XXL Nutrition

2x per week fullbody

Bezoekers in dit topic

DannyZZZ

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 mrt 2009
Berichten
82
Waardering
0
Nu ik minder tijd heb savonds wil ik 2x per week fullbody gaan trainen. (hiervoor 3 daagse split gedaan).

Nu dacht ik zelf aan het volgende schema:

A:
squat
benchpress
deadlift
bent over row
db shoulder press
curls

B:
deadlift
bench press
squat
mp
chinups
dips
kuiten

Alvast bedankt:cool:
 
ziet er niet mis uit, zelf denk ik ook voor tijdje over te stappen naar 2 wekelijks fullbody (extreem lui, en het is zomer voor iets)
 
Pff het lijkt me verschrikkelijk om die oefeningen binnen 1 training te doen.
 
bedankt voor de reacties.

Mij lijkt het niet erg om deze oefeningen in een training te doen. Lekker compounds knallen.
Maar train ik zo alles wel voldoende per training?
De planning was om elke oefening 3 setjes te doen (afwisselen per week 12,10,8 of 5).
 
Ik zou er dan wel sowieso langer dan een uur voor uitrekken, anders lijkt het me maar wat afwerken. Desnoods twee keer in de week 2 uur lekker slopen?
 
Als je maar twee dagen wil trainen van de zeven dagen die een week bevat moet je misschien eens goed nadenken of dit is wat je echt wil. Een goed fysiek komt je niet zomaar aanwaaien :)
 
Als je maar twee dagen wil trainen van de zeven dagen die een week bevat moet je misschien eens goed nadenken of dit is wat je echt wil. Een goed fysiek komt je niet zomaar aanwaaien :)

Probeer zelf eens een tijdje 2x per week full body vol met compounds. Ik garandeer je dat het meer effect heeft dan 4 of 5x per week een splitschema volgen vol met isolatie oefeningen.
 
Probeer zelf eens een tijdje 2x per week full body vol met compounds. Ik garandeer je dat het meer effect heeft dan 4 of 5x per week een splitschema volgen vol met isolatie oefeningen.

In een goed splitschema zitten niet alleen isoleeroefeningen.
Als je een goed splitschema hebt van 3/4 keer in de week kun je net zover komen als een fulbody training!
 
Probeer zelf eens een tijdje 2x per week full body vol met compounds. Ik garandeer je dat het meer effect heeft dan 4 of 5x per week een splitschema volgen vol met isolatie oefeningen.

Waarom trainen profs dan soms wel 6x per week? :)

Ik train 5 dagen per week en doe elke training verschillende compounds..
 
Dag 1
Back squat
Romian Deadlift
Underhand chin-up
Cable Seated Row
Barbell bench press
Dumbbell shoulder press
Scullcrusher

Dag 2
Deadlift
Front squat
Pull-up
Pendley Row
Barbell bench press
Push Press
Preacher curl

Sleutelwoorden:
3 sets, 75%-90% van je 1 RM, 2 minuten rust tussen de sets door, 100ml siroop fructose/sucrose: 50/50 tijdens training, 500kcal boven onderhoud eten elke dag 2gr eiwit x bw / 1,5 vet x bw, 3x in de week deze schema volgen zo/din/do/, interne focus, techniek voor gewicht, starting strength dvd, exrx.net, creatine monohydraat, whey isolaat/hydrolisaat, BCAA's, facia stretching,

Elke training moet weer weer anders zijn.
Voor onderhoud hanteer je een FB 2x in de week, voor anabolische groei gebruik je een FB schema 3x in de week.
2x week trainen doe ik persoonlijk alleen in de cut, naast de ziekelijke hoeveelheden aan cardio:D
 
2x per week deadlifts en shoulder presses zou ik niet aanraden.




Probeer zelf eens een tijdje 2x per week full body vol met compounds. Ik garandeer je dat het meer effect heeft dan 4 of 5x per week een splitschema volgen vol met isolatie oefeningen.

+1



Waarom trainen profs dan soms wel 6x per week? :)

Ik train 5 dagen per week en doe elke training verschillende compounds..

hmm, had toch beter van jou verwacht. profs is natuurlijk heel ander verhaal. volgens het hardgainer principe is 2 (evt 3) dagen trainen met laag volume hoge intensiteit ideaal voor veel mensen.
 
hmm, had toch beter van jou verwacht. profs is natuurlijk heel ander verhaal. volgens het hardgainer principe is 2 (evt 3) dagen trainen met laag volume hoge intensiteit ideaal voor veel mensen.

Inmiddels train ik toch al een poosje, en merk toch echt verschil in zowel kracht als massa gains tussen 3 en 5 trainingen. Omdat mijn voeding en rust gewoon goed afgesteld zijn op de intensiteit, frequentie en het volume van mijn training, kan ik vaker trainen.

Waarom zou ik meer rustdagen pakken als ik weet dat al mijn spieren volledig hersteld zijn? Dat is toch zonde van de tijd? Stilstaan is achteruit gaan hé :)

Dat een training kort maar heel intensief moet zijn ben ik volledig met je eens! Maar twee trainingen per week is naar mijn mening niet voldoende (als gevorderde trainee) om er zoveel mogelijk uit te halen.

Kijk eens als voorbeeld naar de 1ste training van TS. Als je elke oefening op maximale intensiteit uitvoert zal die laatste oefening nooit, maar dan ook nooit optimaal zijn.

Het verschil tussen een split en fullbody is dat je met een split meer tijd hebt om dezelfde spiergroepen te trainen. Het is niet zo dat je met een split je spieren vaker in de week traind, alleen gescheiden van andere spiergroepen.

Je hoeft het hier niet mee eens te zijn, maar als je na een squatsessie, een deadlift sessie en wat stevige pull ups nog maximaal kan shoulder pressen zit er een probleem in je intensiteit.
 
Ik denk dat voor beide geen verschil maak.
Met een split kun je het maximale uit een spier halen qua groei.
Met een fullbody verdeel je het over de week.

Wissel gewoon om de tijd af met beide schema's.
 
Inmiddels train ik toch al een poosje, en merk toch echt verschil in zowel kracht als massa gains tussen 3 en 5 trainingen. Omdat mijn voeding en rust gewoon goed afgesteld zijn op de intensiteit, frequentie en het volume van mijn training, kan ik vaker trainen.

Waarom zou ik meer rustdagen pakken als ik weet dat al mijn spieren volledig hersteld zijn? Dat is toch zonde van de tijd? Stilstaan is achteruit gaan hé :)

Dat een training kort maar heel intensief moet zijn ben ik volledig met je eens! Maar twee trainingen per week is naar mijn mening niet voldoende (als gevorderde trainee) om er zoveel mogelijk uit te halen.

Kijk eens als voorbeeld naar de 1ste training van TS. Als je elke oefening op maximale intensiteit uitvoert zal die laatste oefening nooit, maar dan ook nooit optimaal zijn.

Het verschil tussen een split en fullbody is dat je met een split meer tijd hebt om dezelfde spiergroepen te trainen. Het is niet zo dat je met een split je spieren vaker in de week traind, alleen gescheiden van andere spiergroepen.

Je hoeft het hier niet mee eens te zijn, maar als je na een squatsessie, een deadlift sessie en wat stevige pull ups nog maximaal kan shoulder pressen zit er een probleem in je intensiteit.

Dat is toch bij een 4-5 daagse split ook zo? Na een Pendlay Row Barbell intensief knallen heeft mijn rug het eigenlijk wel gehad voor de dag...de volgende rugoefeningen zou ik nooit maximaal kunnen uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch bij een 4-5 daagse split ook zo? Na een Pendlay Row Barbell intensief knallen heeft mijn rug het eigenlijk wel gehad voor de dag...de volgende rugoefeningen zou ik nooit maximaal kunnen uitvoeren.

Daar zeg je het al :)
Dan heeft je rug het gehad, en met een splitschema stop je na rug (of je doet nog wat biceps/triceps shizzel) en ga je eerst een nachtje slapen -> energie opdoen voordat je aan een andere spiergroep begint.
 
Ik vind dat een UB/LB-split en een push/pull/benen-schema wel erg goed gaat, probeer gewoon dingen uit.

Iedereen is verschillend, door trial & error kunnen we allemaal ons eigen optimale schema opstellen.
 
In een goed splitschema zitten niet alleen isoleeroefeningen.
Als je een goed splitschema hebt van 3/4 keer in de week kun je net zover komen als een fulbody training!

Snap ik, maar m'n punt is dat het onzin is te zeggen dat je net zo goed iets anders kan gaan doen als je maar 2x p. week full body doet :)
Er zijn een hoop slechtere schema's te bedenken.
 
Back
Naar boven