MuscleMeat

3 dagen achter elkaar te veel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boxona

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
1.021
Waardering
66
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Hi, ik doe soms 3 dagen achter elkaar krachttraining als ik in de avonden niks te doen heb. Is dit erg slecht? Het komt maar af en toe voor maar kan ik dit beter vermijden? Ik train fullbody.
bedankt alvast!
 
meeste trainen 5 a 6 dagen per week. wat denk je zelf.
 
3 dagen achter elkaar full body is te veel van het goede.
 
Full body kan je over het algemeen beter verspreiden over de week, maar om het nou slecht te noemen vind ik wel erg ver gaan. Als je voeding bagger is en je dus daardoor nauwelijks herstelt weet je wat je te doen staat.
 
Als je 3 dagen achter elkaar moet trainen (heb ik ook welleens) kan je het beste een split schema gebruiken. Wat ik doe is
dag 1 borst + schouders + traps
dag 2 Rug + biceps + achterkant schouders
dag 3 Benen + triceps

Is goed te doen :)
 
Of

Upper body push
Upper body pull
Benen
 
Of

Upper body push
Upper body pull
Benen

Beste is toch eigenlijk om push en pull in één workout te doen...?

Anyway, 3x fullbody achter elkaar is niet heel erg als dat es n keer gebeurd (zeg, hooguit 4x...verspreidt over het jaar), maar als het bij regelmaat voorkomt...dan is het definitely killing. Niet doen dus.

Kun je inderdaad beter splitten.
 
push Chest, Shoulders, triceps
pull: back, biceps
benen: quads, hams, calves


Beste 3 daagse split imo.
 
Beste is toch eigenlijk om push en pull in één workout te doen...?

Nee. Waarom zou het, er zijn hele hordes die een split doen .. dan doe je toch ook niet push en pull op 1 dag ? (niet dat ik zeg dat een split beter is dan full body hoor).
 
Oke, dan hou ik gewoon fullbody aan en mocht ik nou eens meer dagen achter elkaar gaan gebruik ik een splitschema
 
Nee. Waarom zou het, er zijn hele hordes die een split doen .. dan doe je toch ook niet push en pull op 1 dag ? (niet dat ik zeg dat een split beter is dan full body hoor).

Push en pull kan inderdaad een split zijn, maar laat ik het zo zeggen...imo niet de beste split. Voor een evenwichtige groei van het lichaam is het veel beter om te splitten in samenwerkende spieren: chest - back, shoulders - lats, quads - hams en biceps - triceps...

Het zou niet de eerste keer zich dat ik in de gym een kromgetrokken gast zie rondlopen, omdat hij veelsteveel nadruk heeft gelegd op chest (push) en veel minder op zijn back (pull)...

---------- Post toegevoegd Thu 25 Aug 2011 om 11:05 ----------

Oke, dan hou ik gewoon fullbody aan en mocht ik nou eens meer dagen achter elkaar gaan gebruik ik een splitschema

Succes:thumb:
 
Push en pull kan inderdaad een split zijn, maar laat ik het zo zeggen...imo niet de beste split. Voor een evenwichtige groei van het lichaam is het veel beter om te splitten in samenwerkende spieren: chest - back, shoulders - lats, quads - hams en biceps - triceps...

Het zou niet de eerste keer zich dat ik in de gym een kromgetrokken gast zie rondlopen, omdat hij veelsteveel nadruk heeft gelegd op chest (push) en veel minder op zijn back (pull)...

---------- Post toegevoegd Thu 25 Aug 2011 om 11:05 ----------



Succes:thumb:

Dan moet je toch juist een hele dag aan pull besteden in plaats van het bij je chest-dag in frommelen ?
 
Dan moet je toch juist een hele dag aan pull besteden in plaats van het bij je chest-dag in frommelen ?

Dat ligt er dus aan hoeveel oefeningen je wilt doen per workout en hoe vaak je in de week wilt trainen...

Borst - Rug 2x in de week trainen ipv elk 1x per week...

ma: 3 oefeningen chest - 3 oefeningen back
do: 3 oefeningen chest - 3 oefeningen back

Dan heb je elke week 6 oefeningen voor elke spiergroep gedaan (top dus), maar wel verspreidt over 2 dagen. Voordeel hiervan is dus dat je die push - pull nu wél kan combineren (wat dus zorgt voor een meer evenwichtige groei)...en bovendien dat je de oefeningen redelijk fris kan uitvoeren: of je 3 oefeningen per workout doet en dat 2x in de week, of je doet ze alle 6 in één workout (man, als je goed traint bij je bij de 4e oefening al kapot...en dan moet je er nog 2 a 3...).

Benen (quads - hams) 1x in de week en de shoulders - lats 2x (3 oefeningen shoulders - 3 oefeningen lats per workout) in de week en je hebt een 5 daagse split - schema waarbij push - pull in elke workout is verwerkt.

Dan heb je dus een schema waarbij alle spieren worden getraind, deze tevens voldoende rust krijgen én waarbij samenwerkende spieren aan elkaar worden gekoppeld, wat evenwichtige groei mogelijk maakt.
 
Back
Naar boven