie heeft daar nou de tijd voor en de zin daarin? Volgens kunnen alleen de profs zo trainen; die hebben er verder geen full time job bij.

Maar als jij de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen. Trouwens, die anderhalf uur per training is niet te lang hoor. Beter is misschien een uur of iets langer en dat is ook mogelijk. Misschien iets intensiever gaan trainen?

Saint
 
FrederX zei:
??? waarom zou biceps en rug niet kunnen, niets mis mee..

Ten eerste werkt het bij mij gewoon niet. Ik weet dat veel mensen dit wel doen, zo ben ik zelf ook begonnen. Als het voor ander wel werkt, prima.
Bij mij zat mn triceps in de weg bij borst oefening. Kreeg vaak enkel zware armen, terwijl ik mijn borst nog niet zo zwaar had aangepakt. Daarna moest ik dan nog eens triceps doen, terwijl deze eigenlijk al flink op z'n donder had gehad. Kon dus gewoon niet zo zwaar gaan met triceps.
Idem voor Rug-biceps.

Bovendien als je bijv 15 sets rug heb gedaan, die grotendeels allemaal belastend zijn voor biceps, en daarna bijv 8/9 sets biceps. Heb je dan niet iets teveel biceps aangepakt? Het alternatief minder sets biceps, omdat je al rug heb getraind is imo minder ideaal dan dat je deze op een aparte dag wel voluit 8/9 sets zou doen.
 
Ja man ik train super intensief hoor , maar neem altijd voldoende rust (1 tot 2 min- waardoor ik maximaal gewicht altijd kan pakken , en ja , ik zit op school nog maar heb altijd smiddags zin en kan dus idd smorgens en savonds trainen , ga het nu ook doen , en ja zin heb ik er zeker in , maar bedankt allemaal !
 
ik train cardio wel in splits in de cut!
Maar voor de rest zoveel mogelijk alles in 1 keer :cool:
 
Ik heb altijd rug biceps en borst triceps gedaan. Met als gevolg dunne overtrainde k*tARMPJES!!!!!!!!! :mad: :mad:

Ik heb het nu 2 weken omgedraaid en dit werkt gewoon veel beter voor mij.
 
Het is helemaal geen verkeerd idee om 2 x per dag alles te trainen.... als je de tijd ervoor hebt. ( zou ik wel willen) MAAR , ik denk wel een aantal voorwaarden.

- ik denk dat je al wat langere trainingservaring nodig hebt....
- alles 1 x in de week.
- verstandig om dit maar 3/4 dagen per week te doen x in de week te doen....
- denk dat hier sowieso 7 dagen rust nodig is...
bijv;

Ma; s'morgens; Borst s' avonds; schouders
di rust
Wo; s'morgens ; Biceps s'avonds; triceps
Do; rust
Vr; Rug
Za; rust
Zo ; benen

meer zoiets...

Je kunt natuurlijk ook s'morgens 1 grote groep pakken + s'middags/sávonds; kleine....

Ik zou het proberen als ik jou was, succes !
 
Kan best, als je tijd zat hebt natuurlijk.
Zo lang je maar de verschillende spiergroepen 2x daags strict gescheiden houdt.
 
Back
Naar boven