MuscleMeat

~ 3.000 kcal cut cycle schema

Bezoekers in dit topic

Waar komt die angst voor carbs vandaan?

Als je zijn voedingsschema bekijkt, komt dit vast van een vergane glorie wedstrijd bb'er. Die nog steeds in
de golden 80's leeft qua kennis.
 
Ja Sodium is belangrijker dan sommige denken , diegene die al hun zoutiname schrappen gaan juist die spiervolume verliezen ook al zit je op hoge Carbs . Dus Sodium kan geen kwaad , tenzij je teveel neemt 5 /6 gr per dag ja. Geen angst maar zie het nut niet van 300 Carbs tijdens een cut , ik zou eerder voor 300 eiwit gaan zodat ik zeker ben dat mijn lichaam voldoende eiwitten kan beschikken voor spierbehoud en eventueel spiermassa opbouw , zelfs met een cut . Zoals ik al zei , eiwitten is essentieel , Carbs NIET

Ik zeg niet dat sodium niet belangrijk is. Wel is het onverstandig om dit plotseling te verhogen terwijl je midden in een kuur zit. Zout hou je het liefst constant omdat je lichaam zich hier op aanpast. Ga je dit in een kuur opschroeven ga je te veel vocht vast houden wat alleen maar tegen gaat werken en niet echt gezond is.

Die jongen eet 3.000kcal, die moet zijn carbs nou eenmaal zo hoog houden. Als hij lager gaat zitten lijkt het me dat hij zijn carbs er langzaam uit gaat halen om zijn kcal te verlagen.

De kuur opzich zorgt er al voor dat zijn spieren beter beschermd zijn tegen verlies in een cut, extra eiwitten zijn niet nodig.
 
Als je zijn voedingsschema bekijkt, komt dit vast van een vergane glorie wedstrijd bb'er. Die nog steeds in
de golden 80's leeft qua kennis.

Nee mijn voedingsschema heb ik helemaal zelf gemaakt en doe niemand na .
En heb er goeie resultaten mee tot nu toe ;)
 
Nee mijn voedingsschema heb ik helemaal zelf gemaakt en doe niemand na .
En heb er goeie resultaten mee tot nu toe ;)

Fijn dat je er goeie resultaten mee hebt gehaalt, maar probeer niet iedereen over te halen dat jouw manier de beste is, want dat is het niet. Ook zeg ik niet dat het eten van carbs in een cut het beste is, want dit is het ook niet. Er is namenlijk niks wat het beste is. Alles werkt, dus doe het allemaal lekker op de manier die je prettig vindt.
 
Ik zeg niet dat sodium niet belangrijk is. Wel is het onverstandig om dit plotseling te verhogen terwijl je midden in een kuur zit. Zout hou je het liefst constant omdat je lichaam zich hier op aanpast. Ga je dit in een kuur opschroeven ga je te veel vocht vast houden wat alleen maar tegen gaat werken en niet echt gezond is.

Die jongen eet 3.000kcal, die moet zijn carbs nou eenmaal zo hoog houden. Als hij lager gaat zitten lijkt het me dat hij zijn carbs er langzaam uit gaat halen om zijn kcal te verlagen.

De kuur opzich zorgt er al voor dat zijn spieren beter beschermd zijn tegen verlies in een cut, extra eiwitten zijn niet nodig.

Tja , iedereen zijn mening he , maar ik vind het verre van optimaal in ieder geval maar uiteindelijk wie ben ik ?
Moet zelf weten wat iemand doet en wilt doen. Als je kuurt zorg dan wel dat je voeding in check is , anders geef je mensen de indruk dat je maar wat aan kloot .Saté saus , Hahah anders kan die het niet eten want het is zo droog lol
 
Tja , iedereen zijn mening he , maar ik vind het verre van optimaal in ieder geval maar uiteindelijk wie ben ik ?
Moet zelf weten wat iemand doet en wilt doen , als ik een naald in me kont ga steken zorg ik wel dat de basis er is en daarmee bedoel ik kennis van voeding zoiezo . Saté saus , Hahah anders kan die het niet eten want het is zo droog lol


anders is het zo droog ja hahaha haha. Die jongen heeft een oplossing gevonden om het wel weg te krijgen. Laat het het hem dan zo doen.
 
anders is het zo droog ja hahaha haha. Die jongen heeft een oplossing gevonden om het wel weg te krijgen. Laat het het hem dan zo doen.

Ik hou hem ook niet tegen , ik spreek hem alleen tegen ;) daarvoor heeft ie een topic geopend om feedback te krijgen
 
Ik hou hem ook niet tegen , ik spreek hem alleen tegen ;) daarvoor heeft ie een topic geopend om feedback te krijgen

Dat heb ik in de gaten haha :p
Maar je spreekt hem tegen omdat je volgens mij het idee hebt dat de manier die jij gebruikt het enige is waarmee je de beste resultaten mee gaat behalen. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat dit niet het geval is :)
 
Dat heb ik in de gaten haha :p
Maar je spreekt hem tegen omdat je volgens mij het idee hebt dat de manier die jij gebruikt het enige is waarmee je de beste resultaten mee gaat behalen. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat dit niet het geval is :)

Heb ik ook niet gezegd ook al spreek ik op die toon. resultaten van aas gebruik worden afgestemd op je voeding grotendeels en training . Als je voeding niet optimaal is , ga je geen optimale resultaten behalen ;)
En zijn voeding is niet optimaal , klaar is Kees ;)
 
Volgens jou...

Haha ja maar ik weet ook wel dat jullie diep van binnen dat ook vinden ;)
Het is gewoon zo dat jullie vandaag zin hebben om discussies te voeren en dat komt goed uit want ik heb er ook zin in :D
 
Haha ja maar ik weet ook wel dat jullie diep van binnen dat ook vinden ;)
Het is gewoon zo dat jullie vandaag zin hebben om discussies te voeren en dat komt goed uit want ik heb er ook zin in :D

Het is zelfs geen dicussie ;) Als je je kcal uit rijstwafels en droge kip wilt halen is dat je goed recht. Maar als
ik bv mijn kip neem, en er een saus over doe met een gelijk aantal kcal dan die rijstwafels, weet ik wel wat
kiezen. Maar goed, dat zal vast niet 'hardcore' genoeg zijn hé... want als je cut moet je broccoli en vis eten
en niets anders :)
 
Het is zelfs geen dicussie ;) Als je je kcal uit rijstwafels en droge kip wilt halen is dat je goed recht. Maar als
ik bv mijn kip neem, en er een saus over doe met een gelijk aantal kcal dan die rijstwafels, weet ik wel wat
kiezen. Maar goed, dat zal vast niet 'hardcore' genoeg zijn hé... want als je cut moet je broccoli en vis eten
en niets anders :)

heeft niets met hardcore te maken , waarom wil je die suikers uit Satesaus of wat voor saus dan ook hebben , wat voor goeds doet dat aan je lichaam ? Je eet dan niet om je lichaam te voeden je eet dan om je smaakpapillen een plezier te doen. En er is echt wel degelijk verschil tussen kwaliteits calorieën en lege calorieën
 
heeft niets met hardcore te maken , waarom wil je die suikers uit Satesaus of wat voor saus dan ook hebben , wat voor goeds doet dat aan je lichaam ? Je eet dan niet om je lichaam te voeden je eet dan om je smaakpapillen een plezier te doen. En er is echt wel degelijk verschil tussen kwaliteits calorieën en lege calorieën

Waarom zou je die smaakpapillen geen plezier willen doen door alleen maar te eten wat je niet lekker vindt?
Om het jezelf zo moeilijk mogelijk te maken? Met welk doel?
Zolang het grootste deel van je schema wel de juiste voedingsstoffen bevat zie ik het probleem niet.
En die suikers zijn echt geen ramp in een cut zolang je onder je onderhoud zit.
 
dgbg.gif
 
300 eiwitten is echt dikke overkill, zijn genoeg mensen met verstand (Galen/Cools/BigCat) dit spreken over max 2,2 per LBW want rest wordt toch niet opgenomen.
Meer wordt gewoon opgenomen, en hogere hoeveelheden kunnen voordelig zijn in sommige situaties.
 
heeft niets met hardcore te maken , waarom wil je die suikers uit Satesaus of wat voor saus dan ook hebben , wat voor goeds doet dat aan je lichaam ? Je eet dan niet om je lichaam te voeden je eet dan om je smaakpapillen een plezier te doen. En er is echt wel degelijk verschil tussen kwaliteits calorieën en lege calorieën

Denk jij nou echt dat je lichaam een verschil gaat maken tussen carbs uit rijstwafels of carbs uit Satésaus???
 
Denk jij nou echt dat je lichaam een verschil gaat maken tussen carbs uit rijstwafels of carbs uit Satésaus???

Ja dat je meer satesaus wil :D
 
Back
Naar boven