XXL Nutrition

2x per dag trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
3.963
Waardering
5
Op maandag doe ik altijd s'avonds borst/triceps, maar nu ik een paar weken vrij ben wil ik dit splitsen. Dus s'morgens triceps/cardio en s'avonds borst.
Normaal als ik klaar ben met borst en ik wil mijn triceps trainen dan voelen die vermoeid aan een kan ik niet tot het uiterste gaan.

Is het verstandig om dit te doen?

Steve
 
Er zijn meer mensen die 2x per dag trainen.. vooral in landen waar ook aan siësta wordt gedaan, of door profs natuurlijk. Het lijkt me beter om pak 'm beet 4x per week en dan 2x per dag te trainen, dan 6x per week 1x op een dag..

Espi
 
Jij bent er dus voor, is er nog iemand op tegen?

en stel ik ga s'morgens trainen, kan ik dit dan doen op een nuchtere maag? Ik wil een beetje droger worden.
 
Tegenwoordig kan ik het haast niet meer opbrengen en eet tenminste 2 gebakken eieren voor ik weg ga (zonder brood) dan heb ik tenminste langzaam verterend eiwit en vet in mijn lijf. Maar ja, ik moet eerst nog 14 km fietsen...

Hangt er maar van af of jij gewend bent zonder ontbijt de deur uit te gaan. Op de een of andere manier wordt gezegd dat je cardio op de nuchtere maag moet doen, maar worden de wenkbrauwen gefronst over KT op de nuchtere maag... vond het altijd andersom makkelijker.. bij KT ga je echt niet zo snel anaeroob als bij cardio.

Kijk hoe het bevalt zou ik zeggen.. kun je nog altijd weer ontbijten (al dan niet keto) als het niet gaat...

Espi
 
ik ben hier zeer zker voorstander voor. Als ik de tijd ervoor zou hebben zou ik het ook doen. Wel zou ik borst 's ochtends doen en triceps 's avonds. Dit omdat in de avond je triceps nog vermoeid zijn van de ochtend en dan kun je je borst niet meer optimaal trainen. De ochtend niet op nuchtere maag als je ook wilt krachtrainen, je hebt dan geen puf en je kunt nog overtrained raken ook. Met cardio alleen kan het wel, omdat dit minder intensief is. suc6 :thumb:
 
KALE hier ben ik het dus ABSOLUUT NIET MEE EENS.. bij KT kan ik nog vrij makkelijk een tandje lager gaan zitten, maar ga jij maar eens naar een spinningles zonder eten of KH in je lijf (zoals ik 3 maanden 2x per week deed), dan sla je nog geen deuk in een pakje boter... toen ik weer KH at, dacht ik vleugeltjes gekregen te hebben.... zo'n verschil was dat...

Pfffftttt

Espi
 
met die cardio doelde ik niet op intensieve sT, maar lage intensiteit!!! Hij wil droger worden, geen spier verliezen ??? Spinning enzo lijkt mij klote voor spierbehoud.
 
Nou ik heb ook wel redelijk vaak op een nuchtere maag een wedstrijd lopen voetballen. Vroeger deed ik nooit aan ontbijt, dus volgens mij kan je gewoon cardio op een lege maag doen.

2 keer per dag trainen lijkt me gewoon niet fijn, maar je cardio splitsen van je kracht training en beide toch op dezelfde dag doen is op zich niet slecht.
 
Originally posted by Big Steve
Op maandag doe ik altijd s'avonds borst/triceps, maar nu ik een paar weken vrij ben wil ik dit splitsen. Dus s'morgens triceps/cardio en s'avonds borst.
Normaal als ik klaar ben met borst en ik wil mijn triceps trainen dan voelen die vermoeid aan een kan ik niet tot het uiterste gaan.

Is het verstandig om dit te doen?

Steve

ik ben daar zeker voorstander van!

ben je ook sneller klaar en heb je nog 'iets in je tank' hé.

verder zou ik cardio toch wel apart houden van je training. mijn mening is dat er toch minstens 6 uur tussen je training en je cardio moet zijn. maar als je 2x per dag gaat trainen, dan zou ik cardio doen op je off dagen, en DAT dan net voor je ontbijt. stevig gaan wandelen of op je gemak fietsen of zo.
 
Originally posted by KaLe
met die cardio doelde ik niet op intensieve sT, maar lage intensiteit!!! Hij wil droger worden, geen spier verliezen ??? Spinning enzo lijkt mij klote voor spierbehoud.

volledig gelijk
als meso had ik (en heb ik nog altijd een beetje trouwens) veel last van overtollig vet
ik heb het meeste weggeworken door 's morgens te gaan lopen op een nuchtere maag
het is zeker harder maar het vet vloog eraf
aleen op leten dat je daarna toch wel iets binnenspeelt
 
Bedankt allemaal voor jullie mening, ik ga maandag ochtend lekker met een nuchtere maag trainen. Ik denk dat ik (wat KaLe zegt) s'morgens begin met borst en s'avonds met triceps.

Thnx Big Steve
 
Originally posted by axestream
Nou ik heb ook wel redelijk vaak op een nuchtere maag een wedstrijd lopen voetballen. Vroeger deed ik nooit aan ontbijt, dus volgens mij kan je gewoon cardio op een lege maag doen.

qua ontbijt zal jij t nu ook niet mer zonder lang uithoudn omdat je dat eenmaal gewnd bent geraakt. als jij zonder ontbijt naar de gym vertrekt krijg je waarschijnlijk een hypoglemsich gevoel die ten koste kan gaan van je training. maar voor cardio is dit idd een ander verhaal

ben zelf wel voorstander van zon split en zal t zeker ook overwegen als ik allen train. helaas kan mn trainingsmaatje allen savonds. angezien ik inmn nieuwe schema mn nadruk wil verleggen op de kleinere spiergroepen (eestr triceps en dan borst) zou ik waarschijnlijk eerst s'ochtends triceps pakken en savond kan ik dan een oefening extra pakken voor mn borst. je hebt dan gewoon meer tijd tot je beschikking
 
Ja wat moet ik nou? moet ik beginnen met bort of met triceps. Wie heeft er het meeste verstand van hahaha :D
 
hmm...

je begint met welke van de 2 het meest achterstaat volgens jou.
 
Spike ik hou van je :D
 
Originally posted by Big Steve
Ja wat moet ik nou? moet ik beginnen met bort of met triceps. Wie heeft er het meeste verstand van hahaha :D

haha mannetje he die Steve:p

ik geef toch aan dat ik nadruk wil leggn op mnn triceps. mn borst is proprtioneel gezien (te) groot
 
Xerxes, met wie ik nog wel eens chat maar die hier amper nog te vinden is, wilde ook 2x per dag gaan trainen..

Nogmaals: lijkt mij altijd beter om 4 dagen 2x per dag te trainen dan 6 dagen 1x per dag.

Zelf heb ik vandaag rond 63 km gefietst zonder ontbijt. Ik ben tegen 7 uur opgestaan en had zo om half elf mijn eerste eten binnen (wei-honingdrank en een gekookt eitje).
In het begin liep het moeizaam, maar na pakweg een half uurtje ging het eig best goed..en speelde zelfs met de gedachte de hele tocht (130 km plus 2x10 heen/terug van/naar startplatas) zonder eten te volbrengen, maar ik dacht op tijd aan mijn cortisol (wat door de beroerde wegen toch al zoveel te verduren kreeg) en ging wat eten.. maar goed ook, want ik begon toch wel weer wat in te zakken...

Nu ben ik KH aan het stapelen: kon op de markt een ongelooflijke hoeveelheid zuivel-toetjes kopen voor slechts 1 euro! Waarschijnlijk doe ik wat cadeau aan de buren of zo.... want anders werkt het ietwat te contraproduktief..

Espi
 
:D leuke reactie's van iedereen
 
Back
Naar boven