Fitness Seller

3,5 jaar verder, bijna 20 jaar oud, 91kg zwaar, 1,90m lang

Bezoekers in dit topic

freekoz

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
252
Waardering
7
STATS:
Leeftijd: 19,8
Trainingstijd: 3,5
Gewicht: 91
Lengte: 1,90

Beste mensen,

Voorheen kwam ik hier regelmatig, alleen het laatste jaar ben ik hier bar weinig geweest in verband met school etc. Deze vakantie ben ik dan ook weer serieus bezig geweest met fitnessen en heb ik ook weer van alles uitgeprobeerd, daarom leek het me wel tijd voor een nieuwe fotosessie.

Ik ben op mijn 16,3 e begonnen met 2 keer in de week full body te trainen, hier reageerde mijn lichaam het eerste jaar uitstekend op, na een jaar was ik een stuk buffer dan voorheen. Van mijn 17 tot bijna 18 ben ik hier nog even mee doorgegaan en heb nog wat lichte progressie geboekt. Toen ben ik van mijn bijna 18 tot bijna 19 een jaar full time gaan werken en heb ik thuis wat getraind, toen ben ik behoorlijk wat kilo's verloren, toch wel een kilo of 6 aan spiermassa. Nu heb ik van mijn 19 tot mijn bijna 20 weer een jaar flink getraind, alleen niet even consistent, mijn streven was 3x in de week, maar door school werd dat vaak 2x in de week. Nu heb ik de laatste 3 maanden wel 3x in de week getraind en heb ik gevarieerd met full body en split schema, ook heb ik telkens wat nieuwe oefeningen uitgeprobeerd. Ik ben echt meer dan een jaar niet verder gekomen dan 39cm (rechts 38cm) armomtrek, dat was een behoorlijke frustratie, sinds de Whey (i guess?) zit ik nu op 41cm (40cm rechts).

Ik ben inmiddels wel iets vooruit gekomen qua massa, maar niet bijster veel, daar baal ik wel van. Voeding is de laatste 5 maanden ook opgekrikt etc. ook aan de Whey gegaan, dus we zien wel waar het schip strandt. Voor nu sta ik er zo bij, frontaal ben ik niet tevreden het is ongelijkmatig (bijv. borst) en behoorlijk lang en uitgerekt, achter en zijkant ben ik wel over te spreken, alleen had er over het algemeen meer ingezeten na 3,5 jaar.

Tips en advies om grotere stappen te maken zijn altijd welkom!

*Ik moet wel vermelden dat kracht nog altijd vooruit gaat! Waar ik een half jaar geleden nog met mijn mond open stond te kijken hoe iemand met 2x 30kg dumbbells shoulder press deed, doe ik het nu zelf ook met 4x6 sets. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Edit:

Ik vond wat oude foto's terug, zo stond ik er in 2008 bij.

25txd6o.jpg
 
Goed dat je eerlijk bent over je trainingstijd :)

Gewoon lekker doorknallen man, goed voedingsschemais toch echt wel een must dus lees even rond in de sectie "Voeding" en post je schema als je hem hebt zodat we hem kunnen beoordelen.

Succes !
 
Thanks! Ik zal binnenkort eens kijken of m'n voeding op papier kan zetten!
 
Nog wat pics van 2008 bijgevoegd :)
 
Traps en rear delts mogen precies wel wat meer aandacht krijgen.
Gewoon lekker verder trainen, komt wel goed.

Voeding is inderdaad een belangrijk aspect in het trainen, maar dat zul je zelf ook wel weten als je al zo'n tijd traint.

Hoe gaan de benen?
 
als ik naar de onderste blok foto's kijk dan krijg ik het idee dat alleen je vet% omhoog is gegaan.

de bovenste foto's is onduidelijk welke van nu en toen zijn.
 
Traps en rear delts mogen precies wel wat meer aandacht krijgen.
Gewoon lekker verder trainen, komt wel goed.

Voeding is inderdaad een belangrijk aspect in het trainen, maar dat zul je zelf ook wel weten als je al zo'n tijd traint.

Hoe gaan de benen?

Heb je gelijk in man, ben sinds 2 maanden pas begonnen met specifieke oefeningen voor de traps en rear delts omdat ze toch behoorlijk achter begonnen te lopen. Voeding blijft de sleutel inderdaad, maar ik ben er niet consistent genoeg mee geweest, een hele lange tijd op te weinig calorieën getraind. Sinds 2 maanden tonijn en whey er in gegooid en wat meer brood, dus hopelijk zal het beter gaan.

Ik heb van mezelf behoorlijk stevige benen, dus die train ik niet echt op massa, die train ik meer om ze te onderhouden. Een keer in de week pak ik zo'n 3 oefeningen voor de benen, squats (niet te zwaar), leg extension en leg press.
 
Back
Naar boven