Fitness Seller

3 jaar trainen ( van 48 kg naar 77 kg)

Bezoekers in dit topic

Ectomorph137

Novice
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
8
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Dag iedereen,

Ik stel mezelf vlug even voor:
Ik ben altijd al extreem mager geweest, ik geraakte nooit boven de 50 kg, hoeveel ik ook at. Iedereen pestte me vroeger met het feit dat ik zo mager was. Op een dag besliste ik dat het genoeg was, en besloot ik naar de plaatselijke gym te gaan om wat spieren bij te kweken (zonder enige kennis van voeding en training)


Deze foto's zijn 'pre-foto's', om te laten zien hoe skinny ik was :D (hier woog ik 48 kg bij een lengte van 1,76m)

iy1xdi.jpg

2mo802t.jpg


Deze foto's zijn genomen na 3 maanden trainen (ik was hier 18 jaar)

166byug.jpg

2e17uox.jpg


Ik heb eigenlijk 9 maanden getraind zonder ook maar iets bij te leren over training of voeding, omdat ik dacht dat de spieren wel vanzelf zouden komen. Deze foto is na 9 maanden trainen (hier woog ik ongeveer 57 kg)

157esr6.jpg


Toen ben ik begonnen met het opzoekwerk omtrent fitness, de correcte voeding en verscheidene oefeningen

Na 3 jaar trainen, met een mindere periode begin dit jaar, een bulk naar 84 kg, en nu momenteel een kleine cut, zit ik op 77 kg, en dit is hoe ik er op heden uitzie

2ezsqrl.jpg

erxvmx.jpg

2z5t2wy.jpg

2r554yc.jpg

295y44o.jpg


Dit is mijn rugprogressie van de voorbije jaren (laatste foto is van vorige week)

20kw51l.jpg


En dit zijn enkele foto's van daarnet (niet letten op men hoofd :D) Momenteel ben ik 21 jaar oud, weeg ik 77 kg bij een lengte van 1,78m

2md58vc.jpg

200362g.jpg

flyre1.jpg

ezk5yv.jpg


Mijn borst is mijn zwakste punt, ik ben hier enorm hard op aan het focussen, ik doe tweemaal per week borst (dit nu al enkele maanden), maar mijn borst groeit enorm traag. Ik heb wel kracht in mijn borst, maar de ontwikkeling ervan verloopt enorm moeizaam. Ik denk dat dit deels is door mijn bovenrug die lichtjes krom is. Over de rest van mijn lichaam ben ik redelijk tevreden.

Maxstats:
Bankduwen: 100kg x 1
Squatten: 130 kg x 1
OHP: 50 kg x 5
Deadlift: 160 kg x 1

Hebben jullie enige opmerkingen? Ik ben altijd bereid om bij te leren :D

P.S. Ik wil nog even zeggen dat dit allemaal naturel is, ik heb nog NOOIT een verboden middel genomen (ik heb trouwens maar 1 nier (ik ben zo geboren) dus steroiden of iets dergelijks zouden mijn lichaam helemaal kapotmaken)

Alvast bedankt voor jullie tijd/mening!
 
Mooie progressie gemaakt.

Je zegt borst 2x pw?

Rest 1x?

Standaard bro split?

Dan zou ik je eerder ub/lb of ppl aanbevelen om alles sowieso 2x in de week te trainen.
 
Netjes. Vind je borst niet achterlopen. Krachtstats zijn ook in verhouding.
 
Netjes!

Je borst ook max 1x per week met maximaal 7-9 (totaal aantal) werksets en laag volume (6-8 reps) trainen. [Bv 3 sets bench press, 2 sets incline dumbbell press en 2 sets dip].

Geen flauwekulletjes zoals: flyes, cross-over of peck-deck.
 
dat heb je netjes gedaan gast, goeie vooruitgang gemaakt, beste krachtstats, en waar ik nu zo blij van wordt, je bent de benen niet vergeten :thumb:
 
Mooie progressie gemaakt.

Je zegt borst 2x pw?

Rest 1x?

Standaard bro split?

Dan zou ik je eerder ub/lb of ppl aanbevelen om alles sowieso 2x in de week te trainen.

Dankjewel! Ik doe eigenlijk 2 keer borst omdat ik vind dat deze achterloopt in vergelijking met de rest van mijn lichaam..

Netjes. Vind je borst niet achterlopen. Krachtstats zijn ook in verhouding.

Dankjewel man!

Netjes!

Je borst ook max 1x per week met maximaal 7-9 (totaal aantal) werksets en laag volume (6-8 reps) trainen. [Bv 3 sets bench press, 2 sets incline dumbbell press en 2 sets dip].

Geen flauwekulletjes zoals: flyes, cross-over of peck-deck.

Dank je! Werkt dit, minder oefeningen voor borst? Ik heb al vanalles geprobeert, maar mijn bovenborst suckt echt keihard.

dat heb je netjes gedaan gast, goeie vooruitgang gemaakt, beste krachtstats, en waar ik nu zo blij van wordt, je bent de benen niet vergeten :thumb:

Nog nooit een legday geskipt :D Ik doe graag legs, en vind dat ik er best goeie genen voor heb hehe. Dankje voor je positieve reactie! :) doet me goed
 
Netjes!

Je borst ook max 1x per week met maximaal 7-9 (totaal aantal) werksets en laag volume (6-8 reps) trainen. [Bv 3 sets bench press, 2 sets incline dumbbell press en 2 sets dip].

Geen flauwekulletjes zoals: flyes, cross-over of peck-deck.

lol flyes flauwekul noemen
 
Dank je! Werkt dit, minder oefeningen voor borst? Ik heb al vanalles geprobeert, maar mijn bovenborst suckt echt keihard.

Word je eigen ervaringsdeskundige en probeer het een maand of zes.

Laat de anabolen joepen en genetische mazzelpikken maar lullen, die hebben werkelijk geen idee, echter weten ze dat zelf nog niet.
 
Cross over flauwekull noemen :P bijna de enige oefening die de volledige ROM van je chest gebruikt

Oh, daarom hebben powerlifters zulke borstspieren. Ze doen vooral flyes en cross over's... :rolleyes:
 
Oh, daarom hebben powerlifters zulke borstspieren. Ze doen vooral flyes en cross over's... :rolleyes:
Toon me 1 pro powerlifter die meer massa heeft dan een pro bodybuilder beide van top niveau?
 
De meeste powerlifters hebben geen dikke borst, alleen maar dikke schouders van al dat pressen.
 
Zet een powerlifter op dieet en er blijven pecs over die 5x zo groot ogen en ga niet voorbij aan het feit dat zgn 'top'bodybuilders in feite chemische fabrieken zijn die enorme hoeveelheden farmaceutische ondersteuning gebruiken.


Btw, vergelijk full ROM niet met overstrekking ;)
 
Laatst bewerkt:
Zet een powerlifter op dieet en er blijven pecs over die 5x zo groot ogen en ga niet voorbij aan het feit dat zgn 'top'bodybuilders in feite chemische fabrieken zijn die enorme hoeveelheden farmaceutische ondersteuning gebruiken.
Ja want powerlifters zijn natty hoor.
 
het lijkt mij, dat het advies voor deze gast inderdaad is dat hij zijn training lekker basic moet/mag houden, focus op de grote lifts en dan daarnaast voor zijn upperchest, incline of narrow gripp werk.
alle flauwekulletjes waar eleiko het over heeft zijn voor een bb-doel niet zulke flauwekulletjes, voor een powerlifter wellicht wel.
tis net voor wat je traint en wat je goals zijn.
 
Eigenlijk man, moet je gewoon doen wat ervoor zorgt dat jij met volle motivatie blijft trainen.

Als dat nu cable flyes, geen cable flyes, push/pull/legs of bro split is, maakt niet uit. Wat je het met hart en ziel doet zal je het meeste resultaat bieden. Zoek een routine die jij het aangenaamst vindt en een 'dieet' die jouw toelaat een leuk leven te hebben.
Overigens is mijn advies werken aan je chest. Het probleem met lacking chest of schouders is dat het individu meestal genetisch voor de ene spier een betere aanleg geeft dan de andere. Daardoor heb je veel mensen met een goeie borst en slechte schouders, of andersom zoals bij jou.
Als je dat zou gaan bijwerken met compounds voor chest zouden je 'sterkere' schouders veel werk gaan doen, waardoor je qua verhouding niet veel zal opschieten, dus daarom denk ik dat jij er wel goed aan zou doen wat meer volume aan je chest workout toe te voegen met 'isolation' exercises. Althans dat is mijn advies, je hoeft et niet te volgen, maar ik zou zeggen: probeer het en zie wat het geeft. Baadt het niet dan schaadt het niet.
 
Ja want powerlifters zijn natty hoor.

Correct lezen en dan ook nog eens juist interpreteren is best moeilijk hè..?

dus daarom denk ik dat jij er wel goed aan zou doen wat meer volume aan je chest workout toe te voegen met 'isolation' exercises. Althans dat is mijn advies, je hoeft et niet te volgen, maar ik zou zeggen: probeer het en zie wat het geeft.

TS traint al met een hoog volume en met isolatie oefeningen. Dit alles klaarblijkelijk zonder het gewenste resultaat. Om dan op dezelfde voet verder te gaan lijkt mij zinloos en contraproduktief...
 
Laatst bewerkt:
het lijkt mij, dat het advies voor deze gast inderdaad is dat hij zijn training lekker basic moet/mag houden, focus op de grote lifts en dan daarnaast voor zijn upperchest, incline of narrow gripp werk.
alle flauwekulletjes waar eleiko het over heeft zijn voor een bb-doel niet zulke flauwekulletjes, voor een powerlifter wellicht wel.
tis net voor wat je traint en wat je goals zijn.

Eens, en ik doel specifiek op TS (en 98% van de sportschoolbezoekers) met flauwekulletjes.

Voor een BB met wedstrijdambitie zijn alle flauwekulletjes naast AAS/PED welkom, echter absoluut niet nodig voor de doorsnee sporter die sterker worden en hypertrofie nastreeft.
 
Laatst bewerkt:
TS mirin dat jinitix of teh gods
nette waist-lats verhouding
en lucky dat je lange armen hebt ...of lijkt dat zo?
manlet arms in verhouding met wanneer de rest lang is oogt ugly as f
 
Nette progressie hoor.
Zou je misschien je volledige trainingsschema en voeding even kunnen posten? Dan kan men in ieder geval advies geven! :)
 
Back
Naar boven