Fitness Seller

2x per week spiergroep trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Astra27

Novice
Lid geworden
13 sep 2015
Berichten
18
Waardering
2
Ik vraag me af wat nu beter is als je per week 2x dezelfde spiergroep traint. Pakken jullie dan dezelfde oefeningen 2x per week of verschillende oefeningen.
Dus op bv maandag en donderdag schema a of maandag schema a en donderdag schema b?
 
Ik vraag me af wat nu beter is als je per week 2x dezelfde spiergroep traint. Pakken jullie dan dezelfde oefeningen 2x per week of verschillende oefeningen.
Dus op bv maandag en donderdag schema a of maandag schema a en donderdag schema b?
hoe ziet je schema er dan uit??
 
Ik vraag me af wat nu beter is als je per week 2x dezelfde spiergroep traint. Pakken jullie dan dezelfde oefeningen 2x per week of verschillende oefeningen.
Dus op bv maandag en donderdag schema a of maandag schema a en donderdag schema b?

Hangt o.a. van je focus af:

- Ben je meer gericht op kracht in bepaalde oefeningen, dan 2x per week (of soms vaker) dezelfde oefeningen.

- Ben je meer hypertrofie gericht, dan kan het effectiever zijn om andere oefeningen te doen.
Wat dan vaak gedaan wordt zijn variaties op de basisbewegingen.

Bijvoorbeeld
A
squats
RDL
Bench press
Pullups
Bent rows
DB OH press
Upright rows
barbell curls

B
deadlifts
front squats
Incline press
Chins
T bar rows
Military press
DB lateral raises
Incline curls
 
Momenteel ga ik 4 dagen per week en doe ik een split schema.
Dag 1 benen rug triceps
Dag 2 borst biceps schouders buik.
Ivm vakantie wat minder getraind en voor mijn gevoel werkt het voor mij nu het best om de spiergroepen 2x per week aan te pakken. Iets minder intensief, maar wel een goede prikkeling, om weer op te bouwen.
 
Ik train op dit moment ook 4 keer per week (dat is de bedoeling althans :p) en ik doe PPL en dan 1 FB training.

De PPL vind ik leuk omdat ik dan ongeveer 2-3 spiergroepen per keer kan trainen en bij de FB doe ik dan sowieso andere oefeningen. Kwestie om het leuk te houden. Elke spiergroep is dan op het eind van de week ook 2 keer aan bod gekomen.

Deze manier (PPL + FB) is een optie zoals er nog 100 zijn ;)
 
Dat is waar. Je moet het leuk houden. Ppl zag ik ook voirbijkomen. Lijkt me inderdaad ook een goede trainingsvorm.
 
Ik vraag me af wat nu beter is als je per week 2x dezelfde spiergroep traint. Pakken jullie dan dezelfde oefeningen 2x per week of verschillende oefeningen.
Dus op bv maandag en donderdag schema a of maandag schema a en donderdag schema b?


Ik doe maar iets, hou van trainen, zolang het goed voelt zonder blessures blijf ik trainen soms 1x een bepaalde spiergroep p.w, soms 2 dagen achter elkaar en soms weer 1x in de week. Alles zal wel in proporties moeten blijven, af en toe lekker poseren thuis voor de spiegel anders krijg je een raar fysiek na verloop van tijd en zal het verschil steeds groter worden
 
ppl is prima, frequentie hoort ook mooi op 2-3x per week te liggen, imo zou ik zoveel mogelijk dezelfde oefeneningen doen, want anders wordt je ergens nooit sterker in.. wel variëren in reps & sets, na bijv. 12 weken switch je (buiten basis compound oefeningen om) van oefeningen. natuurlijk kun je bij bijv. bicep en tricep isolatie wel vaker switchen
 
Back
Naar boven