MuscleMeat

3 dagen fullbody, een laatste oordeel gaarne. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Klaaswitz

Monstrous Giant
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2005
Berichten
11.592
Waardering
764
Tijdje terug heb ik jullie al verveeld met een opzetje voor een fullbody schema die ik wilde gaan volgen na mijn vakantie. Nu ben ik terug en deze week ga ik ermee aan de slag. Ik heb zelf het idee dat dit behoorlijk intensief kan zijn maar ik heb wel een redelijke conditie en ben gewend aan behoorlijk lange intensieve trainingsessies, ik ben van plan om dit een week of wat aan te kijken en dan mischien aan de hand van m'n ervaringen het een en ander aan te passen voor wat betreft intensiviteit en hoeveelheid sets/oefeningen. Daarbij moet ook in beschouwing worden genomen dat ik serieus wil gaan cutten. Vetverlies is nu m'n hoofddoel. Massaverlies zo veel mogelijk beperken, groei niet belangrijkste punt.

Graag jullie welgewaardeerde meningen :)

MA:
Squats 4x10 (been)
Calfraises 3x10 (been)
Small grip pulldowns 3x8 (rug)
Chin ups 3x? (rug)
Schuin bench 3x8 (borst)
schuin flyes 3x8 (borst)
Military press 3x8 (schouder)
dips 3x8 (triceps)
Preacher Hammercurls 3x8 (bicep)
Heavy crunches (3x10) (buik)

WOE:
Benchpress 4x8 (borst)
Flat Flyes 3x8 (borst)
Deadlifts 4x8 (rug)
Stand. Cable cross 3x8 (rug)
Legpress 3x10 (been)
Legcurl 3x8 (been)
Straight barbell lifts 3x8 (schouder)
Skullcrusher 3x8 (triceps)
barbell curls 3x8 (biceps)
Shrugs 3x10 (traps)

VRIJ:
Squats 4x10 (been)
Calf raises 3x10 (been)
Barbell Rows 3x8 (rug)
Wide pull downs 3x8 (rug)
dumbbell press 3x8 (borst)
Side raises 3x8 (schouder)
Lying tricep extensions/small grip benchpress* 3x8 (triceps)
Preacher barbell curls 3x8 (biceps)
Heavy Crunch 3x10 (buik)
 
Ik doe ook 3x/week FB en voor mij zou dit allemaal veel te veel zijn.

ik doe meer richting 2 sets/spiergroep (rug 4) .
 
Waarom alles 3/4x8x-10?
 
Ehm, waarom niet?


Ik doe standaard 8 herhalingen. 10 voor de paar oefeningen waarvan ik gevoelsmatig denk dat dit effectiever is. Aantal sets ga ik van de week aankijken, kan best dat ik er een aantal terugzet na 2 sets en hier en daar een oefening schrap.
 
Als je herhalingen varieert spreek je meer functies van een spier aan, zowel maximale kracht als spierconditie, explosiviteit ed.
 
Brr, wat een volume... Ik zou het niet kunnen.

Succes ermee!

En idd, repranges wisselen tussen de verschillende workouts!
 
ik ben zelfs tegen dit soort schema,s 3 keer in de week Fullbody.
het breekt je spieren meer af dan dat het opbouwt.
als je een oordeel wil horen van mij , stop er mee .
bij 2 keer in de week is het misschien nog wel te doen .
zeker als je echt zware gewichten gebruikt heb je veel meer tijd nodig voor groei en herstel.
maar dat is puur mijn mening hoor.
suc6
 
ik ben zelfs tegen dit soort schema,s 3 keer in de week Fullbody.
het breekt je spieren meer af dan dat het opbouwt.
als je een oordeel wil horen van mij , stop er mee .
bij 2 keer in de week is het misschien nog wel te doen .
zeker als je echt zware gewichten gebruikt heb je veel meer tijd nodig voor groei en herstel.
maar dat is puur mijn mening hoor.
suc6

Als je de intensiteit en voeding erop aanpast kun je zo vaak trainen als je wil, olympische gewichtheffers trainen soms tot wel 12x per week fullbody met succes.

Je moet ook niet 3x per week tot failure gaan trainen.

Overigens vind ik wel dat ts vrij veel doet.
 
3x per week full body is geen probleem...

Alleen het volume dat hij hanteert :eek: Tenzij hij zwaar juicet, dan kan je wel wat meer aan, maar dan nog.
 
Ja het kan best zijn dat ik straks na een aantal trainingen tot de conclusie kom dat het teveel is qua volume. Ik heb nu een jaartje split gedaan en ben gewend om tot failure te trainen, ook dat moet ik nu goed in de gaten houden.

In ieder geval bedankt iedereen voor het commentaar.
 
ik ben zelfs tegen dit soort schema,s 3 keer in de week Fullbody.
het breekt je spieren meer af dan dat het opbouwt.
als je een oordeel wil horen van mij , stop er mee .
bij 2 keer in de week is het misschien nog wel te doen .
zeker als je echt zware gewichten gebruikt heb je veel meer tijd nodig voor groei en herstel.
maar dat is puur mijn mening hoor.
suc6
Misschien wordt het tijd om je eens te verdiepen in zaken voordat je zulke uitspraken doet? De-loaden, niet tot falen trainen, intensiyeit cyclen; zegt je waarschijnlijk erg weinig allemaal?

on topic: elke dag je biceps aanpakken is overbodig. 2 keer per week kan beter. 1 keer is ook al prima.

Ik zou het meer basic houden zodat je wat minder oefeningen hebt. iets meer denken in bewegingen en iets minder in spiergroepen denken. (denk in presses, pulls etc en niet in borst, armen etc).

zelf momenteel ook aan het knutselen op een fullbody schema.
Ik doe maximaal 7 oefeningen op een dag heb ik en dat is al aan de hoge kant.
 
Houd het gewoon basic!

W/O A:
(Full) Squat of Front Squat
Bench of Incline Bench
BOR

W/O B:
Deadlift of Power Clean
OH Press of Push Press
Chins


Voeg aan elke training nog één isolatie oefening naar keuze toe (curls, tri-extension, calves, raises, etc.). Cycle je reps en sets. Load 4-6 weken (dus bouw het volume gedurende die weken rustig op), deload dan 1-2 weken en daarna begin je weer opnieuw te loaden.

sim-pel ;)
 
ik ben zelfs tegen dit soort schema,s 3 keer in de week Fullbody.
het breekt je spieren meer af dan dat het opbouwt.
als je een oordeel wil horen van mij , stop er mee .
bij 2 keer in de week is het misschien nog wel te doen .
zeker als je echt zware gewichten gebruikt heb je veel meer tijd nodig voor groei en herstel.
maar dat is puur mijn mening hoor.
suc6

ok obikoe van Goes:rolleyes:
 
Houd het gewoon basic!

W/O A:
(Full) Squat of Front Squat
Bench of Incline Bench
BOR

W/O B:
Deadlift of Power Clean
OH Press of Push Press
Chins


Voeg aan elke training nog één isolatie oefening naar keuze toe (curls, tri-extension, calves, raises, etc.). Cycle je reps en sets. Load 4-6 weken (dus bouw het volume gedurende die weken rustig op), deload dan 1-2 weken en daarna begin je weer opnieuw te loaden.

sim-pel ;)


En dan nog eens zeggen dat bb zo ingewikkeld kan zijn :p
 
ik ben zelfs tegen dit soort schema,s 3 keer in de week Fullbody.
het breekt je spieren meer af dan dat het opbouwt.
als je een oordeel wil horen van mij , stop er mee .
bij 2 keer in de week is het misschien nog wel te doen .
zeker als je echt zware gewichten gebruikt heb je veel meer tijd nodig voor groei en herstel.
maar dat is puur mijn mening hoor.
suc6

Je houdt maar niet op he. Ik maak al 3 kwart jaar progress op fullbody schema's, dus klets ajb niet over dingen waar je niks van weet.
 
Zou er ook een paar supersetjes tussendoor doen, scheelt je weer tijd. Verder zou ik de flyes de eruit halen: Je doet nu flyes voordat je aan je militairy presses begint...
Verder vind ik sowieso dat je veel tijd verspild aan isolatie/machine troep. Net zoals bij rug pak je 2x een pulldown en nog een cable cross. Ik zou dan gewoon wat meer sets maken bij chins (deze vooral), deadlift en bor's..
Zou buik en shrugs droppen, die pak je al genoeg met 3x per week full body.
Ook zou ik calf raises naar het eind van je training verplaatsen en supersetten met andere isolatiezooi.
 
Houd het gewoon basic!

Load 4-6 weken (dus bouw het volume gedurende die weken rustig op), deload dan 1-2 weken en daarna begin je weer opnieuw te loaden.

sim-pel ;)

Als ik 4-6 weken, iedere week mijn gewichten verhoog met 2,5 % en dan in me ''deload week'' het gewicht waarop ik dan zit met 2,5 a 5% verlaag, mag ik het dan een deload noemen???

de week erop ga ik dan weer verder door 2,5% bij mijn deload te doen.
 
Als ik 4-6 weken, iedere week mijn gewichten verhoog met 2,5 % en dan in me ''deload week'' het gewicht waarop ik dan zit met 2,5 a 5% verlaag, mag ik het dan een deload noemen???

de week erop ga ik dan weer verder door 2,5% bij mijn deload te doen.

ja.
 
Persoonlijk werkt een deload waarbij ik het volume ca. 25-50% verlaag het beste. Intensiteit kan je dan namelijk gerust nog redelijk hoog houden.

Je kunt ook deloaden door je volume constant te houden en puur je intensiteit te verlagen. En uiteraard kan je ook zowel volume als intensiteit verlagen. (zie ook: http://www.elitefts.com/documents/deload.htm)
 
Je houdt maar niet op he. Ik maak al 3 kwart jaar progress op fullbody schema's, dus klets ajb niet over dingen waar je niks van weet.

je gebruikt waarschijnlijk geen zware gewichten.
dan kun je elke dag alles trainen , 7 keer in de week full-body.
je kan ook elke dag naar je werk fietsen .
je moet goed lezen wat er staat ZWARE GEWICHTEN tot FALEN.
goed lezen is ook een gave die niet veel mensen meegekregen hebben.
misschien moet je ook eens je ogen gaan trainen .:D
 
Back
Naar boven