Fitness Seller

2x per week zelfde spiergroepen

Bezoekers in dit topic

Achillias

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2007
Topics
5
Stats  
Lid geworden
18 jul 2007
Geslacht
Man
Wie van jullie pakt hier 2x in de week alle spiergroepen opnieuw, en wie niet.

Beargumenteer aub ;)

Ik doe het 3/4x per week dmv een fullbody schema dat bestaat uit squats, glute ham raises of goodmornings, rows, military presses, powerjerks en nog wat extra grip en soms arm werk.

Mijn reden hiervoor is dat ik wel vrij snel herstel van m'n workouts oa. omdat ik een niet heel hoog volume per workout gebruik.

Momenteel 4x/w squats, presses en power cleans. Goed te doen, mits je een goede planning maakt. Dat wil zeggen de intensiteit van de trainingen aanpassen en tijdig deloaden.

De reden achter deze aanpak is het feit dat ik met een hoge frequentie langzaam het volume wil opvoeren om daarna het volume en de frequentie drastisch te verlagen en vervolgens met hoge intensiteit wil trainen.

Of dit zinvol is; dat ligt maar net aan je doelstellingen ;)

Ik doe nu een push pull systeem dat 2 keer per week dezelfde spiergroepen met
andere oefeningen aanspreekt...

Waarom? om droger te worden.
Bij mij werkt het beter dan een split, vermoed omdat er meer spieren tijdens de
training worden aangesproken.

Ik doe 2 keer per week fullbody verdeeld over 2 opeenvolgende dagen.

Dan heb ik meer tijd voor me oefeningen en kan ik ze beter uitvoeren. Grote groepen pak ik 2 keer. Training duurt dan zon 45 tot 60 minuten.

Dus pak 2 keer per week alle spiergroepen in 4 dagen.,

Werkt erg goed voor mij!!

Reactie van mijn kant ook ;)

Persoonlijk pak ik op dit moment 2x in de week alle spiergroepen aan met een 4 daagse splits schema,

de reden hiervoor is namelijk dat ik na een dagje rusten vrijwel geen hinder meer ondervindt van de spiergroepen die ik 2 dagen geleden heb getraind.

Alleen weet ik niet of dit nu echt bevordelijk is voor het aanmaken van massa (wat mijn doel namelijk is).:cool:,

Als ik alleen naar mijn lichaam kijk zeg ik van wel, groei als een kool (bijna een maand bezig) maar of dit handig is op langere termijn weet ik nog niet.

ga zo door totdat je niet meer vooruit gaat..

Ik doe nu een push pull systeem dat 2 keer per week dezelfde spiergroepen met
andere oefeningen aanspreekt...
.

Een push/pull IS toch een split........ ???

Een push/pull IS toch een split........ ???

Typische split is eigenlijk een sessie die maar één spiergroep per training aanspreekt.
Dus eigenlijk één keer per week je borst bv ...

Typische split is eigenlijk een sessie die maar één spiergroep per training aanspreekt.
Dus eigenlijk één keer per week je borst bv ...

Dan ben je toch wel heel veel dagen bezig....
borst
quadriceps
hamstrings
glutes
kuiten
biceps
triceps
lats
traps
schouders
...

Dan ben je toch wel heel veel dagen bezig....
borst
quadriceps
hamstrings
glutes
kuiten
biceps
triceps
lats
traps
schouders
...

Muggezifter ... je weet wel wat ik bedoel :p

Dagje Borst
Dagje Rug
Dagje Benen
Etc ...

Muggezifter ... je weet wel wat ik bedoel :p

Dagje Borst
Dagje Rug
Dagje Benen
Etc ...
Ja, ik weet wat je bedoelt. Maar als je aan dag aan je borst wijdt, dan lijkt met mij vreemd om maar een dag aan de volledige benen, en één aan de volledige rug de wijden.

Wie heeft er dan ook dikke benen nodig :p

Je kan idd je quads & hams dan gaan opdelen en kuiten bij elk van de 2 trainingen doen;
Vind ik zinloos bij zo'n split. Alles wordt zowiezo nog eens meegetraind, in minder mate,
met je deadlift, en je hams met je BOR's.

Ik deed trouwens ook niet meer dan frontsquats, lunges en calve raises
in het begin op één dag, één keer per week en mijn benen gingen er ook op vooruit.
Welliswaar tot tegen failure and beyond ... Sometimes less is more

Wie heeft er dan ook dikke benen nodig :p

Je kan idd je quads & hams dan gaan opdelen en kuiten bij elk van de 2 trainingen doen;
Vind ik zinloos bij zo'n split. Alles wordt zowiezo nog eens meegetraind, in minder mate,
met je deadlift, en je hams met je BOR's.
Akkoord, hams, quads en kuiten nog eens apart gaan opdelen vind ik ook onzin. Ik wilde maar zeggen dat ik borst een aparte dag geven even veel onzin vind:p

Hangt er nogal vanaf of je een goede of zwakke borst hebt ...
als ik mijn borst helemaal apart houdt, kan ik mijn borst, en 2 dagen nadien bv mijn schouders &
triceps zwaarder aanpakken. Dus ja, het is een beetje wikken en wegen wat je wilt hé.

Ja, ik weet wat je bedoelt. Maar als je aan dag aan je borst wijdt, dan lijkt met mij vreemd om maar een dag aan de volledige benen, en één aan de volledige rug de wijden.

Hij bedoelt dat borst over het algemeen als 'grote' spiergroep wordt gezien terwijl dat eigenlijk behoorlijk meevalt; beter gezegd tegenvalt. BEnen en rug daarentegen behoorlijk groter. Dus maar 1 dag borst zou dan wel helemaal ruim 2 dagen benen moeten zijn in zijn muggezifterij waar ik het mee eens ben :D

Borst is idd maar klein ten opzichte van rest, maar het wordt ook nergens meer meegenomen.
Rug en benen worden vaak aangesproken bij tal van andere oefeningen, bij borst is dit niet het geval imo.

Borst is idd maar klein ten opzichte van rest, maar het wordt ook nergens meer meegenomen.
Rug en benen worden vaak aangesproken bij tal van andere oefeningen, bij borst is dit niet het geval imo.
Benen worden bijna alleen meegenomen met andere oefeningen als je deadlifts en powercleans doet voor rug. Borst wordt trouwens wel aangesproken bij triceps oefeningen.

ik ook .
in UB/LB verdeling.
ik reageer beter op deze manier van trainen dan op split of FB.
train bijna nooit tot faillure.
heb een basis-krachtschema wat in 11 fase,s 8 maanden duurt.
daar hou ik me aan om blesures en overbelasting te voorkomen.
vind me gezondheid belangrijker dan prestatie .
doe toch geen wedstrijden of games .
ben tenslotte geen 18 meer...........

5x5 principe 2x per week.
Heb veel tijd nodig om t herstellen, zeer intensieve trainingen.

Back
Naar boven