XXL Nutrition

2x per dag trainen??

jeroenb

Novice
Waardering
0
Dag luitjes!!! ik hoorde van iemand dat 2x per dag trainen ook heel goed is, zou dat waar wezen??? WAT VINDEN JULLIE VAN DIT SCHEMA??

maandag: sochtends.....benen en buik 60-75minuten
maandag: savonds........rug en biceps 60-75 min
dinsdag: sochtends.......borst en triceps 60min
dinsdag: savonds.........schouders 45-60min (geen shoulderpress) +45min Cardio
woensdag: 60min spinning
donderdag: sochtends...rug en biceps 60-75min
donderdag: savonds......benen en buik 60-75min
vrijdag: sochtends........schouders45-60min (met shoulderpress) +45min Cardio
vrijdag: savonds...........Borst en triceps 60min (geen schuin bankdrukken)

Voor de cardio neem ik powerwalking....loopband-helling6-6km/h

Wat vinden jullie van dit schema???
Ik hoor graag jullie op of aanmerkingen hierover......

Grapje zeker? Wanneer wil je je spieren rust geven om te herstellen?

Misschien een goed schema als je pro bent en vol zit met roids?

ik denk dat je na een week dood valt van overtraining :) Opzich niets mis met 2x per dag trainen maar doe dan bijv sochtend rug 30 min en savonds biceps 20 min

Je spieren moet wel rust krijgen zoals jinxx al zei.

je kunt beter 4 dagen trainen en dan alleen 's morgens of 's avonds en dan de spiergroepen maar 1 keer pakken dit wordt overtraining. dit komt je spieren volgens mij niet ten goede

Is je achternaam misschien Schwarzenegger? Want dan zou je het wel eens kunnen proberen :)

jeroenb zei:
Dag luitjes!!! ik hoorde van iemand dat 2x per dag trainen ook heel goed is, zou dat waar wezen??? WAT VINDEN JULLIE VAN DIT SCHEMA??

maandag: sochtends.....benen en buik 60-75minuten
maandag: savonds........rug en biceps 60-75 min
dinsdag: sochtends.......borst en triceps 60min
dinsdag: savonds.........schouders 45-60min (geen shoulderpress) +45min Cardio
woensdag: 60min spinning
donderdag: sochtends...rug en biceps 60-75min
donderdag: savonds......benen en buik 60-75min
vrijdag: sochtends........schouders45-60min (met shoulderpress) +45min Cardio
vrijdag: savonds...........Borst en triceps 60min (geen schuin bankdrukken)

Voor de cardio neem ik powerwalking....loopband-helling6-6km/h

Wat vinden jullie van dit schema???
Ik hoor graag jullie op of aanmerkingen hierover......

Als je borst trained doen je front delts heftig(lees schouders) mee. Om die dan s 'avonds weer te gaan trainen is niet erg verstandig. Probeer de schouder en borst training altijd zo ver mogelijk uit elkaar te plannen. Of train anders borst en schouders samen.

I.v.m met de belasting vd onderrug zou ik nooit de rug training voor de been training op dezelfde dag doen. Spierpijn in je rug en dan gaan squatten is geen pretje :(

Als je dit soort schema's toe wil passen zal je heel veel slaap nodig hebben wil het een gunstig resultaat hebben. Topsporters slapen tussen de trainingen in vaak ook in a 2 uurtjes.

Daarbij zal je veel supplementen moeten gebruiken om het lichaam tegen de zware belasting bestand te laten zijn + nog de standaard proteine, koolhydraat,vitamine inname.

Ik wil hier binnenkort zelf eens 1 a 2 weken mee experimenteren met de volgende supplementen:

- Anabolic Aminozuren (natural)
- Tribex
- HMB

+ de standaard supplementen die ik meestal al neem:

- proteine/amino inname
- weight gainer
- creatine

Ik had daarbij het volgende schema in gedachte:

Tuesday
Morning: Back
Evening:Chest

Wednesday:
Morning:Legs

Thursday
Morning:shoulders
Evening:back

Friday:
Morning:Chest

Saturday:
Evening:shoulders

2 days rest

Triceps worden ook op bij de chest trainingen meegenomen biceps bij de back trainingen.

Geen een training mag langer zijn dan 50 minuten i.v.m cortisol

denysis zei:
Als je borst trained doen je front delts heftig(lees schouders) mee. Om die dan s 'avonds weer te gaan trainen is niet erg verstandig. Probeer de schouder en borst training altijd zo ver mogelijk uit elkaar te plannen. Of train anders borst en schouders samen.

I.v.m met de belasting vd onderrug zou ik nooit de rug training voor de been training op dezelfde dag doen. Spierpijn in je rug en dan gaan squatten is geen pretje :(

Als je dit soort schema's toe wil passen zal je heel veel slaap nodig hebben wil het een gunstig resultaat hebben. Topsporters slapen tussen de trainingen in vaak ook in a 2 uurtjes.

Daarbij zal je veel supplementen moeten gebruiken om het lichaam tegen de zware belasting bestand te laten zijn + nog de standaard proteine, koolhydraat,vitamine inname.

Ik wil hier binnenkort zelf eens 1 a 2 weken mee experimenteren met de volgende supplementen:

- Tribex
- HMB

- proteine/amino inname
- weight gainer
- creatine

Tuesday

Wednesday:

Thursday

Friday:

Saturday:

2 days rest

Triceps worden ook op bij de chest trainingen meegenomen biceps bij de back trainingen.

U traint veel te veel.

2 keer benen trainen op een week tijd? Volgens mij scheelt er iets met uw trainingsschema, want als ik de benen getraind heb zit da er een goei 4dagen in...

Als je zwaar aan de AS zit, 16 uur per dag slaapt en verder goed eet zal het misschien een goed schema zijn......maar anders?? overtraining

ken iemand die 13 uur per dag traint en de hele dag doorvreet (in jail zit ie en omdat ie niks anders te doen heeft traint ie maar) en die gast is echt een beest geworden nu (doet ie al een half jaar nu).

ik wil ook wel naar jail
gratis eten en gratis trainen
every bb'ers dream :P

bodybuilder0102 zei:
ken iemand die 13 uur per dag traint en de hele dag doorvreet (in jail zit ie en omdat ie niks anders te doen heeft traint ie maar) en die gast is echt een beest geworden nu (doet ie al een half jaar nu).

ik wil ook wel naar jail

heh

bodybuilder0102 zei:

ik wil ook wel naar jail

13 uur per dag trainen ? :P
zeker zeker, criminelen liegen wel vaker he :D

M4yD4y zei:
U traint veel te veel.

2 keer benen trainen op een week tijd? Volgens mij scheelt er iets met uw trainingsschema, want als ik de benen getraind heb zit da er een goei 4dagen in...

heel juist ik voel ze ook een dag of vijf dus 2x gaat niet als je ze goed doet

Of om je benen elke dag te trainen zoals die vriend van bodybuilder0102 :D

Die bajesklanten zijn zo groot omdat ze enkel compoundoef kunnen doen in de bak

Zeker overtraining. Als je zware gebruiker bent kun je dat misschien een tijdje volhouden omdat je hersteltijd gewoon korter is, dus vaker en intensiefer kunt trainen, maar voor een naturel is dat niet mogelijk.

1 set per uur, dan houd ik het ook wel 13 uur vol

• Topic Starter Topic Starter
denysis zei:

- Tribex
- HMB

- proteine/amino inname
- weight gainer
- creatine

Tuesday

Wednesday:

Thursday

Friday:

Saturday:

2 days rest

Dan heb je donderdag schouders en vrijdag borst, en dan zaterdag weer schouders! Is dat dan niet iets te veel voor je schouders??

jeroenb zei:
Dan heb je donderdag schouders en vrijdag borst, en dan zaterdag weer schouders! Is dat dan niet iets te veel voor je schouders??

Ja daar heb je gelijk in!

Moet ik daar toch nog een beetje mee schuiven.

Maar die 2 dagen rust zijn eigenlijk ook nodig om het lichaam een beetje te
herstellen.

Moet nog even kijken hoe ik dit inpas

binnekort ga ik het 2 weken uitproberen omdat ik het lichaam even een "boost"
wil geven daarna schakel ik gewoon weer terug naar 4 x per week trainen.

kan je daarna laten weten of het bevalt

Terug
Naar boven