Fitness Seller

3-4 day full body

Bezoekers in dit topic

TheFiemd

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2021
Berichten
267
Waardering
61
Lengte
1m83
Massa
67kg
Vetpercentage
1%
Calf raise
3x 11

Squats
3x 11

Biceps
2x 12

Triceps
2x 12

Schouders
2x 13

Rug
3x 10

Chest
3x 10

Dit is mijn schema nu. Elke keer doe ik squats en calf raises, die blijven er altijd in
voor de biceps is het concentration curl, Hammer curl, drag curls en nog een
triceps is overhead en skullcrushers
sxhouders is meestal frontal raise en lateral raise en soms shoulder press
sinds kort train ik ook mijn chest, maar bij Floor press of een die weet de naam niet van

is dit een goed schema? en als ik Floor press doe, voel ik eigenlijk alleen mijn triceps branden. Moet ik dan nog losse triceps exercises doen en doe ik iets fout want ik voel mijn chest nooit branden.

van elke spiergroep doe ik 1 oefening is dat te weinig of precies goed en zijn de sets aantal genoeg.
train al een jaar toen was ik begin 14 nu ben ik begin 15 en heb hetzelfde fysie. Ik snap dat eten belangrijk is dat hebben jullie al vaak verteld.
 
Waarom zou je een calf oefening doen voor je squat?
 
Calf raise
3x 11

Squats
3x 11

Biceps
2x 12

Triceps
2x 12

Schouders
2x 13

Rug
3x 10

Chest
3x 10

Dit is mijn schema nu. Elke keer doe ik squats en calf raises, die blijven er altijd in
voor de biceps is het concentration curl, Hammer curl, drag curls en nog een
triceps is overhead en skullcrushers
sxhouders is meestal frontal raise en lateral raise en soms shoulder press
sinds kort train ik ook mijn chest, maar bij Floor press of een die weet de naam niet van

is dit een goed schema? en als ik Floor press doe, voel ik eigenlijk alleen mijn triceps branden. Moet ik dan nog losse triceps exercises doen en doe ik iets fout want ik voel mijn chest nooit branden.

van elke spiergroep doe ik 1 oefening is dat te weinig of precies goed en zijn de sets aantal genoeg.
train al een jaar toen was ik begin 14 nu ben ik begin 15 en heb hetzelfde fysie. Ik snap dat eten belangrijk is dat hebben jullie al vaak verteld.
Voor fullbody te veel oefeningen. Kijk eens naar een schema als 5x5, starting strength of het 4dgn ub/lb uit de stickies. Focus vooral op uitvoering van de compound oefeningen (en laat al dat gecurl achterwege:p).
Voor echte spiergroei ben je helaas nog net aan de jonge kant, je kunt wel al een mooie basis leggen om over een tijdje goede gains te maken.
Je bent ook nog niet echt zwaarder geworden aan je stats te zien.
 
Voor fullbody te veel oefeningen. Kijk eens naar een schema als 5x5, starting strength of het 4dgn ub/lb uit de stickies. Focus vooral op uitvoering van de compound oefeningen (en laat al dat gecurl achterwege:p).
Voor echte spiergroei ben je helaas nog net aan de jonge kant, je kunt wel al een mooie basis leggen om over een tijdje goede gains te maken.
Je bent ook nog niet echt zwaarder geworden aan je stats te zien.
Ik woog vorig jaar 63 en nu 64 :/
 
Waarom zou je een calf oefening doen voor je squat?
ik had gezien dat squat veel testosteron aanmaakt en dus als ik na squats armen ga doen dat dan misschien helpt
 
Voor fullbody te veel oefeningen. Kijk eens naar een schema als 5x5, starting strength of het 4dgn ub/lb uit de stickies. Focus vooral op uitvoering van de compound oefeningen (en laat al dat gecurl achterwege:p).
Voor echte spiergroei ben je helaas nog net aan de jonge kant, je kunt wel al een mooie basis leggen om over een tijdje goede gains te maken.
Je bent ook nog niet echt zwaarder geworden aan je stats te zien.
Weet je dan op zijn minst hoe ik mijn inbalance weghaal, mijn rechter schouders zijn veel breder dan mijn linker. En de biceps ook. Dan heb ik ook al een best mooi lichaam en dan nog ff de chest zodat je daar minder ribben ziet. Mijn kuiten zijn van nature (of van voetbal) al best dik
 
Kijk eens naar een schema als 5x5, starting strength of het 4dgn ub/lb uit de stickies. Focus vooral op uitvoering van de compound oefeningen
Dit, ook voor je zogenaamde "inbalance".

Bovendien de normale volgorde aanhouden, van compound naar isolatie.

Trainen en meer aankomen dan een kilo per jaar, doe maar tussen de 1 en 2 kilo per maand.
 
Voor fullbody te veel oefeningen. Kijk eens naar een schema als 5x5, starting strength of het 4dgn ub/lb uit de stickies. Focus vooral op uitvoering van de compound oefeningen (en laat al dat gecurl achterwege:p).
Voor echte spiergroei ben je helaas nog net aan de jonge kant, je kunt wel al een mooie basis leggen om over een tijdje goede gains te maken.
Je bent ook nog niet echt zwaarder geworden aan je stats te zien.
1
Squats 10 kg
3x 12

Stiffed Deadlift 5 kg
3x 10

Schoulder Press 5 kg
2x 12

Floor Press (Chest/Triceps) 7.5 kg
3x 10

Hammer Curls (Underarm/Long Head) 5 kg
2x 12




2
Squats 10 kg
3x 12

Back db Row7.5 kg
3x 8

Frontal Raises (Shoulder/Chest) 5 kg
2x 13

Hammer Curls (Underarm/Long Head) 5 kg
2x 12

Skullcrushers 5 kg
3x 10


Dit schema zitten minder oefeningen in, de meeste oefeningen zijn compound, goeie volgorde en een klein beetje variatie. de biceps trainen vind ik ook het leukst daarom wil ik die erin houden.
Hammer Curls en schouders doe ik unlateral.
dit doe ik dan voor 1-2 maand(en) en dan wil ik toch wel een beetje fit zijn. De dingen wat heb belangrijkste zijn om te groeien zijn: chest, biceps en triceps, mijn schouders zijn best breed, vooral vergeleken met mijn armen. Is dit beter en meer effectief?
Was trouwens 2-3 kg aangekomen maar dat zal dan wel geen spiermassa zijn.
 
1
Squats 10 kg
3x 12

Stiffed Deadlift 5 kg
3x 10

Schoulder Press 5 kg
2x 12

Floor Press (Chest/Triceps) 7.5 kg
3x 10

Hammer Curls (Underarm/Long Head) 5 kg
2x 12




2
Squats 10 kg
3x 12

Back db Row7.5 kg
3x 8

Frontal Raises (Shoulder/Chest) 5 kg
2x 13

Hammer Curls (Underarm/Long Head) 5 kg
2x 12

Skullcrushers 5 kg
3x 10


Dit schema zitten minder oefeningen in, de meeste oefeningen zijn compound, goeie volgorde en een klein beetje variatie. de biceps trainen vind ik ook het leukst daarom wil ik die erin houden.
Hammer Curls en schouders doe ik unlateral.
dit doe ik dan voor 1-2 maand(en) en dan wil ik toch wel een beetje fit zijn. De dingen wat heb belangrijkste zijn om te groeien zijn: chest, biceps en triceps, mijn schouders zijn best breed, vooral vergeleken met mijn armen. Is dit beter en meer effectief?
Was trouwens 2-3 kg aangekomen maar dat zal dan wel geen spiermassa zijn.
Je gewichten zijn wel dramatisch laag, snap dat je 15 jaar oud bent maar komop zeg maak het wat uitdagender.
 
1
Squats 10 kg
3x 12

Stiffed Deadlift 5 kg
3x 10

Schoulder Press 5 kg
2x 12

Floor Press (Chest/Triceps) 7.5 kg
3x 10

Hammer Curls (Underarm/Long Head) 5 kg
2x 12




2
Squats 10 kg
3x 12

Back db Row7.5 kg
3x 8

Frontal Raises (Shoulder/Chest) 5 kg
2x 13

Hammer Curls (Underarm/Long Head) 5 kg
2x 12

Skullcrushers 5 kg
3x 10


Dit schema zitten minder oefeningen in, de meeste oefeningen zijn compound, goeie volgorde en een klein beetje variatie. de biceps trainen vind ik ook het leukst daarom wil ik die erin houden.
Hammer Curls en schouders doe ik unlateral.
dit doe ik dan voor 1-2 maand(en) en dan wil ik toch wel een beetje fit zijn. De dingen wat heb belangrijkste zijn om te groeien zijn: chest, biceps en triceps, mijn schouders zijn best breed, vooral vergeleken met mijn armen. Is dit beter en meer effectief?
Was trouwens 2-3 kg aangekomen maar dat zal dan wel geen spiermassa zijn.
Je gewichten zijn wel dramatisch laag, snap dat je 15 jaar oud bent maar komop zeg maak het wat uitdagender.
Dit. Ik trainde vorig jaar (16 nu) ook gewoon zwaar. Als je een goede houding houd kan er niets fout gaan.
 
Je gewichten zijn wel dramatisch laag, snap dat je 15 jaar oud bent maar komop zeg maak het wat uitdagender.
bij sommige kan ik wel hoger ja
 
Dit. Ik trainde vorig jaar (16 nu) ook gewoon zwaar. Als je een goede houding houd kan er niets fout gaan.
ik kan wel hoger maar dan moeten bij sommige oefeningen de reps veel minder worden. bijvoorbeeld voor de biceps moet ik dan ipv 5 kg 12 reps moet ik dan 7 kg 5 reps
 
Je gewichten zijn wel dramatisch laag, snap dat je 15 jaar oud bent maar komop zeg maak het wat uitdagender.
Maar is dit effectief of niet, dan kan ik over 1-2 maanden hopelijk wel 7 kg biceps doen.
 
Dit. Ik trainde vorig jaar (16 nu) ook gewoon zwaar. Als je een goede houding houd kan er niets fout gaan.
squats is 2x 10 trouwens dus 20, maar nogsteeds weinig voor jullie
 
ik kan wel hoger maar dan moeten bij sommige oefeningen de reps veel minder worden. bijvoorbeeld voor de biceps moet ik dan ipv 5 kg 12 reps moet ik dan 7 kg 5 reps
Wij hebben het meer over de 'compound' movements zoals Bench, Squats, Shoulder Presses, Deadlifts, (Barbell) Rows. Je hoeft ook echt niet floor press bijvoorbeeld 3x12 te doen, kan ook zwaarder gaan.

Edit: Waarom doe je geen voorgescheven programma die hier op het forum staat? Ik spreek (helaas) uit ervaring dat zelf geschreven programmas veel minder werken.
 
Waarom niet stronglifts 5x5 volgen. Dan hoef je niet na te denken, focus op hard trainen, netjes je techniek vasthouden en elke keer een beetje meer tillen.

Als je dan ook nog goed (genoeg, voldoende eiwit) eet en zelfs voldoende slaapt komt het vanzelf.
 
Maar is dit effectief of niet, dan kan ik over 1-2 maanden hopelijk wel 7 kg biceps doen.
Denk het niet. Met die gewichten waarmee je “sport” en al een jaar bezig bent is dit wel vrij schamend. Voornamelijk de compounds zijn wel echt dramatisch laag. Jou spieren groeien niet aangezien je ze geen prikkels geeft om te groeien. Je squat een kratje bier voor 12 reps en noemt dat een training….

Snap wel dat je 15 bent, maar dan nog is het echt heel slecht. Je moet echt zwaarder trainen en als dit niet kan zou ik een andere sport zoeken en ligt dit jou gewoon niet.

Praat nog niet over voeding.
 
Waarom niet stronglifts 5x5 volgen. Dan hoef je niet na te denken, focus op hard trainen, netjes je techniek vasthouden en elke keer een beetje meer tillen.

Als je dan ook nog goed (genoeg, voldoende eiwit) eet en zelfs voldoende slaapt komt het vanzelf.
strong lifts doe ik dan wel
https://stronglifts.com/5x5/ goed?
ik voeg er wel biceps aan toe (kan ik dan ook 5x5 doen of is dat te veel dan word het 15 sets voor biceps per week) en barbel row word dumbbell row
ook zie ik dat er maar 1 set is bij deadlift, ipv van dat kan ik dan ook stiffed deadlift doen?
 
Denk het niet. Met die gewichten waarmee je “sport” en al een jaar bezig bent is dit wel vrij schamend. Voornamelijk de compounds zijn wel echt dramatisch laag. Jou spieren groeien niet aangezien je ze geen prikkels geeft om te groeien. Je squat een kratje bier voor 12 reps en noemt dat een training….

Snap wel dat je 15 bent, maar dan nog is het echt heel slecht. Je moet echt zwaarder trainen en als dit niet kan zou ik een andere sport zoeken en ligt dit jou gewoon niet.

Praat nog niet over voeding.
Ik snap het, en na een jaar zonder resultaten, nogsteeds motivatie. ik train niet bij alles het hoogst, dat is het ook
 
Wij hebben het meer over de 'compound' movements zoals Bench, Squats, Shoulder Presses, Deadlifts, (Barbell) Rows. Je hoeft ook echt niet floor press bijvoorbeeld 3x12 te doen, kan ook zwaarder gaan.

Edit: Waarom doe je geen voorgescheven programma die hier op het forum staat? Ik spreek (helaas) uit ervaring dat zelf geschreven programmas veel minder werken.
Ik ga 5x5 strontlift proberen, ik dacht dat je chest best vaak kan hitten en dan als het dan bijvoorbeeld 2x 8 en dan zwaarder dan heb ik maar 6 sets per week voor chest
 
Back
Naar boven