MuscleMeat

3 Day Full Body (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 110827

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
72
Waardering
86
  • Hoelang je traint - 8 maanden
  • Wat je doel is - zowel kracht als massa (wil iedereen dat niet :eyes:)
  • Beschikbare apparatuur - power rack, verstelbaar bankje, barbells, dumbbells, gewichtsriem, dip bars, pull up bar (ik train thuis)
  • Beschikbare tijd - 3 dagen per week
Hey iedereen,

Ik heb hier weleens een splitschema gepost en er werd mij toen aangeraden om een 5x5 schema te bekijken zoals Stronglifts.
Dit heb ik enkele maanden gevolgd met een paar extra oefeningen erbij zoals pull ups en dips.
Ik vond het voor mezelf wat overdreven om 3x per week te squatten en ik vond het eigenlijk ook geen leuk schema om te volgen. :stfu:
Dus ben dit schema stilaan (zwaar) beginnen verkrachten tot volgend schema, welke ik ondertussen 4 maanden volg:

Maandag:

Squat - 3x5
Incline bench press - 3x5
Barbell row - 3x5
OH press - 3x5
Ez-bar curls - 3x12
Lateral raises - 3x12

Woensdag:

Deadlift - 3x5
Weighted chin-ups - 3x5
Bench press - 3x5
Upright row - 3x8
Front raises - 3x12
Ez-bar skull crushers - 3x12

Vrijdag:

Squat - 3x5
Weighted dips - 3x5
Barbell row - 3x5
OH press - 3x5
Hammer curls - 3x12
Lateral raises - 3x12

Ik probeer de gewichten elke keer te verhogen met 1-2kg afhankelijk van welke oefening.
Momenteel zit ik aan 120kg deadlift, 92kg squat, 80kg bench, 76kg barbell row en 52kg OH press (niks speciaals maar het is al veel gebeterd sinds het begin).

Ik zou graag jullie meningen hebben over bovenstaand schema, want ik vind het wel een leuk schema om te volgen.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
ziet er op zich goed uit imo. Snap alleen je reps/sets niet. Waarvoor heb je hier gekozen?
Normaliter zijn de schema's 5x5 of 3x6-8, maar jij doet alles in 3 werksets met een variatie in reps.

In dag 3 doe je geen borst (OH press een beetje) , en dag 2 helemaal geen been (deadlift misschien je hams een beetje). Wellicht kan je hier nog wat van meenemen om het echt fullbody te maken.
 
ziet er op zich goed uit imo. Snap alleen je reps/sets niet. Waarvoor heb je hier gekozen?
Normaliter zijn de schema's 5x5 of 3x6-8, maar jij doet alles in 3 werksets met een variatie in reps.

In dag 3 doe je geen borst (OH press een beetje) , en dag 2 helemaal geen been (deadlift misschien je hams een beetje). Wellicht kan je hier nog wat van meenemen om het echt fullbody te maken.

Bedankt voor je opmerkingen!

Eerst deed ik alle compounds 5x5 ipv 3x5, maar aangezien ik daar te weinig tijd voor begon te hebben (door langere rusttijden) heb ik dit verminderd naar 3x5 (met 3 à 4 opwarmsets).
Er kruipt hier een baby in huis en mijn vriendin is kapster in bijberoep waardoor ze 's avonds altijd bezig is, dus ben blij dat ik af en toe een uurtje kan gaan trainen :rolleyes:
Op dag 3 doe ik ook wel weighted dips, dit voel ik serieus in mijn borst dus neem aan dat die dan ook wel getraind wordt?
Dag 2 heeft inderdaad geen beenoefening, misschien dat ik daar wel iets kan bijvoegen. (tips hiervoor?)
 
Ik zou graag jullie meningen hebben over bovenstaand schema, want ik vind het wel een leuk schema om te volgen.

Je volgt het al een aantal maanden en je vindt het leuk geef je aan. Waarom dan toch twijfel? Zie je geen resultaat?
 
Je volgt het al een aantal maanden en je vindt het leuk geef je aan. Waarom dan toch twijfel? Zie je geen resultaat?

Ik zie wel degelijk resultaat, maar vroeg me toch af of jullie (slechte) opmerkingen hadden over het schema en of ik eventueel iets zou moeten aanpassen.
 
Ik zie wel degelijk resultaat, maar vroeg me toch af of jullie (slechte) opmerkingen hadden over het schema en of ik eventueel iets zou moeten aanpassen.

Als je de assistance oefeningen weglaat van je huidige schema hou je tijd over om alsnog 5 x 5 te trainen haha.

Maar ik snap je wel, heb dat zelf ook veranderd na verloop van tijd. Als je er tevreden mee bent, je het volhoudt en resultaat ziet waar je tevreden mee bent, zou ik niks veranderen.
 
Back
Naar boven