AndroidHealthClinic

2x pw, paar spieren niet

Bezoekers in dit topic

Inza

Cool Novice
Lid geworden
19 jul 2013
Berichten
97
Waardering
3
Hallo allemaal,

Ik heb nu iets langer dan een jaartje goed getraind. Voeding in orde, 4 dagen per week, soms 3. Alle spieren minimaal 1 keer per week, sommige 2x per week.

De laatste paar weken train ik echter iets minder goed.
Mijn motivatie is een beetje weg en dat van mijn trainingsmaat ook.
Dit in combinatie met het feit dat ik veel uit ga de laatste tijd (waar ik een jaar lang vrijwel niet uit ben geweest, nu weer de smaak te pakken gekregen, ga iedere week wel uit nu, geen groot probleem lijkt mij aangezien ik nog maar 19 ben, val me hierop dus niet meteen aan) heeft er voor gezorgd dat ik eigenlijk de laatste paar weken nog maar 2 keer in de week train, en ook niet alles meer mee pak.......

Mijn week ziet er tegenwoordig een beetje zo uit:

-Maandag: Chest, schouders, triceps (harde training, meestal rond de 2 uur bezig)
-Dinsdag: Rust, wel goede voeding net zoals maandag.
-Woensdag: Onder/midden/boven rug, biceps (ook harde training van rond de 2 uur, onder andere deadlifts).
-Donderdag: Rust, ook goede voeding net zoals woensdag.
-Vrijdag: De dag die ik eerst NOOIT oversloeg, maar de laatste tijd niet meer kan opbrengen, eindelijk weekend, dag erna uitgaan, dus deze dag wordt de laatste tijd geskipt.... voeding is wel in orde op deze dag.
-Zaterdag: Uitgaan (niet persé drank, voeding wel wat minder, niet dat ik aankom, maar eiwitten liggen niet heel hoog op een biefstuk na).
-Zondag: Brak, veel water drinken maar weinig eiwitten.

En dan begint alles weer van voor af aan, week begint goed, maar zodra het weekend voor de deur staat gaat het weer wat minder.

Wat ik mij nu afvraag is 3 dingen, 1:

-Met 2 trainingsdagen en 5 dagen goede voeding kan ik toch gewoon rustig aan gains maken? Natuurlijk, ik weet het, 2 dagen is heel weinig, 3 of 4 zou veel beter zijn, dit weet ik allemaal, maar het zal toch niet zo zijn dat ik nu hooguit mijn gains vast houd en vrij weinig meer bij pak? Gewoon rustig aan gainen neem ik voor lief, zoals eerder vermeld ben ik nog maar 19 jaar, moet van het weekend kunnen genieten denk ik zo.

2:
-Die 1 keer op de 2 weken tijd (pak m beet) wat alcohol zal toch niet zoveel kwaad kunnen lijkt mij? De carbs zullen zeker niks uitmaken, doel meer op de spierafbraak van alcohol. Ik drink overigens wel onsettend veel water voor en na het uitgaan, mocht dit het process van afbraak verminderen....

en 3:

Het feit dat ik geen: Legs (wel deadlift waarbij ik mijn glutes echt super hard voel, maar quads en calves vrijwel niet), forearms (wat toch al vrij weinig mensen doen), ABS (wat ik voor en tijdens de zomer 3x per week trainde), de bijbehorende oblique (zijkant) en traps meer train, is dit heel erg? Dit zijn allemaal spieren die ik voorheen 1 maal per week trainde (inderdaad, op vrijdag) en nu de laatste tijd overgeslagen worden.... Dit zijn in mijn ogen allemaal wel een soort van bijzaak spieren (naar mijn mening zeker, maar zie ik veel mensen in de gym sommige van deze spieren vrijwel nooit trainen).
Ik weet dat ze altijd over legs zeggen "dat de rest niet meer mee gaat" als je ze niet traint (op deadlits na in mijn geval) enz., geldt dit in mijn geval dus ook? Met andere woorden, zeggen jullie dat ik deze eerder genoemde spieren beter wel kan trainen, omdat ik anders geen gains meer maak? Of zou dit pas het geval zijn als ik over pak m beet 3 jaar nog steeds zo zou trainen (waar ik niet van uit ga).

Graag hoor ik jullie antwoord/mening/kijk op mijn situatie...

Niet gaan haten a.u.b., daar heb ik ook niks aan, alleen serieuze reacties graag...

En voor dat iemand zegt om van dinsdag of donderdag mijn 3de trainingsdag te maken... dit zou kunnen inderdaad, maar mijn vragen zijn nu even gericht op de huidige situatie.

Alvast bedankt en sorry voor de lange post! ;)
 
En wat voor reactie verwacht ge op een bodybuildforum?
 
Imo beachboy spieren wilt ge trainen en benen niet en dan vraagt ge onze goedkeuring daarvoor?
Skip legday dan niet of switch em met maandag, es kijken als ge dan nog gaat skippen :p
 
Misschien beter om gewoon te stoppen? Bodybuilden is alles trainen klaar..
 
Als blijkt dat twee keer echt de max is zou ik gewoon full body doen op hoge intensiteit. Een A - B schema werkt dan prima en heb je vrijdag wel zin dan gooi je er gewoon een extra A of B workout in.
 
benen bijzaakspieren :roflol: als er 1 ding echt lelijk kan zijn aan een man zijn het van die ongetrainde chicken legs.
 
Niet trainen omdat je de volgende dag uitgaat


wat
 
Wordt wat serieuzer met je training man, je hoeft echt niet je leven om fitness te laten draaien met er is wel een zekere mate van discipline voor nodig.
 
Ik zou dan ook voor een fullbody gaan en 2-3x in de week trainen. Spillebeentjes onder een breed bovenlichaam is geen porum...
 
Ik zou dan ook voor een fullbody gaan en 2-3x in de week trainen. Spillebeentjes onder een breed bovenlichaam is geen porum...
Maak je geen zorgen, met zijn instelling wordt ie toch nooit breed.
 
Als blijkt dat twee keer echt de max is zou ik gewoon full body doen op hoge intensiteit. Een A - B schema werkt dan prima en heb je vrijdag wel zin dan gooi je er gewoon een extra A of B workout in.

mmmh dat is inderdaad een optie, bedankt voor je tip!
Voor de overige mensen hier was het blijkbaar teveel gevraagd om gewoon antwoord te geven op de vragen die ik stelde :o Not even mad

---------- Toegevoegd om 18:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Wordt wat serieuzer met je training man, je hoeft echt niet je leven om fitness te laten draaien met er is wel een zekere mate van discipline voor nodig.

Precies dit denken de meeste hier dus wel... misschien dat dit voor jullie allemaal wel geld, maar niet voor iedereen dus, ook niet voor mij...

Omdat ik niet 4x per week train kan ik beter stoppen? Lijkt mij dat die 2x per week die ik nog ga nog altijd beter zijn dan mensen die helemaal niet gaan.....
 
mmmh dat is inderdaad een optie, bedankt voor je tip!
Voor de overige mensen hier was het blijkbaar teveel gevraagd om gewoon antwoord te geven op de vragen die ik stelde :o Not even mad

---------- Toegevoegd om 18:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------



Precies dit denken de meeste hier dus wel... misschien dat dit voor jullie allemaal wel geld, maar niet voor iedereen dus, ook niet voor mij...

Omdat ik niet 4x per week train kan ik beter stoppen? Lijkt mij dat die 2x per week die ik nog ga nog altijd beter zijn dan mensen die helemaal niet gaan.....

Dit forum is ook niet voor iedereen bestemd, misschien ook niet voor jou, srs moest ik jou redenering volgen, 2 dagen voor en de dag na uitgaan niet gaan trainen, ik kom nooit meer in de gym.

En om te stoppen moet je imo eerst beginnen.
 
Gewoon alles trainen of niet trainen
 
-Vrijdag: De dag die ik eerst NOOIT oversloeg, maar de laatste tijd niet meer kan opbrengen, eindelijk weekend, dag erna uitgaan, dus deze dag wordt de laatste tijd geskipt.... voeding is wel in orde op deze dag.
-Zaterdag: Uitgaan (niet persé drank, voeding wel wat minder, niet dat ik aankom, maar eiwitten liggen niet heel hoog op een biefstuk na).
-Zondag: Brak, veel water drinken maar weinig eiwitten.


Het feit dat ik geen: Legs (wel deadlift waarbij ik mijn glutes echt super hard voel, maar quads en calves vrijwel niet), forearms (wat toch al vrij weinig mensen doen), ABS (wat ik voor en tijdens de zomer 3x per week trainde), de bijbehorende oblique (zijkant) en traps meer train, is dit heel erg?

En jij vraagt je serieus af of je gains gaat maken :roflol:
 
Hallo allemaal, Ik heb nu iets langer dan een jaartje goed getraind. Voeding in orde, 4 dagen per week, soms 3. Alle spieren minimaal 1 keer per week, sommige 2x per week. De laatste paar weken train ik echter iets minder goed. Mijn motivatie is een beetje weg en dat van mijn trainingsmaat ook. Dit in combinatie met het feit dat ik veel uit ga de laatste tijd (waar ik een jaar lang vrijwel niet uit ben geweest, nu weer de smaak te pakken gekregen, ga iedere week wel uit nu, geen groot probleem lijkt mij aangezien ik nog maar 19 ben, val me hierop dus niet meteen aan) heeft er voor gezorgd dat ik eigenlijk de laatste paar weken nog maar 2 keer in de week train, en ook niet alles meer mee pak....... Mijn week ziet er tegenwoordig een beetje zo uit: -Maandag: Chest, schouders, triceps (harde training, meestal rond de 2 uur bezig) -Dinsdag: Rust, wel goede voeding net zoals maandag. -Woensdag: Onder/midden/boven rug, biceps (ook harde training van rond de 2 uur, onder andere deadlifts). -Donderdag: Rust, ook goede voeding net zoals woensdag. -Vrijdag: De dag die ik eerst NOOIT oversloeg, maar de laatste tijd niet meer kan opbrengen, eindelijk weekend, dag erna uitgaan, dus deze dag wordt de laatste tijd geskipt.... voeding is wel in orde op deze dag. -Zaterdag: Uitgaan (niet pers drank, voeding wel wat minder, niet dat ik aankom, maar eiwitten liggen niet heel hoog op een biefstuk na). -Zondag: Brak, veel water drinken maar weinig eiwitten. En dan begint alles weer van voor af aan, week begint goed, maar zodra het weekend voor de deur staat gaat het weer wat minder. Wat ik mij nu afvraag is 3 dingen, 1: -Met 2 trainingsdagen en 5 dagen goede voeding kan ik toch gewoon rustig aan gains maken? Natuurlijk, ik weet het, 2 dagen is heel weinig, 3 of 4 zou veel beter zijn, dit weet ik allemaal, maar het zal toch niet zo zijn dat ik nu hooguit mijn gains vast houd en vrij weinig meer bij pak? Gewoon rustig aan gainen neem ik voor lief, zoals eerder vermeld ben ik nog maar 19 jaar, moet van het weekend kunnen genieten denk ik zo. 2: -Die 1 keer op de 2 weken tijd (pak m beet) wat alcohol zal toch niet zoveel kwaad kunnen lijkt mij? De carbs zullen zeker niks uitmaken, doel meer op de spierafbraak van alcohol. Ik drink overigens wel onsettend veel water voor en na het uitgaan, mocht dit het process van afbraak verminderen.... en 3: Het feit dat ik geen: Legs (wel deadlift waarbij ik mijn glutes echt super hard voel, maar quads en calves vrijwel niet), forearms (wat toch al vrij weinig mensen doen), ABS (wat ik voor en tijdens de zomer 3x per week trainde), de bijbehorende oblique (zijkant) en traps meer train, is dit heel erg? Dit zijn allemaal spieren die ik voorheen 1 maal per week trainde (inderdaad, op vrijdag) en nu de laatste tijd overgeslagen worden.... Dit zijn in mijn ogen allemaal wel een soort van bijzaak spieren (naar mijn mening zeker, maar zie ik veel mensen in de gym sommige van deze spieren vrijwel nooit trainen). Ik weet dat ze altijd over legs zeggen "dat de rest niet meer mee gaat" als je ze niet traint (op deadlits na in mijn geval) enz., geldt dit in mijn geval dus ook? Met andere woorden, zeggen jullie dat ik deze eerder genoemde spieren beter wel kan trainen, omdat ik anders geen gains meer maak? Of zou dit pas het geval zijn als ik over pak m beet 3 jaar nog steeds zo zou trainen (waar ik niet van uit ga). Graag hoor ik jullie antwoord/mening/kijk op mijn situatie... Niet gaan haten a.u.b., daar heb ik ook niks aan, alleen serieuze reacties graag... En voor dat iemand zegt om van dinsdag of donderdag mijn 3de trainingsdag te maken... dit zou kunnen inderdaad, maar mijn vragen zijn nu even gericht op de huidige situatie. Alvast bedankt en sorry voor de lange post! ;)
Did not read.
 
Back
Naar boven