Fitness Seller

~ 3.000 kcal cut cycle schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind dat ja , zeker omdat je kuurt neem ik aan dat je minstens op 250 gr eiwit per dag zit . Hallo , ben ik de enige die dat vind hier , snap het echt niet ? Voor de rest zit je op 100 gr vet , terwijl 1 gram per kg ruim dan voldoende is , wil je meer vetten voor wat precies ? Om je hormonen tevreden te houden , die zijn zoiezo gekloot door je aas dus snap het niet . Wil je zo graag je vetten omhoog oké , verlaag je Carbs dan , zorg voor zoiets , 300 gr eiwit , 230 Carbs , 90 vet . Ben er overtuigd van dat die indeling veel betere resultaten geeft .
En ja , bij je 3 e maaltijd heb je 115 Carbs dus neem ik aan dat dat na je training is ? Maar waarom heb je dan later nog eens 77 Carbs samen met 30 gr vet en 28 eiwit , slaat toch nergens op . Als je effectief wilt cutten , zorg je ervoor dat je Carbs rond je trainingen zitten , wanneer je ze verbruikt . Als je Carbs eet en ze dan niet verbruikt , gaat je lichaam ze opslagen , na je grote carb maaltijd na je training horen rest van je maaltijden eiwitten en groenten te bevatten met goede vetten . Daar is geen discussie over mogelijk

Kuur jij zelf ook? Kun je jouw schema eens post zodat ik kan zien hoe jij het doet? :)
 
Als je Carbs eet en ze dan niet verbruikt , gaat je lichaam ze opslagen

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Jij hebt duidelijk nog geen kaas gegeten van de studies ivm voeding de afgelopen decennia. Mijn God zeg...
 
Kuur jij zelf ook? Kun je jouw schema eens post zodat ik kan zien hoe jij het doet? :)

Ja ik kuur zelf ook , en aub dit is wat ik momenteel doe . Ik ben niet bezig met cutten , ik ben in me Lean bulk nu ;

Meal 1 ; 10 uur

12 ei eiwitten
100 gram havermout
200 ml amandel melk

Meal 2 ; 12 uur

200 gram kipfilet
200 gram zoete aardappel
200 gram broccoli

Meal 3 ; 14.30 uur

2 scoops whey protein
7 rijst wafels

Meal 4 ; post workout meal 18.00 uur

5 rijst wafels
300 gram Tonijn
100 gram rijst
200 gram zoete aardappel

Meal 5 ; 19.30 uur

300 gram kipfilet
150 gram zoete aardappel
300 gram broccoli
1 eetlepel omega 3


Meal 6 ; 21.00 uur

150 gram tonijn
300 gram broccoli
60 gram advocado


Meal 7 ; 22.30 uur

10 ei eiwitten
Omega 3 . 4 capsules

---------- Toegevoegd om 07:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:14 ----------

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Jij hebt duidelijk nog geen kaas gegeten van de studies ivm voeding de afgelopen decennia. Mijn God zeg...
Blablabla
Kun jij mij dan vertellen wat het punt is om Carbs te eten als je ze niet gaat verbruiken ?
 
Ga je gang zou ik zeggen

Even kort door de bocht in Jip en Janneke taal

Glycogeen (spier / lever) hier zitten je carbs, energie bij wijze van spreken. Geen glycogeen? Word energie
uit amino's gebruikt om aan de nood van energie te voorzien. Minder amino's beschikbaar voor herstel en
opbouw dus. Je glycogeen word heel de dag leeg getrokken en bijgevuld. Niet noodzakelijk door carbs dus.

Je wordt niet dik door carbs. Je wordt dik door een teveel aan kcal. Maakt niet uit vanuit welke bron het
totale aantal kcals komen. Teveel is teveel is vet.
 
Thanks, zal het straks eens thuis rustig bekijken.

Robke, wat vind jij van mijn schema in een cut cycle?
 
Even kort door de bocht in Jip en Janneke taal

Glycogeen (spier / lever) hier zitten je carbs, energie bij wijze van spreken. Geen glycogeen? Word energie
uit amino's gebruikt om aan de nood van energie te voorzien. Minder amino's beschikbaar voor herstel en
opbouw dus. Je glycogeen word heel de dag leeg getrokken en bijgevuld. Niet noodzakelijk door carbs dus.

Je wordt niet dik door carbs. Je wordt dik door een teveel aan kcal. Maakt niet uit vanuit welke bron het
totale aantal kcals komen. Teveel is teveel is vet.

Dit afhankelijk van je leeftijd. Er zijn inmiddels genoeg studies over insuline gevoeligheid en leeftijd. Maw hoe ouder je wordt des te minder carbs je kan eten!
 
Even kort door de bocht in Jip en Janneke taal

Glycogeen (spier / lever) hier zitten je carbs, energie bij wijze van spreken. Geen glycogeen? Word energie
uit amino's gebruikt om aan de nood van energie te voorzien. Minder amino's beschikbaar voor herstel en
opbouw dus. Je glycogeen word heel de dag leeg getrokken en bijgevuld. Niet noodzakelijk door carbs dus.

Je wordt niet dik door carbs. Je wordt dik door een teveel aan kcal. Maakt niet uit vanuit welke bron het
totale aantal kcals komen. Teveel is teveel is vet.

Ja maar ik vroeg je wat het punt is om Carbs te eten als je later niet actief gaat zijn , zeker als het om een grote hoeveelheid gaat . Dat is juist de reden waarom veel mensen overgewicht hebben omdat ze 1 niet actief zijn in het algemeen en 2 gewoon Carbs heel de dag eten en ze geen ene fysieke inspanning uitvoeren . Aangezien het brandstof voor je lichaam is , begrijp ik dat niet . Als je focust om Carbs rondom je trainingen te hebben tijdens het cutten ga je gemakkelijker en effectiever vet verliezen heb het zelf ondervonden .
 
Ja maar ik vroeg je wat het punt is om Carbs te eten als je later niet actief gaat zijn , zeker als het om een grote hoeveelheid gaat . Aangezien het brandstof voor je lichaam is , begrijp ik dat niet . Als je focust om Carbs rondom je trainingen te hebben tijdens het cutten ga je gemakkelijker en effectiever vet verliezen heb het zelf ondervonden .

Zoals ik al zei... je glycogeen zit vol of het zit niet vol. Als je later carbs gaat eten, blijven deze gewoon
beschikbaar voor een latere inspanning. Je kan niet denken in maaltijd per maaltijd. Je moet gewoon over
heel de dag kijken. Trek je 's morgens je glycogeen leeg, word het later over de dag gespreid terug gevuld.

---------- Toegevoegd om 09:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Thanks, zal het straks eens thuis rustig bekijken.

Robke, wat vind jij van mijn schema in een cut cycle?

Is gewoon goed man. Macro's zitten goed en keuze van de voeding ligt gewoon aan jezelf. Als jij je kcals
uit pindasaus wilt halen, moet je dat lekker doen. Zolang het totaal plaatje maar klopt. Plain rice and dry
chicken is allemaal goed en wel maar niet nodig voor een gemiddelde sporter

Dit afhankelijk van je leeftijd. Er zijn inmiddels genoeg studies over insuline gevoeligheid en leeftijd. Maw hoe ouder je wordt des te minder carbs je kan eten!

True... maar insuline response krijg je bv ook door een dosis whey van 40 a 60gr te drinken :eek: Dus zo
kort door de bocht mag je het ook niet bekijken ;)
 
Zoals ik al zei... je glycogeen zit vol of het zit niet vol. Als je later carbs gaat eten, blijven deze gewoon
beschikbaar voor een latere inspanning. Je kan niet denken in maaltijd per maaltijd. Je moet gewoon over
heel de dag kijken. Trek je 's morgens je glycogeen leeg, word het later over de dag gespreid terug gevuld.

Ik ben het oneens , Carbs is ook geen essentieel macronutritient , het helpt om betere trainingen te hebben en herstel te bevorderen maar essentieel is het niet. En tijdens een bulk kan ik het nuttige wel in Carbs zien , het helpt met massa opbouwen zeker weten , maar tijdens een cut hebben eiwitten een hogere prioriteit in mijn ogen , en hoe minder Carbs hoe meer vet je zal verliezen . Dit is ook persoons gebonden , sommige kunnen cutten op 300 Carbs , sommige moeten lager dan 100 gr zitten of 50 gr zelfs om effectief vetverlies te zien
 
Ik ben het oneens , Carbs is ook geen essentieel macronutritient , het helpt om betere trainingen te hebben en herstel te bevorderen maar essentieel is het niet. En tijdens een bulk kan ik het nuttige wel in Carbs zien , het helpt met massa opbouwen zeker weten , maar tijdens een cut hebben eiwitten een hogere prioriteit in mijn ogen , en hoe minder Carbs hoe meer vet je zal verliezen . Dit is ook persoons gebonden , sommige kunnen cutten op 300 Carbs , sommige moeten lager dan 100 gr zitten of 50 gr zelfs om effectief vetverlies te zien

Dus kcal maken niet uit, gewoon laag in carbs en dan pas ga je vet verliezen?

Je loopt maar wat te roepen man...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ik cut zelf high carb bevalt me beter dan low
 
Dus kcal maken niet uit, gewoon laag in carbs en dan pas ga je vet verliezen?

Je loopt maar wat te roepen man...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Nee dat bedoel ik niet , ik bedoel als je je Carbs lager dan je eiwit hebt tijdens een cut ga je beter kunnen cutten , ik zei in mijn vorige post dat het uiteindelijk kcals in vs kcals uit het verschil maakt dus volgens mij ben Jij gewoon iemand die graag anderen kritiseert terwijl je niet goed leest . Kcals in vs kcals uit maakt het verschil , maar zeker ook hoe je macro's verdeelt zijn speelt een rol . Als je bijv 40 % Carbs 40 % vet 20 % eiwit een cut gaat doen ga je dan zelfde resultaten halen als iemand die 40% eiwit 30 % Carbs 30% vet , dat ga je een kat kunnen wijs maken maar mij niet ;)
 
Ik ben het oneens , Carbs is ook geen essentieel macronutritient , het helpt om betere trainingen te hebben en herstel te bevorderen maar essentieel is het niet. En tijdens een bulk kan ik het nuttige wel in Carbs zien , het helpt met massa opbouwen zeker weten ,

Je spreekt jezelf hier wel heel erg tegen... waarom zou je 'teveel' aan eiwitten gaan eten? Als je met carbs
net die dingen die jij aanhaalt kan krijgen?

maar tijdens een cut hebben eiwitten een hogere prioriteit in mijn ogen ,

Waarom? Een hogere eiwit inname dan nodig zorgt enkel voor omzetting naar glucose. Niet naar een beter herstel.

en hoe minder Carbs hoe meer vet je zal verliezen . Dit is ook persoons gebonden , sommige kunnen cutten op 300 Carbs , sommige moeten lager dan 100 gr zitten of 50 gr zelfs om effectief vetverlies te zien

Neen. Studies tonen aan dat low carb diets (zelfs ketose) een gelijkaardig vetverlies geeft als een medium
of zelfs high carb diet over een periode van ongeveer 6 maanden.
 
Nee dat bedoel ik niet , ik bedoel als je je Carbs lager dan je eiwit hebt tijdens een cut ga je beter kunnen cutten , ik zei in mijn vorige post dat het uiteindelijk kcals in vs kcals uit het verschil maakt dus volgens mij ben Jij gewoon iemand die graag anderen kritiseert terwijl je niet goed leest . Kcals in vs kcals uit maakt het verschil , maar zeker ook hoe je macro's verdeelt zijn speelt een rol . Als je bijv 40 % Carbs 40 % vet 20 % eiwit een cut gaat doen ga je dan zelfde resultaten halen als iemand die 40% eiwit 30 % Carbs 30% vet , dat je een kat kunnen wijs maken maar mij niet ;)

Ik bekritiseer niet hoor. Jij bent beginnen roepen:

Sorry maar deze voedingsschema trekt op geen ene klote .
Eiwitten te laag voor cut , en maaltijden zijn niet echt goed ingedeeld imo


Ik heb je dan gevraagd wat je dan wel goed zou vinden (want kritiek geven is enkel maar moeilijk doen over wat ts aangeeft, meedenken is dan ook voorstellen wat hij beter/anders kan doen met concrete voorbeelden).

Je blijft poep praten en roept dan dat we je niets kunnen wijsmaken en dat ik gewoon graag kritiek geef? :roflol:
 
Ik vind dat ja , zeker omdat je kuurt neem ik aan dat je minstens op 250 gr eiwit per dag zit . Hallo , ben ik de enige die dat vind hier , snap het echt niet ? Voor de rest zit je op 100 gr vet , terwijl 1 gram per kg ruim dan voldoende is , wil je meer vetten voor wat precies ? Om je hormonen tevreden te houden , die zijn zoiezo gekloot door je aas dus snap het niet . Wil je zo graag je vetten omhoog oké , verlaag je Carbs dan , zorg voor zoiets , 300 gr eiwit , 230 Carbs , 90 vet . Ben er overtuigd van dat die indeling veel betere resultaten geeft .
En ja , bij je 3 e maaltijd heb je 115 Carbs dus neem ik aan dat dat na je training is ? Maar waarom heb je dan later nog eens 77 Carbs samen met 30 gr vet en 28 eiwit , slaat toch nergens op . Als je effectief wilt cutten , zorg je ervoor dat je Carbs rond je trainingen zitten , wanneer je ze verbruikt . Als je Carbs eet en ze dan niet verbruikt , gaat je lichaam ze opslagen , na je grote carb maaltijd na je training horen rest van je maaltijden eiwitten en groenten te bevatten met goede vetten . Daar is geen discussie over mogelijk

Wat een onzin..
Vetten hou je rond de 1g per kg lichaams gewicht, dat hij er met een paar gram boven zit is geen probleem, doe ik ook. Het gaat er om dat je totale kcal onder je onderhoud zit.
Eiwitten zo hoog is alleen maar fucked up voor je nieren, zie dus niet in waarom je die zo achterlijk hoog wil doen. En carbs laag in de cut? Met welke rede? Sinds wanneer word je dik van carbs of slaan carbs überhaupt op als vet als je onder onderhoud eet? Juist die carbs zorgen er voor dat je een vollere look houd en niet helemaal leeg loopt.
 
Ik bekritiseer niet hoor. Jij bent beginnen roepen:




Ik heb je dan gevraagd wat je dan wel goed zou vinden (want kritiek geven is enkel maar moeilijk doen over wat ts aangeeft, meedenken is dan ook voorstellen wat hij beter/anders kan doen met concrete voorbeelden).

Je blijft poep praten en roept dan dat we je niets kunnen wijsmaken en dat ik gewoon graag kritiek geef? :roflol:

Ik heb ts verteld wat mij een beter plan zou lijken maar ach weet je waarom zou ik nog in deze topic met jullie in discussie gaan , is tijdverspilling . OT; ts als jij het zo goed vind je schema , doe het dan gewoon . Ga maar halfvolle melk met havermout en pindakaas drinken of eten weet ik veel . Je zal zelf wel beseffen dat je er meer uit had kunnen halen als je gedaan bent met je cut en kuur , succes ;) no offense

---------- Toegevoegd om 08:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:42 ----------

Wat een onzin..
Vetten hou je rond de 1g per kg lichaams gewicht, dat hij er met een paar gram boven zit is geen probleem, doe ik ook. Het gaat er om dat je totale kcal onder je onderhoud zit.
Eiwitten zo hoog is alleen maar fucked up voor je nieren, zie dus niet in waarom je die zo achterlijk hoog wil doen. En carbs laag in de cut? Met welke rede? Sinds wanneer word je dik van carbs of slaan carbs überhaupt op als vet als je onder onderhoud eet? Juist die carbs zorgen er voor dat je een vollere look houd en niet helemaal leeg loopt.

Volle look kan je prima met Sodium en water behalen , en daarvoor hoef je niet 300 Carbs te eten voor een volle look . Ts kuurt , een volle look zal die zoiezo hebben vanwege meer bloedcirculatie in de spiercellen dus waar heb je het over ? En die nieren , das allemaal overdreven , met 300 gram eiwitten gaan je nieren niet naar de klote kerel doe het al 4 jaar elke dag en heb nooit problemen ondervonden . ik heb niet gezegd laag Carbs , gewoon lager dan eiwitten in ieder geval .
Ts kan ook 230 Carbs nemen en 300 eiwit ipv andersom , durf te wedden dat het voor betere resultaten zal geven
 
Yeah, vooral extra sodium pakken in je kuur.. Waar komt die angst voor carbs vandaan?
Ik zeg niet dat je nieren gelijk naar de klote gaan, maar waarom zou je ze een extra optater geven als dat totaal niet nodig is?
 
Laatst bewerkt:
Yeah, vooral extra sodium pakken in je kuur.. Waar komt die angst voor carbs vandaan?
Ik zeg niet dat je nieren gelijk naar de klote gaan, maar waarom zou je ze een extra optater geven als dat totaal niet nodig is?

Ja Sodium is belangrijker dan sommige denken , diegene die al hun zoutiname schrappen gaan juist die spiervolume verliezen ook al zit je op hoge Carbs . Dus Sodium kan geen kwaad , tenzij je teveel neemt 5 /6 gr per dag ja. Geen angst maar zie het nut niet van 300 Carbs tijdens een cut , ik zou eerder voor 300 eiwit gaan zodat ik zeker ben dat mijn lichaam voldoende eiwitten kan beschikken voor spierbehoud en eventueel spiermassa opbouw , zelfs met een cut . Zoals ik al zei , eiwitten is essentieel , Carbs NIET
 
Back
Naar boven